הויטרינה של ראשי המשק

מישהו דפק בדלת. פתחתי, רני רהב נכנס, ומוריד לי שישיית מריונטות של עפרה שטראוס. אני מסתכל מקרוב, וקולט שהן אמיתיות לגמרי, וכל אחת מציעה לי משהו אחר: חומוס אחלה באריזת וינטאג', ארטיק לוקס רטרו, פרה משודרגת וכאלה. שמתי אותן בויטרינה ליד השאול אלוביצ'ים שהגיעו שבוע שעבר.

אחרי עשר דקות אני שומע דפיקות מהבפנים של הויטרינה. הלכתי לראות. קופצת עלי עפרה אחת שלא שמתי אליה לב קודם, כולה בגודל של בקבוק אקטימל, ומציעה לי איורים של אוטיסט עיוור בהנחה, כל ההכנסות קודש לאיל"ן. הלכתי להביא את הארנק.

עד שאני חוזר, עוצרת למטה משאית, ומתחילה לפרוק ארגזים ארגזים של שישיות אקטימל ראשי המשק: נוחי דנקנר, רם כספי, רנטגן, אלון מזרחי, אילן בן דובים עושים יוגה וטאי צ'י, איתן הברים מכריזים בתדהמה, הבורוביצ'ים, פישמן, אללה איסתור. והויטרינה קטנה, מיינד יו.

אחרי שסידרתי את כולם, ואחרי שעופרה צרחה עלי למה אני שם לידה נובוריש עיראקי, וזכי רכיב הסביר לה באצילות שהוא בכלל מצרי וניסים אמון בא ועשה עם כולם ריביירט'ינג, נהיה סוף סוף שקט. כמו שאני הולך להכין אורז מלא לאשתי, אני שומע זמזום מעצבן מהגינה.

אני מסתכל החוצה לחצר, ונוחתים לי שישה מטוסי מנהלים בגודל של שקיות שוקו. ומכל אחד מהם יוצאים וורן באפט קטן ואיתן ורטהיימר עם אוסף מכוניות פיצפון וסטף יורד אחרון וצורח עליהם "שנל! שנל!"

בסוף בסוף, אחרי שכולם הצטופפו בויטרינה. הגיע שליח אחרון, והוריד פה שישיות של יאיר לפיד ועופר לוי ולאה לופטין. והיאירים דיברו על עתיד ילדינו ועל איגרוף ועל המינגוויי ועל מרלבורו לייטס, והלוי והלופטין עשו שמח לקהל עם "זה ייתכן, זה אפשרי כל עוד אנחנו כאן שרים", וככה כל ראשי המשק נותנים בכפיים אצלי בויטרינה ושותים ומעשנים ומפזרים את המינייטורות של הילדים.

ראיתי שאין לי שום יכולת להשתלט על העניין, אז לקחתי את הויטרינה ופיזרתי אותם ליד יד ושם. שמעתי שדבר ראשון הם תרמו שם חניון ושלושה קירות על שם בני משפחותיהם עם תוכן שיווקי. אצלי, תודה לאל, הכל הסתדר, אבל היום במכולת ראיתי שישייה של פואד בן אליעזרים, ששאלו איך מגיעים ממודיעין לעזריאלי, ומה מצב זכויות הבנייה בצומת שילת.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

