בדידותן של נערות שער קירגיזיות

אחרי שכולם הלכו לישון מישהו דפק בדלת. פתחתי, ועומד שם יאיר לפיד. ככה, עם כפפות אגרוף תאילנדי וסיגר, ואומר לי "יואבי, אם לא תאמין בעצמך, בחיים לא תזיין".

מה יואבי מה? אני אומר לו. אל תאפר לי על הפטוניות, גמד. וחוץ מזה מרוב שהאמנתי בעצמי יש לי למעלה שלושה ילדים. וכולם רוצים לישון. "כבר שלושה ילדים, יואבי?", ההוא אומר לי. קח אותי אליהם, מהר. אני רוצה לברך!

תעשה לי טובה, אני אומר לו. תפסיק כבר עם היואבי. ואין מצב שאתה נכנס עם הסיגר. ועם הכפפות אגרוף האידיוטיות האלה. אשתי תתעורר ותתחיל לרייר. ולילדים יש קיטנה בבוקר. עזוב, פעם אחרת.

 

אבל יואבי אתה לא מבין, הוא מתעקש. הילדים הם המפתח למשילות. צריך להשתלט עליהם כשהם קטנים. ואם עכשיו נצליח, אתה ואני, לארגן אותם לטובת הכלל, כל עם ישראל ירוויח. "מה אכפת לי מעם ישראל? הילדים ישנים, ואתה, תסלח לי בבקשה, אתה חתיכת מטומטם שקורא לי יואבי ומעיר את הפטוניות. ולמה אתה חושב שמעניינת אותי טובת העם עכשיו? מה טובת העם עשתה בשבילי?"

אתה רואה יואבי, בגלל הדיבור הזה מתעכבת הגאולה ואנחנו לא מממשים את הפוטנציאל הכלכלי והרוחני שלנו, אומר לי יאיר. אל תשאל מה עם ישראל יכול לעשות בשבילך. שאל מה אתה יכול לעשות למען אחדות ישראל ושוויון הזכויות ומדינת כל אזרחיה והסדר הציבורי. ואולי נסדר לך הנחה במע"מ.

למען הסדר הציבורי אני יכול לבקש ממך להתחפף לי מהכניסה, אני אומר לו. וחוץ מזה יש לי כבר סרט כתום לגירוש וסרט אדום לתאונות דרכים וסרט צהוב לגלעד שליט וסרט כחול שחשבתי לראות עכשיו. וגם סטיקר משיח. אני המעמד הבינוני. אני הציבור שעליו אתם דורכים, אני מלח הארץ, אני מגש הכסף וגם הקערה של האבטיח עם הגבינה הבולגרית. ועכשיו תיקח בבקשה את המטראז' הבינוני ומטה שלך ולך תחפש מישהו ששם זין.

אבל יואבי, ההוא נותן בי מבט בוחן כליות, איך נגדיל את הפריון? איך נצרף ערבים וחרדים לכוח העבודה? איך נפרק את האיגודים יואבי? איך נחזיר את המוחות? איך נצמצם את הבירוקרטיה ונוריד את מחירי הדירות בפתח תקוה? איך נשיב את האתוס הציוני אל מסלולו, כשאתה לא יכול לנהל שיחה אפילו אתי – בשר מבשרך – וכל מה שאתה רוצה זה את השקט שלך ואת החיים הקטנים והפתטיים שלך! העיירה בוערת יואבי!

תשמע יאיר, אני אומר לו. לא קיבלת עד עכשיו לום לברך בגלל שאתה פרסונה ציבורית וגם בגלל הכפפות. אבל אם לא תעוף לי מהעיניים המותשות שלי אני אשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותי כדי לעזור לך בעניין של התעופה. וזה כולל את שיטת שי דרומי.

טוב טוב, כבר אני הולך. יש לך אולי איזה פחית דיאט קולה שיהיה לי לדרך? לא? לא חשוב. אני מאוכזב יואבי. התברגנת והתנרגנת, ואתה לא קורא את הכתובת על הקיר יואבי. תחשוב על העוצמה שיש לך בידיים יואבי. אם ואתה והחברים שלך הייתם מתאגדים ונלחמים למען צדק ושלום ותבונה וחיסכון, אולי גלעד שליט כבר היה מפרסם את המרכז למימוש זכויות רפואיות.

טרקתי לו בפרצוף והדלקתי טלוויזיה, וכמו שאני מתרכז במחשבות על איפה היינו והאם נוכל להשיב את כוח ההרתעה, קיבלתי טלפון מסוקרת ששאלה אותי איפה שירתי בצבא ואיזה דוגמנית אני מכיר ואיזה שמן זית אני מעדיף, ושוב היו לי רגשי אשמה שלא הלכתי לגולני. עד שנגמרה השיחה כבר היה ברור לי שזהו. הפעם הגיע הזמן לעשות מעשה. אז זרקתי עוד מבט על הצעדה של שליט והלכתי להשקות את הפטוניות. 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יאיר  On 5 ביולי 2010 at 9:26

    אני מבקש לפתוח עמותה אנטי-סוציאלית ולהזין אותה בחומרים האלו. יואבי, זו תהיה קדמה אמיתית.

  • יאיר  On 5 ביולי 2010 at 9:29

    רגע, לפתוח עמותה אנטי-סוציאלית זה פרדוקס או אוקסימורון. אז אני מבקש לסגור עמותה אנטי סוציאלית, העיקר שנקבל חומרים כאלה במייל, יואבי.

    • tsoof  On 5 ביולי 2010 at 9:40

      הפרדוקס הוא לא רק בפתיחה, אלא גם בסגירה. ומרגע שתקבל את החומרים האלה במייל יש סבירות שהם יעוררו אנטגוניזם. וככה נולד פאשיזם במאה הזאת.

  • יאיר  On 5 ביולי 2010 at 9:43

    חשבתי שהוא כבר נולד.:) תגיד מה יקרה ביום רביעי הזה, תבוא למרכז?

    • tsoof  On 5 ביולי 2010 at 9:48

      ספק רב עד מאוד אחי. אי"ה השבוע ניפטר מהברוך הגדול ביותר הרובץ על כתפינו, ואז כבר בשבוע הבא אני אהיה פנוי הרבה יותר. וחוץ מזה עוד חודש אני כל יום בתל אביב.

      • יאיר  On 5 ביולי 2010 at 9:55

        יופי, מזל טוב. אז דבר אתי כשתהיה תל-אביבי.

  • Shai  On 5 ביולי 2010 at 19:04

    I am a big fan of your tragic / comic short stories. A superb mix of gardening, parenthood, fantasy and politics! When you are at your best, your use of absurd is paradoxically make reality more real.

    • tsoof  On 5 ביולי 2010 at 20:32

      חמוד אתה. ואני רק רוצה שתבוא הביתה לאיזה שבוע-שבועיים. איך יעל? ומיקה? ומתי כבר תבואו?

להשאיר תגובה

