אמציה סובלימציה רוקד בהלוויה של סמי

ראשית, סליחה על הדימוי הגבוה במידה שבפסקה הבאה. הכינו את שקיות ההקאה:

אם תקחו גוש של חרא, ותפסלו ממנו משהו באמת מונומנטאלי: נגיד, איזה "אדם חושב" או "דוד" או אפילו המזרקה של אגם בכיכר דיזנגוף – הרי שעשיתם מעשה גאון ויצרתם יצירת מופת (אם גם קצרת ימים. ומסריחה). יש רק שני עניינים נוספים לתת עליהם את הדעת. החרא עודו חרא, והידיים שלכם, קרוב לוודאי, מסריחות מאי פעם.

אלון עוזיאל כותב ביו-טיוב (בסרטון שלמעלה) "ככה יעשה למי שנדחף בנובורישיות-מקברית ובעזרת כמה מאות אלפי ש"ח (שעולה חלקת בקבר שם) למקום כמו בית הקברות טרומפלדור. זה מקום שקבורים שם ראשוני תל אביב. גם הדיזנגופים והרוקחים והשלושים וביאליק ומשה שרת וכו', אבל גם סתם אנשי יפו ותל אביב שמתו בשנות העשרה והעשרים והשלושים. מייסדי אחוזת בית, מגורשי תל אביב ממלחמת העולם הראשונה וכו'. לחשוב שהכסף מקנה לו זכות להצטרף אליהם זו חוצפה (אבל גם אשמת מי שמוכר שם את חלקות הקבר האחרונות שנותרו במחירים כאלה)".

אני אוהב את אלון עוזיאל, כי הוא ההוכחה שיש גרועים ממני בכתיבת נרטיב. חוץ מזה אני חושב שהוא מבריק במידה. הטיעון שלו מזכיר את "אם תרצו" על פטריות הזיה, ומצליח להיות צדקני ואידיוטי במידה שווה. חשוב להעיר עם זאת, שלא בטוח שהוועדה שמחלקת את המנדט למי ייקבר איפה, היתה מפקידה את המנדט הזה בידיו של המאור המרקד במרפסת דנן.

לעניין פסל החרא, אני רוצה להגיד בעדינות, שעוזיאל דווקא נוגע בנקודה חשובה: אנשים לא כל כך אוהבים את סמי עופר. הטענות נגדו – בין אם מוטעות או מוצדקות – הן שהאיש עשה באוצרות הארץ כבשלו, ובעצם התעשר על חשבון הציבור. אגב, כל מי שמתעשר עושה כן על חשבון ציבור, שהרי מישהו צריך לשים למתעשר את כל הקפיטל הזה בין האצבעות, אבל בואו נעזוב את הסוגיה ונישאר סוציאליסטים לרגע. ומנקודת ראות סוציאליסטית אופטימית ונרגשת, סמי עופר היה אהוב במידה ואולי מעט פחות מזה.

אבל מה זה חשוב? הרי מי שרוקד בהלווייתו של אדם, ומפריע לבניו להיפרד מאבא או לומר קדיש או לקרוע קריעה או להתכנס אל תוך עצמם ולכאוב את כאבם או השד יודע מה, שומט בעצם מעשיו כל טיעון שעשוי היה להצדיק אותו. ריקוד בלווייתו של אדם, לעג למתאבל בפניו, הטרדה לשם הטרדה של אנשים ברגע כל כך כואב – כל אלה הן התנהגויות של תת אדם. עוזיאל הצליח, במרפסת שמעל בית הקברות הישן של תל אביב – להיות גם טועה, גם דביל וגם רשע.

מההתחלה אמרתי: גאון.

(ולסיום, שיר עצוב. כשאנשים מתים מקשיבים לשירים עצובים. יש בזה משהו צודק וסדור והגיוני. כדי להאזין לשיר העצוב יש לצפות בפרסומת. והרי לכם אלגוריה שלמה בשקל)

http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3753953

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רציונאל  On 6 ביוני 2011 at 10:25

    הטענה העיקרית שאני מוכנה לקבל היא כבוד האדם באשר הוא אדם. ניסיתי לחשוב על יוצאי דופן נגיד היטלר או מוסוליני. אני חושבת שאולי פשעיו של עופר רחוקים מאלה, אבל גם מצדיקים פעולה שיש בה אמירה: משהו רקוב בממלכת ישראל.

  • טל  On 6 ביוני 2011 at 10:40

    כמה נכון.

    גם אני לא מחבב את סמי עופר, ואני אפילו לא מכיר אותו. ככה אני, אותי לימדו שאין שנאה כמו שנאת חינם. לא אהבתי את ההשתלטות שלו על המרחב הציבורי – אפילו בלוויה חסמו את הכבישים ומנעו מדיירי הרחוב לחנות בו. והיה לו ימבה כסף. זו תכונה די מרגיזה שיש לאנשים.

    אבל למרות שהוא מעצבן ולמרות שבמשקפיים שלו אפילו אלטון ג'ון לא היה נוגע, יש קווים אדומים שלא נוגעים לימין-שמאל, עושר-עוני, למעלה-למטה, אלא לקו המקשר בין כולנו, נרצה או לא. היותנו בני אדם.

    אנחנו חולקים בעולם הזה חתיכת אדמה + שמים בטאבו, חלקנו ממלאים אותה בבניינים ומפעלים, כמה מאיתנו אשכרה עושים איתה משהו פרודוקטיבי, ואחרים סתם מעבירים את הזמן בהפגנת טמטום עם החבר'ה בטוויטר (היי ג'ודי!). אבל בשורה התחתונה כולנו עשויים מאבק של כוכבים, וזו לא רק אמירה סתמית ופופוליסטית – זו עובדה פיזיקלית ידועה ומוכחת.

    חלקנו אנשים טובים, חלקנו אנשים רעים, חלקנו טיפשים וחלקנו חכמים. יכול להיות שסמי עופר היה בנאדם רשע. דורסני. נצלן. נתעב אפילו. יכול להיות שהוא היה שליחו של השטן עלי אדמות או חמור מכך, חבר של ביבי נתניהו. אבל אני מאמין שבבוא תורנו להיאסף אל אבותינו מגיעה לכולנו, בעצם לא לנו אלא לאלו שכרגע כואבים ובוכים בדמעות על הבלטה תחתיה אנחנו הולכים לבלות את הנצח, שעה, או שתיים, של ביחד עם השקט.

    הרוקדים על המרפסת לא שללו מסמי עופר שום דבר, אני בספק אם הוא שומע משהו בשלב הנוכחי של חייו. ספק אם הוא שמע משהו בשנים האחרונות, בהתחשב במצבו הבריאותי הקלוקל. הרוקדים המבזים הללו פגעו בבני המשפחה שלו – שלא עשו שום דבר רע מלבד היותם קרובים לאיש שכולנו כל כך אוהבים לשנוא גם אחרי שהוא הפך לפאסה-קומפוזה – ובעצם שימרו בכך את המורשת שהם טוענים שסמי עופר הנחיל: זלזול באחר, פגיעה במרחב הציבורי, התנהגות בזויה שאינה מוסיפה כבוד לאף אחד, דורסנות, אטימות.

    ויותר מזה, הם הוכיחו שאם גם הם עשויים אבק של כוכבים, הגיע הזמן שמישהו יביא את המטלית וינגב אותם מעלינו.

    • רוני  On 6 ביוני 2011 at 16:54

      כפרה עליך טל, התגעגעתי לכתיבה שלך.

  • העלמה עפרונית  On 6 ביוני 2011 at 11:00

    טל, אני מקווה שברור שמה שאני כותבת לא מצביע על הזדהות/תמיכה/הסכמה עם השטות מהמרפסת, אבל כדאי לזכור שסמי עופר היה חלק מ"האחים עופר", ושגם "האחים עופר" הם בעצם עסק משפחתי קצת יותר רחב מאשר שני אחים שבמקרה עושים קצת כסף ביחד. כך שאם אתה חושב שעופר עשה כמה דברים רעים בחייו (בכוונה או בתוצאה), אך סביר להניח שלאותו "רוע" היו שותפים גם בני משפחתו, לפחות חלקם, וכך גם אחרים שהיו נוכחים באותו מעמד.

  • ניר הופמן  On 6 ביוני 2011 at 11:24

    פשוט, ואנושי.

  • עירא  On 6 ביוני 2011 at 11:34

    רק תיקון – סמי עופר התעשר על גב הציבור יותר מאשר עשירים אחרים כי הוא קיבל נכסי ציבור במחיר זול מדי, וכי מפעליו מזהמים בצורות לא פרופורציונאליות ולא מפוקחות, למעשה חוקי המדינה נתנו לו את 2.5-3% משטחה ומי יודע כמה מהאוויר שלה להתעלל בהם כאילו אין מחר, ואני מתכוון לזה במובן המילולי ביותר – מחשבות על המחר הסביבתי, חברתי, בריאותי וכלכלי של המדינה אינם נדרשות מחברות עופר בתנאי המכירה ולא בתקופת שנים של הפעלה מזיקה.

    כן, יש לי בעיה עם אנשים עשירים מדי ויהירים מדי, אבל לא בגלל זה משפחת עופר יוצאת דופן. המשפחה הזו בחרה להכנס לתעשיה כבדה ומאוד מזהמת, וההתעשרות שלהם היתה לא ע"י שנתנו להם את רכושינו, אלא ע"י שהם קיבלו אותה בעשירית מחיר השקשוקה ע"י אנשים שאמורים היו לשמור לנו על נכסינו והתפתו למכור אותו בעבור נזיד עדשים. אלו לא עשירים רגילים וזה לא אי-שוויון רגיל, אלא אי צדק מעליב.

  • tsoof  On 6 ביוני 2011 at 12:08

    1. רציונאל: ההשוואה למוסוליני ולהיטלר לא בהכרח במקום. הייתי הולך יותר למקום של סאורון, או השטן. משהו פחות מצמצם. משהו רקוב בממלכת ישראל. בטח. אנשים רוקדים בהלוויות.

    2. טל: זה מאוד יפה, הטקסט שלך.

    3. עפרונית: האחים עופר לא נחמדים, וכל אדם זכאי להתאבל בשקט.

    4. ניר, תודה יקירי ויש אליפות.

    5. עירא: אתה לא באמת חושד בי שאני לא יודע את זה, לא כן? הגישה שלי הרבה יותר בסיסית מזה: בן אדם זכאי להתאבל על אבא או סבא ולקבל מעט מרחב וכבוד. לא כי קוראים לו עידן עופר. אולי אפילו למרות שקוראים לו עידן עופר.

    6. נסעתי עכשיו על אופניים בוויצמן, כשלימיני התנשא פתאום בניין כחול עצום ומחריד. כתוב עליו באנגלית "בניין הלב של סמי עופר" או משהו בסגנון, וחשבתי שהלב דווקא מתפקד יפה בשביל רומני שכבר נמצא מתחת לאדמה. גם את הבניין הזה הוא בחר להקים. אף אחד לא הכריח אותו. וזה היה הכסף שלו ששולם. אפשר לטעון שהכסף הגיע אליו בדרך לא דרך – אבל הוא היה שלו, וסמי עופר בנה את הבניין הזה מרצונו.

    7. אני לא מת על הפרקטיקה העסקית של האחים עופר, ואני מכיר אותה מאז שהתחלתי לעבוד בעיתונות הכלכלית, לפני 18 שנה. אבל אני לא מת על הפרקטיקה העסקית של רוב אנשי העסקים שאני מכיר – ואני מכיר המון. ולמי שלא שם לב עד היום – יש לי הרבה בדיחות לספר על משפחת עופר. רובן לא עדינות במיוחד ולא מלקקות את רגליהם של שועי הארץ האלה. עסקים זה עסק מלוכלך, ולפיכך אנשי עסקים הם לא פעם טיפוסים מלוכלכים. מכאן ועד לעשות דמוניזציה של אנשים ולרקוד על קברם, הלכה למעשה? נו, מה אגיד. אני חושב שזה טיפה לא תרבותי. ואולי גם טיפה פגאני.

    8. אבל אולי זה רק אני.

    • העלמה עפרונית  On 6 ביוני 2011 at 16:45

      צוף, כדי שלא יהיה ספק מה עמדתי, פתחתי במפורש ב"אני מקווה שברור שמה שאני כותבת לא מצביע על הזדהות/תמיכה/הסכמה עם השטות מהמרפסת". חשבתי שברור שאני מתייחסת למה שאמר טל ("שלא עשו שום דבר רע מלבד היותם קרובים לאיש שכולנו כל כך אוהבים לשנוא") ולא למעשה של א"ע.

  • עירא  On 6 ביוני 2011 at 12:57

    צוף, אני לא אמרתי שאתה לא יודע את זה, זה היה רק כתזכורת לקוראים האחרים, וכתגובה על "אגב, כל מי שמתעשר עושה כן על חשבון ציבור", ורציתי להגיד שלא דין מתעשר אחד כמתעשר אחר.

    מלבד זאת אני מסכים עם מה שטל ואתה אומרים. צריך להוקיע את התופעה, אולי אפילו לתכוע אחריותיות מהאשמים והמסייעים, אבל לא לפגוע באנשים במקומות ואירועים רגישים.

  • זמואל  On 6 ביוני 2011 at 15:13

    הדיון בפני עצמו בהחלט ראוי – על עושר, חברה , תרומות , קפיטליזם וסוציאליזם.
    יחד עם זאת, ברור שאלון זבלון הוא לא איזה סוציאליסט לוחם-צדק.
    הוא עשה מעשה אינפנטילי ואח"כ לא ידע איך להצדיק אותו.
    בחייאת, הבחור מסתובב עם אותה חבורת ריפ-רפ מזדקנת ופתטית, שאינפנטיליות היא שם שני והחליפה את המילה מגניב במילון הפרטי שלהם.
    הבלוג הגאוני שלו נקרא "כסף צעיר"!! רבאק, הבאנר מפוצץ בבלינג-בלינג ודולרים וכל הטמבלר זה חשפניות/ציצים או ניגרז ששופכים כסף.
    אתם מבינים מה מדליק את הסוציאליסט הצעיר שלנו? כסף.

    אז מר עוזיאל וההיפסטר-פרחה-הסמי-אוטיסטית שאיתו יקשקשו לילדים על התירוצים היעני סוציאליסטים שלי. חרא של בנאדם.
    (אגב, תהיו בטוחים שהבטלנים המאוננים האלה מקבלים כסף מההורים העשירים שלהם. שלא יהיה שום ספק)

    • tsoof  On 6 ביוני 2011 at 21:25

      יום חג זמואל. אני מסכים עם כל מילה! למעט המשפט האחרון.

      ודאי שיהיה ספק.

  • גלעד  On 6 ביוני 2011 at 16:49

    הבעיה האמיתית היא שאין שום פירגון במדינה הזאת. בכלל, שם המשפחה הנפוץ במדינה צריך להיות איפרגן …
    לא מפרגנים לעשירים, בין אם עשו זאת לאורך עשרות שנים או בין לילה
    לא מפרגנים למשרתי הציבור, שחלקם, אני אפילו ירחיק לכת ויאמר רובם, באמת שם מתוך תחושת שליחות ורצון להשפיע
    דעת הקהל נקבעת מעל דפי העיתון ובארץ תל-אביב הנהדרת
    יותר מכל דבר – זה עצוב

    • דודי  On 6 ביוני 2011 at 20:56

      למישהו כמו סטף ורטהיימר ייבדל לחיים ארוכים, מפרגנים (בדר"כ). יש עשירים ויש עשירים.

  • אדמירלית  On 6 ביוני 2011 at 16:52

    צייצנים אכלו בוסר ושיניי עוזיאל תקהינה

  • דוד שליט  On 6 ביוני 2011 at 21:58

    לא הייתי מחבר בכלל בין הדברים. הסרטון הזה הוא אגוצנטריות פאתטית. אם היה לו משהו להגיד, שיגיד, ושגם יצלם כמו בן אדם. בעניין העקרוני, בית הקברות טרומפלדור הוא אתר היסטורי לכל דבר. גם אם יש בו מקום לעוד כמה גופות, הקריטריונים צריכים להיות חמורים, אם בכלל, כי עדיף להשאיר את המקום כמו שהוא, להוסיף צמחייה, ספסלים וצל, מקום שאנשים יוכלו להיכנס ולשבת. המחשבה שעופר נכנס לשם בזכות כספו מעוררת קבאס. ברגע שראיתי את האייטם בחדשות, והבנתי שזה טרומפלדור – דומני שהספקתי לראות את ראש העיר מגיע באופניים למקום, כאילו קטע כזה, וחוסר טעם בפני עצמו – פשוט סגרתי. מי שמלווה כקיביצר של טלוויזיה את העשירים, אם זה עופר בדרכו האחרונה למקום קבורה לא-לו, או יצחק תשובה שמפקיע יער לנישואי בנו, שיבושם לו.

  • עירא  On 6 ביוני 2011 at 22:18

    אוקי, רק עכשיו הגעתי הביתה והבנתי מה כולל הקליפ המוטמע ואני חייב להסכים שזה דבילי ומזעזע וזכה מצדך ליותר מדי התייחסות. הייתי נותן לו לינק בקושי, אם בכלל.

  • אבי.משעול  On 6 ביוני 2011 at 23:02

    ישמור אותי האל!

    אני קרוב יותר לגילו של לורד עופר מאשר לגילם של הרוקדים.

    שטיבל,המיליארדר היהודי (במושגים של תחילת המאה הקודמת)

    קיים בכספו את הספרות העברית החדשה לאורך עשורים.

    מה תרם עופר שקנה לו את הזכות לשכון תחת כנפי ביאליק,חוץ מזיהום אוויר בפריפריה וסחר בוטה עם אויבים?

    וכמה עוד יש לצעירים לרקוד,לפני המשכנתא, חברות כוח האדם,התעסוקה בשכר מינימום, החובות,ההוצאה לפועל,כל האפראט הכלכלי הצפוי עד זוועה שעופר,בכוח או בפועל,היה מיוזמיו ומפעיליו?

    המוות של עופר קדוש יותר ממותם של מורעלי זיהום האוויר?רק משום
    שנקברו רחוק מן העין ומן הלב,באיזה עיירה בדרום?

    ובאיזה נשק אתם נלחמים בצעירים האלה? אתם טוענים שהם עשירים
    מבית אבא!בניגוד לבן של עופר,שהוא עשיר בזכות הבאבא סאלי…

    איני מכיר את המגנים כאן,אבל שפטו בעצמכם עד כמה הפנמתם,בלי דעת,את פורמולות ההתנהגות המחשבתית של הימין הכלכלי!

    איני ממליץ על התנהגותם של הג'נטלמנים החביבים שרקדו,אבל אל
    לכם לדאוג למשפחת עופר העצבה: שוטר מיוזע התדפק על דלת הצעירים
    האלה והראה להם את שיני הבולודוג שלו,למרות שלא עברו בשום פנים
    על החוק!להם יש מי שידאג גם אם מכופפים את החוקים (מזכיר לכם משהו?…)

    קדושת המת? בזיון החיים תחת המגף של ההון שלטון!

    כנראה שכל המצפנים כאן התהפכו.לא(רק) את כספכם ועתידכם הכלכלי נטל מכם ההון שלטון,אלא גם (ובעיקר) את דעתכם!

    ואני הייתי מוצא שימוש נאות לאין שיעור לפסל המוזכר למעלה.
    נחשו היכן הייתי מעמיד אותו.

  • tsoof  On 7 ביוני 2011 at 0:28

    אבי, בולשביקים נלהבים הם הראשונים שמועמדים בגבם אל הקיר וגומר.

    אני רחוק מלחשוב שעופר הנ"ל צדיק. ועדיין, אני מוצא את ההתנהגות של קסיאל בהמתית. אני לא מבין מה לזה ולימין מחשבתי ו/או בזיון החיים. שוטרים דפקו להם על הדלת! אבוי! גלגלו עיניים, אחים, גלגלו! כי באו קוזאקי הפריץ ואלותיהם בין שיניהם! אם להשתמש בטיעונים האידיוטיים של קסטיאל, הרי שמותר לשוטרים לדפוק על דלתות. הם לא עברו על שום חוק.

    בקיצור, אין טענות לא לגיטימיות נגד האחים עופר, בעיני. מאידך, מי שמושך תחת רגליו את שטיח ההתנהגות ההומניסטית, שלא יבכה כשאובדת לו זכות העמידה המוסרית.

  • אבי.משעול  On 7 ביוני 2011 at 2:47

    אני לא איש שמאל כלל,לא בדעותי הפוליטיות ואפילו לא במחשבה הכלכלית שלי.

    אני צעיר מסמי בעשרים ומשהו שנים,וזקן מהרוקדים (שאיני יודע מי הם ואין לדבר חשיבות בעיני) בשלושה עשורים.

    ומצעירים אני מצפה שיזעמו על חילול קברו של ביאליק (כי כשתגיע שעתו של בן העופרים,יחפרו את עצמותיו של ביאליק כדי לפנות מקום)-
    זאת תזכה לראות בעיניך.אינך מאמין?…אילו היו מספרים לי,בצעירותי
    שיקברו איל הון שקנה חצי מדינה בשש פרוטות,סוחר שאינו בורר באמצעים, בסמוך לביאליק,הייתי מגחך באי אמון)
    על הפיכת מרכז תל אביב לשטח שיפוט משפחתי,על עצם הפעלתם של שוטרים
    שיאכפו אבל על הציבור.הם רק דפקו בדלת! נו באמת…צריך יותר?אפילו לחבר בקבוצת ריפ=ראפ מזדקנת (מה זה?)צריך שתהיה תחושת מציאות טובה,אחרת יריח מקרוב אחוזת קבר כאבו כביר.

    אכן,מצאתם למי בדיוק להיטפל! צעירים רוקדים בעיצומה של מה שהייתה אמורה להיות קבורת=חמור של גביר העיירה! יאה לעטו של שלום עליכם.

    בזיון החיים? מעניין שעל ההיבט הזה לא נכתב שום פוסט.סמי ניהל
    את חייו רחוק מכאן.ורק את מעשי ידיו להתפאר אנו מרגישים.שום דבר
    אישי! מי שפוגע לנו באיכות החיים ובערך החיים הוא הרקדן וזוגתו
    ה"היפסטרית".ולגבי סמי עופר? "גם לנו יש לנו ביקורת על התנהלותו",פועים הגדיים העומדים בתור לשחיטה.

    ורק הבנים שלי (ושל חברי)נאלצים להגר לחו"ל.הציעו להם כאן עבודה בשפע,תמורת שכר מינימום (באחת החברות בנות של סמי וסוסו).הם אמרו לא תודה ונמלטו.ככה שגם לא
    נשאר פה מי שירקוד בצהרי היום חוץ מעול הימים ההוא וחברתו.הבנים
    שלי רוקדים במדריד "חופשי",ואת מרכז העיר שם לא סוגרים בעבור שום
    הלוויה.

    הם שולחים כסף לאביהם המובטל מזה שנים.(לא שאני משווה עם הבן הקדוש של האדמו"ר סמי,כמובן.הדמעות שלו עשויות מאבני יהלומים.)

    בואו ספרו לי דבר חדש ומעניין על "התנהגות נאותה" בלווית הגביר.

    האמת היא,שכבר שנים לא נתקפתי יאוש כזה שלאחר קריאת הפוסט הזה
    ושרשרת התגובות.להיות היפסטר מכרכר בעת הלוויה לא לו גרוע בעיניכם מהיות איל הון חמסן בסגנון דרום אמריקה של המאה הקודמת! המצפנים כאן עומדים על הראש.

    ובזאת אסיים: חוששני שכשהאור יגע סוף סוף על מוחכם,זה יהיה מאוחר
    מדיי.

    • tsoof  On 7 ביוני 2011 at 10:43

      אבי, אני לא מאשים אותך בשמאלנות, חלילה. שמאלנים מקומם לא יכירם כאן. אני כן טוען שתגובתך הראשונה היתה בולשביקית למדי.

      ואני שב וחוזר ואומר: גם אם כל דבריך לגבי הגביר ויחסו אל הציבור נכונים (אני לא מסכים לחלוטין, אבל עם רוח הדברים אני בוודאי מסכים), זה בכלל לא העניין בעיני. כתבתי את זה גם בפוסט עצמו, וגם בתגובות שלי: סמי עופר הוא לא דמות לחיקוי בעיני. רחוק מזה. עם זאת, הוא קנה את חלקת הקבר שלו. אם יש לך טענות לגבי הזניה של בית הקברות העתיק בתל אביב, דבר על מי שמכר לו את החלקה.

      ומעבר לזה, יש פה הפרה של קוד התנהגות אוניברסלי לגמרי, ואם יהודי בן שבעים לערך לא מבין שזכותה של משפחה לקבור אב או סב בשקט, אז גם אני טיפה מיואש.

      ואחרון קטן ולא חשוב: יש לכתוב "אור ייגה", כלומר, "אור יאיר". כותבים בשני יוד הוא ביוד אחת, מנוקדת בחיריק. כדברי רחל:

      רַק קוֹל תְּרוּעַת הַגִּיל
      בְּיוֹם יִגַּהּ הָאוֹר,
      רַק בְּכִי בַּמִּסְתָּרִים
      עֲלֵי עָנְיֵךְ.

      (צהלול ביום שמח, בכי – על עוני! – במסתור. והרי לך עוד אלגוריה בשקל)

      חג שמח

  • אבי.משעול  On 7 ביוני 2011 at 16:14

    צר לי, צפריר,חוששני שאנו פוסעים במסלול מקביל.

    מה פירוש "דבר עם מי שמכר לו את החלקה?" אנשים מוכרים גם את כליותיהם וילודיהם במחיר שיוציא אותם מצרה.סמי שלנו מכר גם
    לאיראנים (האחרון לפניו שמכר משהו לאותם ג'נטלמנים עדיין יושב בבית האסורים,ואפילו שליש על התנהגות טובה לא מסכימים לנכות לו.)

    אנו זקוקים לאיזה שהיא הסכמה כללית מה ל א מוכרים בשום פנים ואופן,(למשל,חלקת קבר על יד גדולי האומה ומייסדיה),למשל,את הנכסים הציבוריים של האומה,חברת הספנות הלאומית שלה(כדי שלא נישאר עם
    רזרוות דלק ל 48 שעות כפי שקרה במלחמת לבנון השנייה!),למשל,את עתידו הבריאותי והכלכלי של הדור הבא.(הדור הנוכחי ממילא אבוד,
    ויצא לרעות בשדות זרים).חברה קדישא דואגת לקופה שלה,החבר של סוסו זצ"ל דאג לקופה שלו, דאג שיהלומים יזלגו מעין עופר האיילים שלו לכשיעבור לעולם הבא.

    ואנחנו,תפקידנו הבלעדי והיחידודאגתנו העיקרית היא ללעוג למי שמחה בטענת "זבובים בחוטמו?"

    ואם לטענת הכותבים פה,היחיד שמוחה הוא איזה "זבלון היפ הופ"
    מזדקן וזוגתו ההיפסטרית,כדאי שתמהרו כולכם להביט במראה,משום שהינוקא הזה (המסרב להזדקן בכבוד,כמו סמי)הוא מי שהציל את כבודכם האבוד.

    "לאשר ירצה לשעבד את נשמותיהם וגופם,יקח את שכלם תחילה"
    (לאו צ'ה)

  • הוצאה לפועל עו"ד  On 10 ביוני 2011 at 18:59

    כי אנשים מוכרים את נשמתם בשביל כסף.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: