אמצע הלילה ואמצע החיים

אני לא יודע למה, אבל תמיד נראה לי שיש המון אנשים שנולדו במזל תאומים.

מוזר, אני יודע. במיוחד לנוכח העובדה שמזלות לא ממש מעניינים אותי. נדרשת ממני מחשבה של ממש כדי לגלות מהם המזלות של הילדים שלי. אני, אגב, קשת. אני יודע כי מקועקע לי קנטאור על הכתף, והוא אוחז בקשת. וגם כי אמא אמרה לי. משובת נעורים של בני 19, אין עליה מחילה, אז הקעקוע האידיוטי הזה ייוותר מרוח שם, לפחות עד שיהיה לי מספיק כסף למחוק אותו.

ובחזרה לתאומים: מזלם של ההפכפכים הנפלאים. רבים מחברי הטובים נולדו במזל תאומים. חלקם כבר אינם חברים קרובים. חלקם אפילו מת. התאומים המקוריים גם הם מתים בחלקם. קוראים להם "דיוסקורים", והם מוזכרים אי פה אי שם ברקיע המיתולוגיה. הם היו בניה של לדה, האחד מזרע זאוס ותאומו מזרעו של בן תמותה.

קראו להם פולוקס וקסטור, ובגלל אבותיהם השונים, הם התברכו בכמה תכונות פיזיות שונות. החשובה שבהן היתה חיי הנצח – אלה שהוקנו לפולוקס ואלה שלא ניתנו לאחיו, קסטור (ולשוחרי האיליאדה: זה לא הקסטור ההוא מטרויה, אלא אחד אחר לגמרי). כשקסטור מת וירד שאולה, הלך פולוקס אצל אביו זאוס והתחנן להישאר עם אחיו, ומאז הם כמו פרספונה, חלק מהזמן בשאול – והיתרה בשמיים. יש חוקרים שאף טוענים כי הדיוסקרים הם שטבעו את הביטוי הצה"לי המפורסם "שבוע-שבוע".

ואני נזכר בכל זה בימים האלה ממקומו של האדם שכבר אינו צעיר כשהיה (נו, שוין, אל תתחכמו. אני יודע שאתה אף פעם לא צעיר כשהיית). ותיכף תיכף דופק לי בדלת יומולדת 40, ואין לך זמן טוב מזה לעשות משבר אמצע החיים, בטח ובטח אם גם אסור לך לעשן תוך כדי שאתה מהרהר במר גורלך. וכך, כמו תאומים, אני רק בן 40, ולפיכך אין אני מת לגמרי. עם זאת, כמו תאומים, אני בן 40, ולפיכך קצת מת בחלקי.

אז אני נשען על ספרינגסטין ידידי, ששר יפה כל כך על היומיום שחובק אותנו אליו ללא רחם, ועל הבטחות שכבר לא נקיים. על האהבות האבודות ועל המשחקים המכורים כולם. ואני מביט ימינה אל הפוסטר שלו שעדיין מתנוסס על הקיר לימיני, כדי להיזכר שכל זה לא נגמר. זה בקושי התחיל.

ואז שוב אני יוצא לדרך. מחר תזרח השמש והאפלה תיעלם מהחלונות / נתראה בארץ התקוה והחלומות.

(השורות האחרונות הן מהשיר שכאן למטה)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אלעד יצחקי  On 8 ביוני 2011 at 1:23

    פתאום נזכרתי שבסרט "עימות חזיתי" יש דמות בשם קסטור טרוי, ואחיו נקרא פולוקס. נחמד לדעת מה מקור השמות.

    אחלה פוסט צוף. ושתהיה אחלה מחצית שניה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 8 ביוני 2011 at 8:16

      בתור בן 40 בעצמי הייתי מעדיף לקרוא לזה שליש שני ולא מחצית שניה, מיינד יו

      • tsoof  On 8 ביוני 2011 at 11:42

        תודה אלעד, וחוץ מזה מה שהאנונימי אמר. אולי עדיף באמת שזה יהיה השליש הראשון..

  • תמי  On 8 ביוני 2011 at 1:28

    אז הנה, עוד מזל תאומים ::)
    ואני חושבת שבחודש האחרון הכרתי עוד עשרה.
    העולם שייך לתאומים?

    • tsoof  On 8 ביוני 2011 at 11:43

      העולם שייך לתאומים עופר.

  • גל.  On 8 ביוני 2011 at 13:47

    פוסט נהדר. כתבת יפה על התאומים המקוריים, ולא סתם בחרו את השם הזה לבני המזל הדואליים כל כך.

להשאיר תגובה

