אלוהים

אתמול, איך שיוצאת השבת, אלוהים דופק בדלת ומבקש סיגריה.

זה אולי עלול להיראות קצת מוזר, בכל זאת, אלוהים, אבל זה סטנדרטי אצלנו. אלוהים עבר לפרויקט של משהב ממול לפני שנתיים-שלוש, ואנחנו ביחסים טובים מאז שאשתו הפסיקה לחסום לי את החניה. פעם הוא אפילו נתן לי אש, ואחרי יומיים התחננתי שייקח את הסנה, כי אני מפחד על הקטנה. שכנים, סטנדרטי.

 

תגיד אחי, אני אומר לו, איך זה שאתה לא מעשן בשבת? ההוא מסביר שזה הכל בגלל הדירה המזוינת שהוא קנה במשהב. בכזה בלוק, אחי, הוא אומר לי, מסתכלים לך בכיור מהקומה למעלה ובביוב מהקומה למטה. אם אני יוצא להדליק סיגריה ישר בא לי יו"ר הוועד ואומר לי שאני הורס לו את הצביון של הבלוק.

כן אבל אתה אלוהים.

נו, עוד יותר גרוע. אם אני מתחיל לעשן בשבת עלולים לצאת נגדי רבנים, להגיד שאני מקלקל את הנוער, משבש את המסורת ומעכב את ביאת המשיח. לפני שאני לוקח שלוש שכטות לוקחים לי ההכשר על המסעדה. ואין לי מסעדה. וזה עוד כלום, אל תשאל מה יעשו לילדים בבני עקיבא.

ניצלתי את ההזדמנות עם השאלה שמתגלגלת לי בראש כבר די הרבה זמן. חשבתי שכולנו ילדיך. איך זה שאתה נשוי פלוס שניים?

אלוהים מסביר שנמאס לו להיות לבד בשמיים. המלאכים מסתדרים, אתה יודע. הם באים לבקר פה למטה ומוצאים סיפור פה ושם, ויש גם לא מעט שנותנים אחד בשני. בכל זאת, מסתובבים ככה עם חיתולים 5,000 שנה, בסוף נדלקים מזה. אין לי טענות אליהם. אבל אני הייתי תקוע לבד, ורציתי גם כן איזה ילד או שניים לגדל בעצמי בלי להוריד פקודות ומצוות ודברות וחרטא. רק אני והם. אחד על אחד. אפילו הלכתי למכון אדלר בשביל זה. והכי חשוב, רחלי, אל תראה אותה ככה עם הכיסוי ראש והסירים. לפני שבע-שמונה שנים היא היתה חוסמת כבישים עם אש בעיניים שהגיעה עד השמיים. ואיך שכתום התאים לה… פעם ראשונה מאז גאולה כהן שלא הצלחתי להתאפק.

ותראה אותך עכשיו, זרוק בפרויקט של משהב במודיעין עם טויוטה פריוויה.

כן, הוא אומר לי, אבל אני מרגיש שאני מגשים את עצמי, גם עם הילדים והאשה, למרות שאתה לא ממש יכול להזדיין במטבח במשהב. וזה באמת חיסרון. רק מהמחשבה על רחלי ומפרום נהיה לי לפעמים הוריקן בקריביים. לא פשוט, אבל מתפשרים.

שמעתי את הרוח שורקת בחצר, אז נתתי לו כוס מים. חראם על העלים מהפיקוסים.

"וגם כל העניין של לנסוע בשבת ובשר וחלב ותרי"ג מצוות ושס"ה גידים ופרעות תרפ"ט. זה קצת קשה לי. בדיעבד יכול להיות שהייתי קונה בפרויקט שלך".

נו אחי, 2.2 מיליון שקל והקוטג' שלך. גם ככה אנחנו רוצים לחזור לתל אביב.

לא לא. אין לי. ואל תגיד לי עכשיו שאני אלוהים כי אני יודע. אני אלוהים ובגלל זה גם אין לי הורים שעוזרים. ואם אני מתחיל עכשיו עם הוקוס פוקוס ובורא פה כמה מיליונים חלי בכלל תאבד את הראש ותתרום את הכל לחב"ד ותתחזק עוד יותר, ואז גם מציצות לא יהיו בבית.

וואללה? לא ידעתי שדוסיות מוצצות.

כן, אבל היא אומרת לי לעצום עיניים. חושבת שככה אלוהים לא רואה. הוא לא גומר את המשפט והפריוויה מצפצפת בחוץ. רחלי צועקת לו "יאללה, אלי. הילדים לא יגיעו לא"ש לילה. יש עקירת זיתים בשומרון. כל השנה הם מחכים לזה".

אני מסתכל עליו בהלם. ההוא מכבה את הסיגריה ונותן לי מבט של אין אונים. "מה אתה רוצה שאני אעשה, מבול? ככה זה בנישואים. עושים מה שצריך".

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רוני  On 23 במאי 2010 at 21:31

    אתה ענק, אחי. כמה צחקתי 🙂

    • tsoof  On 24 במאי 2010 at 1:51

      שמת לב שאני מוחק תגובות? שמרי על הפה שלך את!

  • ברי  On 24 במאי 2010 at 8:54

    ענק.
    אחלה דרך להתחיל את הבוקר.

  • Shai  On 24 במאי 2010 at 16:02

    God is unbelievable

  • yairicar  On 25 במאי 2010 at 15:27

    דיונים תיאולוגיים אף-פעם לא היו הצד החזק שלך. תמיד בסוף אלוהים מקבל תפקיד של מאפיונר או במקרה הטוב של ז'וזו חלסטרה.

    נב

    אתה וכל החברים שלך שעושים צחיקים מעניינים רציניים – אותכם לאלוהים!

  • tsoof  On 25 במאי 2010 at 15:38

    אתה יודע מה? אתה אשכרה צודק באשר לחלק הראשון. ואני מאשים את ה-ADD. אין לי סבלנות. ואם דיונים תיאולוגים זה קנטרנות על נכון ולא נכון אז אני מתנצל בדיעבד. חוץ מזה היה לי עונג גדול גדול לראות אותך.

  • yairicar  On 25 במאי 2010 at 16:07

    פחח, אתה בחור רציני. ישר שולף תעודת add ומתנצל. צחק חופשי – הצחוק יפה לנו. חוץ מזה, פוסט מקסים. חוץ מזה – גם לי היה עונג גדול לראות אותך.

  • yairicar  On 25 במאי 2010 at 16:46

    כה לחי! אני מעביר את הפוסטים שלי (יקרי הערך, כן?) לאתר הזה מדה-מרקר.

  • tsoof  On 25 במאי 2010 at 18:20

    וואללה. תן פכט"ת כשסיימת, ותחשוב במתוטא על יום חמישי הבא.

  • yairicar  On 25 במאי 2010 at 18:27

    פכת"תאוחתכ

  • Yochai Bashan  On 20 באוקטובר 2011 at 21:18

    אוח זה טוב…זה טוב מאוד אפילו

להשאיר תגובה

