מכתב תשובה ליועץ פנסיוני להוט

כשהאקסית שלי מתקשרת, היא צריכה שאני אכתוב לה עבודה. אני בא עם הלפטופ ומנשק אותה בלחי ובצוואר, ומתיישב ומתחיל לקרוא. היא מביאה משהו לשתות, ושואלת אותי על החיים שלי ועל החברה שלי. שעתיים אחרי שאני מתחיל לכתוב כבר אחת בלילה, אז היא מוצצת לי. אבל לא לי היא מוצצת. היא מוצצת לעבודה על הסוציאליזציה. למחרת היא תרד לתימלול של הראיונות עם התלמידות האתיופיות, ומחרתיים היא תיתן לביבליוגרפיה לגמור לה בפה. תמיד הסתדרנו ככה, אני ורבאלי והיא אוראלית.

תיכף אתם תמחאו מחיאות כפיים סוערות, אבל מה זה יעזור לנשמה שלי, שמסתוככת לה מאחורי איזה באובב שלעולם אינו עבה מספיק, שנדרסת ונרמסת על קו הייצור שלכם? הנה, קחי את העבודה שלך. כשאכתוב לך את הדוקטורט תקבלי בתחת.

פעם הייתי מהלך בשדות של דגדגנים רוטטים, עם שיער בלונדיני שמגיע עד שם ועם מבט עצוב בעיניים. תאמינו לי, גן עדן זה חרא של מקום. רק בדידות יש שם, ורק עוד קצת להשיג, לזיין, לכבוש. בסוף כל ההתערטלות הזו אין כלום מעוד איזה וי מזוין באיזה יומן וירטואלי.

כשאתה בן ארבעים, אתה כבר לא רק כל מה שתהיה, אלא גם כל מה שלא הספקת להיות ולא תהיה לעולם. כל הנובלות שלא כתבת וכל המיליונים שלא הרווחת; כל המקומות שלא נסעת אליהם, כל הבנות שלא שכבת איתם. ואם לא עכשיו, אימתי? אם לא תבלע את כל מה שיש לעולם להציע, אז איך תעשה את זה אחר כך? אז פשוט שבו ותסתכלו. או שבו ומחאו כפיים והשליכו מטבע לנרתיק הכינור. ואם זה לא מצחיק אתכם, אז סתמו את הפה והמשיכו הלאה. אין פה שום דבר בשבילכם, ולכם בטח ובטח אין שום דבר בשבילי.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • hutc  On 22 בדצמבר 2010 at 18:12

    העיקר האופטימיות.

  • עמית  On 22 בדצמבר 2010 at 19:12

    תודה,
    הפנמתי.

  • שלומ  On 22 בדצמבר 2010 at 20:13

    טוב, אני זורקת כמו בחורה. לא נכנס לתיק-של-הכינור

  • Shai  On 22 בדצמבר 2010 at 21:44

    Hope and Change!

  • taya1  On 23 בדצמבר 2010 at 13:13

    כיועצת פנסיונית ממש לא להוטה, אני יכולה להמליץ לך על תערוכה בבית ראובן (רחוב ביאליק) שבה תמצא הרבה מאוד נרתיקי כינור שיצרו מיטב אמני ארצנו.
    תוכל אפילו לרכוש אחד כתרומה לאיזה אגודה עשוקה, וכך הקיבוץ יהיה הרבה יותר נח.

להשאיר תגובה

