מכתב גלוי לנוחי דנקנר

אז אתה שומע נוחי?

הציבור השאיר בידי שופרסל שלך 11 מיליארד שקל ב-2010. הרבה כסף. חשבת נוחי, אולי לעשות קצת בשביל העובדים שלך? נגיד, למשל, להעלות את שכר השפחות בקופות ב-100 או 200 שקל בחודש. בשבילך זה הרי פסיק. בשבילן זה עוד חוג לילד, עוד 15 ככרות לחם.

וזה עוד שום דבר נוחי. בינינו, אתה הרי יכול ללחוץ עוד קצת את הספקים שלך. להשיג מהם עוד שניים או שלושה אחוזי הנחה. אז מה דעתך נוחי, שבפעם הבאה שאתה לוחץ את עופרה משטראוס וזהבית מתנובה ואת גזי מאסם – כולם הרי חברים שלך – מה דעתך לגלגל אלינו את החיסכון? אתה יודע, שיהיו לנו עוד 50 שקל בחודש בכל בית. זה הכל. 50 שקל, נוחי. לא הרבה.

או סלקום, נוחי. גם כן שלך, לא? זאת שגובה מאיתנו יותר מ-6.66 מיליארד שקל בשנה (איזה מספר, הא נוחי? אם הציבור היה רדוף הוא עוד היה עלול לחשוב שהמספר הזה מסמל משהו. מזל שאנחנו כאלה מתורבתים פה בישראל. לא כמו המצרים או האלג'יראים או הסורים). אז מה דעתך נוחי, להעלות שכר לעובדים? בכל זאת, הרווחת מסלקום 1.3 מיליארד שקל. בטח אתה יכול להחזיר משהו לאנשים שעשו בשבילך את העבודה, לא?

או – מה אתה יודע נוחי – מה דעתך להרוויח קצת פחות על כל אייפון? נגיד, 100 שקל פחות. כמה זה כבר יכאב? או 50 שקל פחות על כל נוקיה דור שתיים וחצי שאתה מוכר? ובכלל, למה שלא תמכור לנו קצת מהסטוקים הישנים של הדור השני? אתה יודע, אלה שלא מחייבים אותנו בחבילת גלישה של 40 שקל בחודש ו-500 שקל בשנה?

ואם לא זה, נוחי, אולי לפחות תשכור עוד כמה עובדים למרכזי השירות ולמוקדים הטלפוניים שלך? ככה תיתן לעוד כמה אנשים עבודה. ועל הדרך תחסוך לנו רבע מתוך השעה שעולה לנו כל ביקור במרכז שירות שלך? או שנמתין 20 דקות לשירות טלפוני, במקום חצי שעה. אתה יודע, נוחי, אנחנו אנשים עובדים. יש לנו ילדים אפילו. ואנחנו לא מרוויחים 1.3 מיליארד שקל בשנה.

וכלל ביטוח, נוחי, גם כן שלך, לא ככה? כמעט עשרה מיליארד שקל שילמנו לה בפרמיות ביטוח, נוחי. לא רע. לא רע. עסק יפה. ריספקט נוחי. אז מה אתה אומר נוחי, אולי בפעם הבאה שמישהו ישבור רגל, או ייפצע בתאונת דרכים, או שבנו יחלה בסרטן לא עלינו, מה דעתך לעשות להם את החיים קצת פחות קשים? מה דעתך להנחות את החברה להאמין קצת יותר לאנשים שתובעים אותה?

כי אתה יודע נוחי, לנו אין הכנסות של 10 מיליארד שקל בשנה מפרמיות, ולפעמים הזמן והמאמץ שנדרשים מאיתנו בתביעת ביטוח צודקת ומצ'וקמקת של 15 אלף שקל, פשוט מוציאים לנו את הרוח מהמפרשים. אז הכסף נשאר בחברת הביטוח, במקום ללכת לאנשים שצריכים לקבל אותו. אלה שמשלמים את הפרמיה, זוכר? כמעט עשרה מילארד שקל פרמיות.

וכלל ביטוח גם רושמת הכנסות יפות מדמי ניהול, לא נוחי? 1.2 מיליארד שקל בשנה. כבוד בן אדם! מהפנסיה שלנו! 1.2 מיליארד שקל! דחילק נוחי, תעשה הנחה. נגיד, קח 200 מיליון שקל פחות. תישאר עם מיליארד. מיליארד בן אדם! לנו זה יעזור. יעזור מאוד. כי אתה יודע נוחי, לא רק צעיר לא קל להיות בישראל. גם פנסיונר זה לא שוס גדול. אתה יכול למשוך משכורת בן אדם. אל תתרום אותה. גם לעתיד שלך אנחנו דואגים. אנחנו נבין. כולנו צריכים להתפרנס. אבל תן איזה קוועץ' בשבילנו בפנסיה. לא תיתן נוחי?

אתה יודע שזה לא נגמר שם, נכון נוחי? אתה זוכר, החוב של מעריב לבנק הפועלים. וה-1.3 מיליארד שקל שהשארנו בנטוויז'ן ומאות המיליונים ששילמנו לנכסים ובניין. אתה הרי מכיר את הנתונים נוחי. שום דבר גדול הרי לא קורה בלי אישור שלך נוחי.

אתה איש עסקים גדול, נוחי. הכי גדול. כמו שבטח תמיד רצית. בוא, כנס איתנו מתחת לאלונקה. שמור את המשכורת שלך, שהרווחת ביושר, ותן לנו משהו, לאנשים שמכניסים את כל המיליארדים האלה לחברות שלך. המהפכה הזאת יכולה להיות גם שלך נוחי.

כי אם אתה תעשה את זה, גם תשובה אולי יוותר על איזה תמלוג מהגז. לא הרבה. כולה תמלוג. תמלוגון אפילו. ואולי שרי תבוא קצת לקראתנו עם העמלות, ואילן בן דוב יחליט פתאום באיזה התגלות רוחנית להחזיר חובות לציבור. אתה יודע, בשביל הפנסיה שלנו. זה לא שאנחנו רוצים לנסוע לקפריסין או משהו. לא באנו ליהנות. בקטנה, בשביל להתקיים בכבוד. ואולי עופרה לא תכעס עלינו שאנחנו נעלבים ממחיר הקוטג'. אולי היא תיקח מאיתנו איזה גרוש פחות גם על המילקי והחומוס והשוקולד פרה. ואולי זהבית תשאיר משהו מהרווחים של תנובה על השולחן. אולי איזה 10% במחיר החלב, והקוטג', והגבינה הצהובה. מה יכול להיות?

אתה מבין נוחי, האלונקה כבדה. אז רד. רד. אומרים עליך שאתה גבר גבר. בוא. תן כתף.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Boaz Gal  On 26 ביולי 2011 at 22:46

    הצחקת אותי…
    הרי כל תורת העסקים היא למקסם רווחים כל הזמן…
    רק כשתעבור על הארץ רוח גדולה
    אשר תזעזע את אמות הסיפים
    העסקים הגדולים יבינו שחזירות קפיטליסטית
    לא ממש משרתת אותם יותר
    ורק אז יתחיל לחול מפנה…
    אולי

    • tsoof  On 26 ביולי 2011 at 23:15

      תחליך דיסקט, בועז. תחליף. הרוח הגדולה עוברת. מצער שהפחד הוא זה שיניע את האנשים האלה. הלוואי שזו היתה החמלה שמניעה אותם. ואולי, אם הם יירדו לרחוב, אולי זה מה שיקרה.

  • ronig  On 26 ביולי 2011 at 22:57

    צופי, רק על איסוף וחשיפת הנתונים האלה קבל איזה 100 עגול.

    • tsoof  On 26 ביולי 2011 at 23:17

      תודה מותק. רבע שעה עבודה.

  • Gilad  On 26 ביולי 2011 at 23:15

    מה שבועז אמר …

  • Shai Kfir  On 26 ביולי 2011 at 23:21

    עבודה מצוינת.
    אבל אל תעצור כאן. יש עוד הרבה

    • tsoof  On 26 ביולי 2011 at 23:50

      תודה שי. לאט לאט. אולי בעוד יום או יומיים. לא מבטיח.

      אגב, ישולב בוני גינזבורג בכל תחומי החיים זה משפט מופלא. אל תפסיק.

  • Yochai Bashan  On 26 ביולי 2011 at 23:22

    מחזיר את משכורתו לציבור…? למה הוא צריך משכורת בדיוק ???

  • Boaz Gal  On 26 ביולי 2011 at 23:25

    צפריר יקירי
    הלוואי שאתה צודק…
    רק תסתכל למציאות בעיניים:
    מחאת הקוטג' והפחד שדבק לשבוע בשחקנים הגדולים…
    תנובה ששפכה חלב… ושטראוס שמכרה במחירי עלות רק כדי להפטר מהסחורה…
    רק חלף עבר לו הגל העכור מבחינתם…. והם אצו רצו חזרה לרמות המחיר המטורפות
    שהם כופים עלינו…
    עד שלא יעלו על מטה שטראוס ויעלו אותו באש… (ואני בשום מקרה לא קורא ולא מטיף לשום סוג של אלימות !!) לא יקרה כאן כלום…
    עבדו עלינו בעיניים
    נתנו הנחונת בקוטג והשאירו את מחירי הגבינה הלבנה כשהיתה…

    • tsoof  On 26 ביולי 2011 at 23:30

      אני כתבתי מכתב. אתה רק תפיץ אותו הלאה, בבקשה.

      ואם אתה חושב שיש פה יועת אסטרטגי בישראל שלא נמצא בדיונים אל תוך הלילה על האדמה הרועדת, אז אתה טועה. רועד להם הפופיק. ואנחנו כאן כדי להזכיר להם. אבל באהבה. הכל באהבה, לעזאזל.

  • אלדד  On 26 ביולי 2011 at 23:33

    אתה צודק, אבל אלמלא אנשים אלו לא היו לנו בתי חולים, וציוד רפואי, ובתי ספר, ותנאים טובים יותר לחיילים ועוד ועוד.
    לצערנו, נוצר מצב שהם ממלאים את החלל שמשאירה המדינה כאשר היא לא ממלאת את חובתה הלאומית. הם עושים מה שרואי החשבון והיועצים המשפטיים שלהם ממליצים להם לעשות: לתרום כספים – ותרומות הרי פטורות ממס. אז במקום שהמדינה החמדנית תקבל מהם כספים כמסים, הכספים האלו הולכים ישירות ליעדים טובים.
    זה נכון שהסכומים האדירים במיליארדים שאנחנו רואים כל שנה כאשר הבנקים למשל מציגים את רווחיהם צורמים מאד, לנו הקטנים, שמשלמים כאלו עמלות, ונכון שהיינו הרבה יותר שמחים אם הסכומים האלו (ומשכורות הבכירים) היו הרבה יותר קטנים, אבל בחרנו ראש ממשלה שגם בקדנציה השניה שלו, למרות שהבטיח שהשתנה, עדיין מוביל כלכלה קפיטליסטית טהורה.
    אז כאשר אני רואה למשל את "המרכז לטיפול בנפגעי טראומה ע"ש ארקדי גאידמק, המרכז הרפואי שיבא" (בחרתי כדוגמא דווקא את שמו של איש שהרבה בקירבנו אוהבים לשנוא) אני קצת פחות כועס עליהם, אבל עדיין מאד כועס על הממשלה.

    • tsoof  On 26 ביולי 2011 at 23:45

      אלדד, אם אתה תורם 50 מיליון שקל ביד אחת אבל קורע את הציבור שלך לגזרים ביד השנייה, אתה נדבן או שודד?

      ביל גייטס ו-וורן באפט הם הדוגמאות הנכונות מבחינתי. אנשים שמתכוונים לתרום (וותורמים בפועל) את כל הונם בחזרה. להשאיר שבריר למשפחה – שבריר שיקיים בעושר שלושה או ארבעה דורות אחריהם – ואת היתר בחזרה לגדור הארץ ולתושבים.

      ישראלים שיש להם מיליארד אחד או שניים או עשרה לא יכולים להתבסם במרכז גאידמק אחד או במרכז סמי עופר (הי"ד) אחר. הם צריכים לתרום עשרה כאלה בשנה. והם צריכים לדאוג להרוויח פחות, ולהשאיר קצת יותר בכיס שלך ושלי. לא רק כדי שנוכל להמשיך לקנות מהם שירותים ומוצרים, אלא גם כדי שנוכל להתקיים בכבוד.

      העובדה שחברת סלולר יכולה לקחת לי ארבע שעות עבודה בשבוע שבסופם אני נשאר עם אותה הבעיה; העובדה שחברת ביטוח יכולה לשלול מאדם ששבר את האגן את הכסף לו הוא זכאי – כדי להרוויח עוד 50 אלף שקל – ותוך כך לדרדר משפחה שלמה אל סף התהום ומעבר לסף, העובדה שחברת מרכולים משלמת לעובדות שלה שכר מינימום ומטה, קונסת אותן, לא מאפשרת להן לשבת במשמרת (!) ובסוף עוד מבקשת ממני תרומה לילדים אוטיסטים – כל העובדות האלה מאפשרות לטייקון א' ולטייקון ב' לתרום עוד מכשיר MRI על שם האמא שלו זצוק"ל וחומר.

      אז אדרבה. שיתרמו. אבל שיתקנו את דרכיהם, גם במחיר של אובדן רווחים ואובדן שווי שוק, כי אחרת ידו הארוכה של הציבור תשיג אותם, והם ישלמו מכיסם הרבה יותר. ככה זה צריך להיות. וחבל שהגענו אל עברי פי פחת כדי להבין את זה.

      אל תשאל מה נדבן עשה בשביל בית החולים בעיר שלך. שאל איך הוא קרע לך את הצורה ואת הכיס במאה דרכים אחרות. אל תתבטל בפני גבירים. דרוש מהם להפסיק לדרוך עליך. אחרת אתה כלבלב. כלבלב שמלקק באושר את היד שמחזיקה את הרצועה שלו.

    • Boaz Gal  On 26 ביולי 2011 at 23:47

      אלדד
      אתה כנראה צעיר ותמים…
      סמי עופר תרם עשרות מיליונים לבניית מגדל אשפוז בבית החולים רמב"ם…
      אותו סמי עופר, שמפעליו במפרץ חיפה מזהמים את הסביבה והורגים אלפי אנשים בשנה
      משום שהם לא מפעילים את הטכנולוגיות הטובות ביותר הקיימות למניעת זיהום סביבתי
      הם גורפים מיליארדים על חשבוננו
      כי יש לנו פוליטיקאים עלובים שלא מבצעים את תפקידם
      ולא שומרים עלינו
      מהמיליארדיעם שהם גורפים הם זורקים לנו בחזרה פירורים בדמות בית חולים ואצטדיון ומוזיאון…
      שעולים להם אחוזים בודדים ממה שגזלו מהציבור

  • אלירז  On 27 ביולי 2011 at 0:13

    מהפה שלך…
    הפסקנו לקנות בשופרסל בדיוק בגלל זה (וגם בגלל שמורידים אינספור פריטים מהמדפים לטובת המותג הפרטי, בשיטת הסלאמי).
    את כלל קצת יותר קשה לנו לעזוב, פרנסת משפחתנו קצת (הרבה) תלויה בה.

    • tsoof  On 27 ביולי 2011 at 0:17

      מאחל לכם הרבה פרנסה, יקירתי. וזו הזדמנות טובה להודות לך על התגובות, אז המון המון תודה.

  • קובייקו  On 27 ביולי 2011 at 0:47

    באסה שהוכחת לי שאתה נשוי. קצת בא לי להתחתן איתך עכשיו..

    • tsoof  On 27 ביולי 2011 at 0:49

      שתדע לך שאתה נהדר. פשוט נהדר. אתה והפרגון האינסופי שלך. לפעמים אני פשוט רוצה להכניס אותך לארנק. אוהב אותך הרבה יאיר. הרבה מאוד.

  • אבישי בורלא  On 27 ביולי 2011 at 1:08

    כיף לקרוא אותך.
    שלחתי הלאה את הפוסט אבל אני חייב להגיד שלא מנוחי או מתשובה אני רוצה את הגאולה. לא בא לי לבקש הנחות מהם ולא רוצה להרגיש אפילו לשנייה שאני צריך להתחנן על זכותי לחיות ושיגלחו (יסתפרו?) מההון שלהם בשבילי.
    אני רוצה לקבל את מה שמגיע לי בכבוד. בדרך הטובה והישנה שמסידרה את מידת העושק והרווח שמותר לגרוף עלי. האמת שאני רוצה הרבה יותר מזה, נגיד שלא יגרפו עלי רווח בכלל, אבל בנתיים, אני מוכן להסתפק בהסדרה נורמלית של הפערים. אני רוצה שנוחי ותשובה ושרי וכו' ישלמו מיסים על ההון שלהם, אני רוצה שהשכר של העובד הכי זוטר יהיה ביחס ישיר לרווח של בעלי המפעלים והחברות, אני רוצה שלא ימכרו את מה ששייך לציבור לאנשים פרטיים בפרוטות.
    אני רק רוצה את הזכויות שלי.
    ובמקום תגובה יצא לי מיני פוסט. נו טוב

    • tsoof  On 27 ביולי 2011 at 9:17

      תודה אבישי. אני לא חושב שאנחנו רוצים דברים אחרים. מסכים עם כל מה שאתה אומר. כרגיל, יש לומר.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 27 ביולי 2011 at 1:30

    צפריר שלום,
    אני נוטה להסכים עם מה שכתבת – אך יש לי כמה השגות :
    א. נוחי דנקנר לא צריך, ולמעשה הוא מחוייב (לבעלי המניות שלו) – להרוויח כמה שיותר מהעסקים שלו. אם אתה לא רוצה להיות מבוטח בכלל,או לקנות בשופרסל, או להיות מנוי של סלקום – זה בחירה שלך. נוחי דנקנר לא מספיק רווחי, וזאת הבעיה העיקרית. (הרחבה בהמשך).
    ב. אם מישהו לא משלם מיסים בגובה מיליארד שקל, אבל תורם מאה מיליון – הוא לא בדיוק נדבן. הוא מישהו שגנב מהמדינה 900 מיליון. (קוראים לזה "תכנון מס", אבל את זה אף אחד לא מצלם כמו אחרי תרומה לעיירת פיתוח – שהייתה יכולה לקבל הרבה יותר כסף מהמדינה אם הוא היה משלם את המיסים שלו).
    ג. אף אחת מהבעיות שציינת כאן לא נובעת מהסיבות שציינת.
    המחירים היקרים נובעים מחוסר התחרותיות, ועל זה צריכה הממשלה לפקח, ולעודד את התחרות.
    הבעיה העיקרית עם כלל היא לא השירות שלהן ללקוחות – אלא העובדה כי כלל פיננסים וביטוח, שכספי הפנסיה של ההורים שלך, ושל הסבא והסבתא – ושל חצי מעובדי מדינת ישראל – מושקעים בה, מלווה סכומי עתק לחברת אידיבי. או פשוט : נוחי דנקנר שמנהל את אידיבי מלווה את המיליארדים שחוסכים האנשים העובדים בקופת הגמל של נוחי דנקנר. הבעיה היא, שלמרות המחירים הגבוהים ותשלום שכר המינימום לעובדים – אי.די.בי די על הפנים :
    היא חייבת 32.4 מיליארד שקל באגרות חוב, ועוד 16.7 מיליארד שקל לבנקים. המנייה של אי די בי ירדה ב-35 % השנה. כלומר : יכול מאוד להיות שנוחי דנקנר הפסיד מיליארדים לציבור החוסכים ולבנקים. מה שאומר שהוא בעצם דופק אותך פעמיים – אתה מממן לו את שופרסל גם פיננסית, וגם תפעולית (אתה גם קונה את המניות שלו בלי לדעת, וגם קונה ממנו מוצרים).
    אה, ואותו נוחי דנקנר לא 'יכניס את היד לכיס', כי אין באמת כיס. נוחי היה איש מבוסס לפני – היו לו כמה עשרות מיליוני דולרים – אבל מישהו, וזאת המאפיה האמיתית – החליט לתת לו עשרות מיליארדים מכספי הציבור, שלא בטוח שיחזרו.

    • tsoof  On 27 ביולי 2011 at 9:23

      לא הבנתי למה אתה עונה לי בכל האותות והמופתים האלה ומניח שאני לא יודע את זה.

      אני חושב שהאלפיון העליון בישראל צריך לראות את המחאה ולהיכנס מתחת לאלונקה. זה הכל. אני יודע כמה איידיבי מורכבת, אני יודע כמה היא לווה. אני יודע מי השותפים של נוחי באיידיבי. אני יודע מי מלווה לו כסף בנקאי וציבורי (אג"חי). אני יודע שאיידיבי מייצרת ערך כשהמניה עולה ואני יודע שאיידיבי מאבדת ערך למשקיעים כשהיא יורדת.

      כל המספרים האלה לא רלוונטיים לחלוטין. הנקודה שמעניינת אותי היא הערבות ההדדית במקום הזה. המוסריות הבסיסית. נוחי לא גנב את איידיבי מאף אחד. הוא קנה אותה ממשפחת רקנאטי, בעזרת לא מעט אשראי בנקאי ועזרה מחברים. אני לא רוצה שיחזיר את איידיבי ליציבור כי היא לא של הציבור. אני רוצה שיזכור מאיפה הוא בא. אני רוצה שידאג, כמוך וכמוני, לא להשאיר מאחוריו אדמה חרוכה, כשהוא – להבדיל ממך וממני – רוכב אל השקיעה עם המניות במאות מיליוני שקלים שלו.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 27 ביולי 2011 at 12:39

        היי צפריר,
        לא הייתה לי כוונה להעביר את זה לדיון כלכלי, אבל אולי דווקא הנקודה היא כן מי מממן את אי.די.בי, שזה אתה, והוריך, וכל ציבור העובדים בישראל – ומעבר לזה שזה מוגזם – זה הדבר המסוכן באמת.
        לא הבנתי מה הכוונה בזה שהוא צריך לזכור מאיפה הוא בא – הוא גדל במשפחה שלא הייתה אף פעם סוציאליסטית מדי. שוב, אני מסכים עם הרבה ממה שכתבת – אני פשוט חושב שלבוא ולהגיד למישהו שיש לו עסקים שינסה להיות פחות רווחי, זה אבסורד. זה תפקידה של המדינה.
        המדינה לא צריכה לאפשר את המימון שנוחי דנקנר מקבל – כי זה מה שמונע תחרות בסופו של דבר(בכל תחומי החיים שלנו), וזה מה שעוד ירסק את חשבון הפנסיה שלך(שיש סיכוי טוב שגם אותו נוחי דנקנר מנהל).

  • shainir  On 27 ביולי 2011 at 10:03

    לי אין שיג ושיח עם האנשים הללו.‏ גם אם הייתי רוצה לא יכול להיות לי איתם שיג ושיח.‏ הם לא הבעיה הם בסה"כ אופורטוניסטים מהסוג הגרוע ביותר שיש תור ארוך מאחריהם של אנשים המעוניינים להחליף אותם.‏ הבעיה שלי היא עם כלל אזרחי מדינת ישראל המוותרים על הזכויות המוסריות שלהם .‏ ה
מנהיגים ‏
הם ‏
בסה"‏
כ ‏
מראה ‏
מכוערת ‏
של ‏
החברה ‏
הזו.‏ ה
מנהיגות ‏
נמצאת ‏
ברפיון ‏
שמאפשר ‏
לנוחי ‏
וחבריו ‏
‏(ע
אלק ‏
חברים)‏
‏ ל
עשות ‏
ככל ‏
העולה ‏
על ‏
רוחם.‏ אני ‏
חולם ‏
על ‏
כך ‏
שהמאבק ‏
ימשך.‏ ש
ההנהגה ‏
תבין ‏
שהציבור ‏
מצפה ‏
ממנה אחרת ‏ ממה שהיא עושה ‏.‏ נוחי ‏
וחבריו ‏
בסה"כ
‏ נ
הנים ‏
מהנסיבות ‏
המחורבנות ‏
אשר ‏
כ"א
‏ מאיתנו ‏
מאפשרים ‏
להם.

    • Corinna InHebrew Hasofferett  On 29 ביולי 2011 at 4:23

      לא קונה בסופר סל אלא בשוק החקלאים ובחנויות מכולת וירקנים ובתי מרקחת פרטיים.
      היאכטה שלי בתיקון, המטוס הפרטי העברתי לילדי קריית שמונה, ואת היגואר תרמתי לבי"ח שיבא.
      הולכת ברגל.

  • shainir  On 27 ביולי 2011 at 10:17

    אגב,‏ שכחתי לציין דבר נוסף בנוגע לעם ישראל היושב בארצו.‏ כל הדיבורים על חיים יותר טובים לצערי מהולים גם בפחות לעבוד…פחות לסבול…פחות להתאמץ…‏ המדינה היא זו שתדאג…‏ אני תוהה לעצמי עד כמה אותם אנשים הקוראים לסוציאל-דמוקרטיה,‏ מדינת רווחה או מעבר לזה,‏ מבינים עד כמה הדבר תלוי במחוייבותם שלהם.‏ לפעמים נדמה לי שמכל תרבות המסחרה במדינה ונסיון לעשות חיסכון או לקנות רק מבצעים,‏ אנשים שכחו שאפשר,‏ שיש ושצריך לשלם מחיר ואפילו כבד בעבור שינוי אמיתי,‏ עמוק ואיכותי בחיים עבורם ועבור זולתם.

    • tsoof  On 28 ביולי 2011 at 23:38

      מסכים עם דבריך מאוד שי. כתבת יפה.

  • יואב אבני  On 27 ביולי 2011 at 10:45

    כל מילה בסלע. אתה רואה – זה בדיוק זה. זה לב העניין. הטייקוניזציה. הפערים הבלתי נתפסים של כסף שלרוב אינו תוצאה של המצאה מהפכנית או החלטות עסקיות מבריקות אלא ניצול אגרסיבי של הזדמנויות שנוצרות מהאורגיה בין ההון לשלטון.
    פחות דיבורים על מתנחלים ומטעי זיתים – יותר להסתכל בלבן שבעיניי רווחים של מיליארדים שמורכבים מהזיעה של כולנו.
    ואם הטייקון לא רוצה, כי בעלי המניות לוחצים (פרפטום מובילה – חייבים לגדול כל הזמן. לצמוח. כמו אפוני הפלא. או יותר נכון, כמו הצמח הזה מחנות קטנה ומטריפה. פיד מי סימור), הממשלה צריכה לרצות בשבילו ולחוקק חוקים שיקטינו את הפערים, שיכריחו אנשים עם חשבונות בנק של עשרות מיליארדים להחזיר 80% למדינה שעזרה להם להפוך לכאלה. להחזיר את העודף – כי זה עודף – לאנשים שמרכיבים את המדינה. לנו.
    לא לתת להם לצאת בזול ולתרום בוטנים לקהילה מדי פעם ואז לשלוח את רואי החשבון ועורכי הדין ליישר את הדוחות, אלא להחזיר.
    ובשביל שהממשלה תרצה בשבילו, כנראה שאנחנו צריכים לרצות בשבילה. אילוף הסוררת.

  • Corinna InHebrew Hasofferett  On 29 ביולי 2011 at 4:26

    גם אם תבקש יפה ועוד יותר יפה, יותר מריחות הסעודה לא תראה.
    כוח וזכויות לוקחים, איש לא מנדב, גם לא צריך כי הם שלך מלידה.

  • sam  On 1 באוגוסט 2011 at 8:42

    צפריר
    איך אני מגיעה למישהו מקבוצתו של נוחי..אחרי אין ספור מאבקים אולי באמת הגיע הזמן לפנות ישירות אליו ולהגיד אני עובדת משרה מלאה מגדלת את בתי לבד כבר 8 שנים ועתה הצלחתי לקנות בית קטן שלא יזרקו אותי כל שעתיים משם על מנת למצוא קצת יציבות בחיי .. נראה לך שנוחי יסכים לסייע לי בשיפוצים??
    סאם

    • tsoof  On 1 באוגוסט 2011 at 9:12

      לא יודע. מזל טוב על הבית. אני מאמין שיש סיכוי שיקלו עלייך מעט בקרוב.

  • זיו  On 1 באוגוסט 2011 at 18:20

    קצת קשה לי עם הפוסט הזה. נוחי עושה עסקים מצויינים בדיוק כפי שנדרש מכל איש עסקים קטן כגדול. הוא לא חייב לנו כלום, בטח לא להיות פילנטרופ. יש לו חובות כבדים מאוד, ומחיר החלב לא מעניין אותו. גם לא צריך. אני לא רואה צורך להפנות את החיצים לאנשי עסקים אשר עובדים במציאות עיסקית מותרת להם על פי הרגולטור. העיית הריכוזיות במשק, המחירים בסופר או בלקום, דמי הניהול בביטוח, הכל מתנקז לפתחה של הממשלה, שלא עושה דבר. תפנה את החיצים לממשלה בלבד, ותשאל אותה למה היא מרשה לנוחי להרוויח כל כך הרבה, ועוד מקלה לו במיסים, ומכבידה עלינו את החובות שלו. הממשלה יצרה את הטייקונים, את הקרטלים את הריכוזיות. רק עליה למצוא פתרונות

  • Sharon Ginat  On 16 באוגוסט 2011 at 12:18

    מצחיק כמה שזה עצוב… אבל הבורות הפיננסית של כולנו כציבור התורמים, היא שמדאיגה אותי באמת…נראה לי שאם כולנו, נתן כח לשלי יחימוביץ', היא בערך היחידה שתוכל לעזור לנו ברמה המדינית והרגולטורית. בואו נתן לה את הכח שהיא צריכה, לעשות כאלו שינויים במבני החוקים, כדי שלא רק נוחי יצחק בדרך אל הבנק…

    • tsoof  On 16 באוגוסט 2011 at 12:38

      חתיכת קפיצה לוגית הרבצת כאן. מברוק.

Trackbacks

  • By Mea culpa « Roee-geist on 13 בספטמבר 2011 at 22:45

    […] לכם לקרוא את מה שכותב צפריר בשן בעניינו של דנקנר (מתחיל כאן, ממשיך כאן ומסתיים, לעת עתה, כאן). וכדאי אולי גם לתהות […]

להשאיר תגובה

