מודעות היסטורית

אתמול, אחרי שהילדים הלכו לישון, שיחקנו במשחק של השוטר הבריטי האכזר והמעפילה בלי הסרטיפיקט. זיהיתי אותה כבלתי-לגאלית ועמדתי לקחת אותה לבדיקה גופנית. פתאום אני שומע דפיקה בדלת.

אני פותח, ועומד שם גמד יפה בלורית ותואר, עם מבט מלה עזוז וספר שירים של רטוש. שמעתי אותה פועה מאחורה אבל לא התבלבלתי. מי אתה, שאלתי אותו.

אני מאיר הר ציון, הוא אומר לי. שמעתי אותה נאנחת אנחה מלאת תשוקה מאחורה, ואמרתי לו. מה מאיר הר ציון מה? עכשיו זה 47. אתה בקושי בן 14.

כן, הוא אומר לי. וחרמן בהתאם. וככה, שלף סטן ואותת לי לזוז הצידה. ההיא עשתה צווחה קטנה של עונג ורצה אל הגמד. וכמו שהם מתלטפים ואני חושב שפיל לא זיין את היהודים האלה מספיק עמוק, אני שומע עוד דפיקה בדלת.

הר ציון פותח, ובדלת עומד גמד ערבי עם שבריה בגודל של תרנגול הודו ביד אחת ואייפון ארבע ביד השנייה. אומר לטלפון, "הלו, זה אחמד? סטאנה שוואיה", וצועק עליה: יה שרמוטה של ערבים, שכחת שאת שרמוטה של ערבים?

הר ציון קפץ עליו, וככה הם התלחמו. זה נותן צרור קצר עם הסטן, זורק רימון ונח כמה דקות, והשני מנפנף בשברייה ומוריד עליו את הציפורים העצבניות מהאייפון. ככה התלחמו עד שנפגעו בראשם ונפלו לתוך התעלה. אני לא יודע למה קיבלתי צל"ש. אבל עזבו, זה מסיפור אחר.

בינתיים הטלפון שלה עשה מלא קרקורים של סמסים. והוא לא מצפצף, אלא צועק לה "ערה?" אבל היא נראתה לי עייפה. לקחתי אותה בידיים, השכבתי אותה במיטה והכנתי לה כוס תה.

חזרתי עם התה, והיה לה מבט רדוף של אלמנה צעירה, אז הקראתי לה משהו של אלתרמן, והיא שוב עשתה קולות של התרגשות.

אבל איך שהתקרבתי למטרה, והייתי זקור ומאושש והיא היתה לחה ומוכנה, דפק לנו איזה ילד בדלת. נאנחתי ופתחתי. הקטנה עמדה שם מתוקה ותמה, ושאלה אותה: "אמא, עכשיו מותר כבר לבכות?"

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורי  On 15 בנובמבר 2010 at 15:51

    נפלא.
    איפה מוכרים את החומר הזה שאחריו כותבים כמוך?

    • tsoof  On 15 בנובמבר 2010 at 16:14

      תודה. אני מנסה לחשוב מחוץ לקופסא אבל רוב הזמן אני פשוט שובר אותה.

  • רחביה ברמן  On 20 באוקטובר 2011 at 14:10

    (מניד בראש, חושב מה מגיבים למשמע קטע כזה, מוותר ומחייך).

להשאיר תגובה

