פוסט מספר 50: עצירה מתודית

שלום, אני מדברת עם צפריר בשן?

כן.

צפריר שלום, תגיד, השתתפת בתחרות צרצרפיס?

כן.

אז אני שמחה לבשר לך שזכית בפרס הראשון בתחרות וב-15 אלף שקל.

וואלה. תגידי, אפשר להחליף את זה בפרס הראשון בתחרות אחרת שלכם?

לא.

אה. ואיך הגעתי אלי, סימסתי מהטלפון של אשתי.

קיבלתי את הטלפון שלך ממנה.

טוב, רק כדי להיות בטוח שאת לא עובדת עלי, מה היה הסיפור הקצרצר שלי?

"בצומת גלילות, ליד השווארמה של עידן עופר עומד שי אגסי ומוכר סוללות אצבע. 'חכה חכה', הוא אומר לי, 'בטריות עם טחינה הן הדבר הגדול הבא'". תגיד רגע, למה הכוונה?

איך שסגרתי את הטלפון קיבלתי טלפון נרגש מאשתי, שהזכירה לי שלא סיפרתי לה ששלחתי את הסיפור הזה ואמרה לי שאני תותח (כי היא יודעת שאני אוהב שהיא אומרת לי שאני תותח). ואחר כך דיברתי עם אחותי, ואני זוכר שאמרתי לה בעיקר דבר אחד: "אני רק רוצה שהפרס הזה לא יופיע בביוגרפיה שלי".

אחר כך, כשכבר קיבלתי את הפרס ושמעתי את נימוקי השופטים ("בטריות עם טחינה זה המשל הטוב ביותר לז'אנר הספרותי החדש שנקרא 'צרצרפיס', המשלב טכנולוגיה ופתיחות. הוא מכיל בתוכו מקוריות, הומור והרבה מאוד ישראליות") נורא צחקתי כי אולי בעצם גם הם לא הבינו. ואז חשבתי שאולי אולי – בעיקר אני לא הבנתי.

לא הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. לכתוב. סיפורים ובדיחות. מצחיקים ומרגשים ומחכימים ומטפשים. ושהצרצר האווילי הזה היה בכלל תולדה של ערימת סיפורים שהתחלתי עורם על החשבון שלי בפייסבוק, שהלך מצידו, והפך קולני יותר ויותר.

אז חמישה ימים אחר כך הגיעה אלי הביתה רוני אחותי היקרה ועזרה לאלפחורס הבלתי טכנולוגי בעליל להקים את הבלוג הזה ולשפוך אליו את ערימת הסיפורים הקטנה שלו, ועכשיו, כמעט חמישה חודשים אחר כך, אני כותב את הפוסט החמישים ל"גומרים הולכים" שלי, וזו כבר חתיכת ערימה גדולה למדי.

וזה זמן טוב להגיד תודה, לכל מי שטורח לבוא ולקרוא ולהתעניין ולהגיב ולפרגן ולשתף. כאן ובפייסבוק ובטוויטר. קשה לכתוב לבד בחושך, בלי לדעת שיש בקצה של זה מישהו שמטריח את עצמו וקורא ומחייך או מתרגש. וזה שיש לי אתכם, זה באמת אושר גדול. הרבה יותר גדול מאיזה לייק מושתן.

אז שוב תודה, ואולי בכל זאת, הפרס הזה הוא כן חלק מהביוגרפיה שלי, כי הוא הבהיר לי שאני יכול לכתוב, ולפעמים לפעמים אפילו יוצא לי. ואין יוצא לי יותר גדול מכל אחד ואחת מכם, שקוראים את השורות האלה.

באהבה ובהוקרה, אלפחורסכם הנאמן

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • michaly  On 14 באוקטובר 2010 at 9:26

    אתה תותח, מאמי. אתה תותח.

    • tsoof  On 14 באוקטובר 2010 at 9:52

      יש לך יכולת נדירה, מיכלי, לשים לב בדיוק לפרטים שממש ממש שמתי בצד ולא חשבתי עליהם לשנייה. זה מבורך. תודה בובה.

  • רוני  On 14 באוקטובר 2010 at 9:59

    אני לא יכולה לקרוא לאחי הקטן תותח, אבל אני אוהבת אותך ותמשיך. הכל חלק מהביוגרפיה, והביוגרפיה לא חשובה. החיים חשובים. 
    נשיקות וחיבוקים.

  • פ'  On 14 באוקטובר 2010 at 14:16

    אני לא אגיד לך שאתה תותח כי אני לא מכירה אותך, אבל אני מקוה שלהגיד שאני מקבלת עידכון על כל פוסט שלך ב RSS וקוראת ואוהבת את מה שאני קוראת זה אותו דבר.

  • tsoof  On 17 באוקטובר 2010 at 11:15

    תודה רבה רבה 🙂

  • tsoof  On 17 באוקטובר 2010 at 15:42

    רק כדי לעשות סדר: אני אוהב ש א ש ת י קוראת לי תותח. אתם זה נחמד, אבל ממש אין צורך. מאידך אתם מוזמנים לשלוח לה אימיילים ולבקש ממנה לקרוא לי תותח לעתים קרובות יותר.

    וכן, זה דיון רב חשיבות.

  • תומר  On 16 באוגוסט 2011 at 14:28

    אני דווקא יכול לקרוא לאחי הגדול תותח אבל הבהרת שאין צורך
    מאוד כיף לראות אותך כותב ולקרוא מה שאתה כותב
    קודם כל לראות אותך פורח ומתבטא ומממש יכולות מופלאות
    וחוץ מזה תזכורת מנערת בשבילי לבדוק מה שאני רוצה לעשות ולכתוב
    אוהב
    אחקטן

    • tsoof  On 16 באוגוסט 2011 at 22:47

      תודה חמוד. ראית את ההודעה שלי שזכיתי במקום השני? אני חושב שאף אחד מהמשפחה עוד לא יודע 🙂 נשיקות. חוזר עוד עשרה ימים. אצלנו הכל נהדר.

  • hagigsheli  On 16 באוגוסט 2011 at 14:43

    ואני לא ידעתי בכלל ששם הכל התחיל, לולא צרצפיס לא היינו זוכים ונהנים בוקר וערב ימים ארוכים…
    אתה מוזיל דמעה לעיתים ומצחיק בימים עייפים, אתה ע-נ-ק!

    (חוה פלדמן)

    • tsoof  On 16 באוגוסט 2011 at 22:47

      האמת שאני בקושי מטר שישים וחמש, אבל תודה רבה 🙂 רבה רבה.

  • הילי  On 18 באוגוסט 2011 at 2:28

    הרבה חדווה הבאת פה, צופריר. איזה כיף שנכנסת לי לפריים.
    הילי

להשאיר תגובה

