בינינו, מה זה עוד 25%? (מכתב לרמי לוי)

בימי המחאה החברתית אבל גם בימים של שתיקה רועמת, בקיץ גם בחורף, בפריפריה או במרכז, תמיד ידעתי שיש אחת שאפשר לסמוך עליה: רשת רמי לוי שיווק השקמה. "רמי הוא משלנו", חשבתי. "רמי דואג לחלש ולמוחלש, למדוכא ולבינוני. רמי הוא קרן המזבח של המעמד הרעוע שלי. רמי אף פעם לא מעלה מחירים".

וצדקתי, תמיד צדקתי, מוצרים בשקל, ירקות בגרוש, מבצעים לקשיש, למוחלש, לנדכא ולנדרס. הכל מצאתי אצל רמי במודיעין או ברמת גן, במוצאי ירושלים ובפאתי מבשרת, רמי תמיד היה שם כדי לאותת לי בדרכו הטובה: "השאר את השטרות בכיס. אצלי משלמין במצלצלין". "רובין הוד", חשבתי לעצמי. "הרובין הוד של כולנו. כמו גלעד שליט, אבל עם קוטג' ובפלות לימון".

ואכן, במחאת הקוטג', במחאת הדיור, בכיכרות, בחרמות, בשביתות, בוועדות, בריכוזיות ובטרכטנברג, קולו של רמי תמיד נשמע. "יותר זול," הבטיח הוד-לוי. "אמכור בפחות. אדאג לציבור העמל והנגזל והעשוק והשחוק. אצלי יקבל הציבור מזון בהנחה ואהבה חינם אין כסף – מכאן ועד לעד".

ודאי תבינו, לפיכך, את תדהמתי כשגיליתי את המחירים היום, בבואי להזמין מאתר האינטרנט המעטיר-גם-משובח של רמי לוי. "יקר", אמרה לי זוגתי בכובד נשימה ואשראי. "תבדוק. זה לא רמי לוי. זה מגה-סל שלי בעיר". "לא יכול להיות, יונתי", אמרתי לה. "רמי לא יעשה לנו ככה".

"אחותך יונתי", אמרה הזוגתי החכמה ושלפה הדפסה של המחירים ששילמנו ללוי הצדיק לפני 32 ימים, ב-21 בספטמבר. "זרוק מחיר של מוצר ששילמנו אז. נשווה".

"לחם אחיד פרוס של אנג'ל", זרקתי. "אין מצב שיעלה את המחיר של לחם אנג"ל. הבן אדם ירושלמי, לא ככה? עלה חמש עשרים. נכון עולה עכשיו אותו דבר?"

"וואלה נכון", אמרה לי. "גם עכשיו עולה בדיוק כמו לפני חודש, רק עם עוד 25%. שש וחצי שקל".

"טוב, כנראה היה צריך להעלות מחיר של מוצר אחד. 6 יחידות של נביעות חצי ליטר. תבדקי. אין מצב. עלה 12 שקל".

"עכשיו עולה 15".

"דלי יוגורמה? 19.20?".

"תוסיף 25%. עולה 24".

וככה עוד ועוד מוצרים. בדקנו 15 מוצרים מתוך הסל שלנו: פסטרמה וממרח שוקולד פרה וגבינה צהובה של טרה ומסטיק מאסט וחלב סויה של אלפרו ותבנית עגולה של המותג ועוד ועוד. מה שלא עלה ב-25% עלה ב-20%.

"כמה זמן עבר מאז הפגנת המיליון?" שאלתי את אשתי.

"לא יודעת, אבל נראה לי שעכשיו זה הפגנת המיליון ורבע. לפחות אצל רמי לוי".

אז רציתי לעצור עוד רגע אחרון ולהגיד תודה לרמי לוי על כל הימים היפים והאמפתיה והסימפטיה והקירבה להמונים והדאגה למוחלשים והצער על החלקאים והחמלה על הנדכאים. היה מאוד יפה מצידך שדאגת לנו ככה.

חבל רק שעכשיו, איך שנגמרה המחאה, החלטת גם אתה להיות ברון שודד. ואני תמיד כמעט האמנתי שבשקמה לא תיפול שלהבת, ולא משנה כמה יצעקו דנקנרי הקיר. כמעט כמעט האמנתי לך, רמי. כמעט.

(מצטער על הפוסט הכלכלי. לא היתה ברירה. תודה לאשתי על חושיה החדים ועזרתה הבלתי נלאית.)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • avi glatstein (@avig99)  On 23 באוקטובר 2011 at 22:47

    כמה דמגוגיה בפוסט אחד – רמי לוי הרים אתר ובשלב ההרצה מחר בו בעשרים אחוז פחות מאשר בחנויות ועכשיו השווה את המחיר למחיר בחנויות (שזה עדיין הרבה יותר טוב מהמתחרים שלו שגובים על מוצרים באתר יותר מאשר בחנויות)

    • tsoof  On 23 באוקטובר 2011 at 23:04

      העיקר שאתה מאמין למה שאתה כותב.

  • chellig חלי גולדנברג  On 23 באוקטובר 2011 at 22:49

    אין, אין מי שלא נכנע בסוף. מברקת בירושלים עד רמי לוי', זה נורא בעיני.

  • tguva  On 23 באוקטובר 2011 at 23:01

    נכון. רמי לוי מעלה מחירים.
    השוק ריכוזי ולכן או שאתה ענק מפלצתי או שאתה לא קיים.
    רמי לוי שולט בתחום הקמעונאות, נכנס לתחום הביטוח, ואוטוטו לתחום החם של הסלולר.
    נשאר לו להיכנס לתחנות דלק ולבתי השקעות והוא מסודר לגמרי…

  • יונתן  On 24 באוקטובר 2011 at 0:31

    אתה באמת סתם דמגוג.
    אני מוכן להתערב, שאתה לא מסוגל למצוא בכל אלפי המוצרים באתר רמי לוי, אפילו 2 מוצרים בלבד שהם יותר יקרים מהאתרים המתחרים !!!
    נראה אותך מציג רק 2 כאלה !!!

  • tsoof  On 24 באוקטובר 2011 at 8:06

    לעולם לא אבין את הצורך של אנשים לגונן על חברות. מה, אתם מתחברים למותג? זו דוגמא נהדרת להיפנוזה של ההמון. נכון, הרשת של רמי לוי יותר זולה משופרסל ומגה. אני חושב שכולנו מסכימים על זה. זה נותן לה לגיטימציה להעלות מחירים בעשרים וחמישה אחוזים אחרי החגים? לא יודע. אולי אני לא מבין כלום וזה כן לגיטימי.

    לגופן של תגובות שהיו כאן:

    אבי: מה שכתבת פשוט לא נכון.
    יונתן: לא ניסיתי להגיד של שרמי לוי יותר יקרה מהמתחרים, אלא שהיא העלתה את המחירים שלה ב-25%. חשבתי שהצלחתי לכתוב את זה.

    • רועי רוטמן  On 24 באוקטובר 2011 at 9:32

      אני לא בטוח שהם מתחברים למותג. יותר קל לי להאמין שהמותג משלם להם.

    • Tamar Matsafi  On 24 באוקטובר 2011 at 13:32

      כל הכבוד שאתה טורח ובודק מחירים ומשווה, ועושה את המטלה הצרכנית הזו במקומי. אני פסיבית אבל עדיין מקנאה באמרקאים והתודעה הצרכנית הגבוהה שלהם, ואיך היו {ואולי עדיין} גוזרים קופון לקופון מהעיתונים בשביל 25 סנט הנחה.

    • Tal  On 24 באוקטובר 2011 at 16:17

      זה בדיוק מה שעשיתי 10 דקות לפני שראיתי את הכתבה!!בדקתי את המחירים של רמי לוי מהחשבון של היום (בחנות לא באינטרנט)לזה של לפני שבועיים…..אכן עלו המחירים!!בזמן הקנייה היה לי נדמה אבל מי יכול לסמוך על הזיכרון,הגעתי הביתה ובדקתי בחשבון.אכן ישנה עליה בחלק נכבד מהמוצרים:מעדנים חטיפים מיץ ואכן הלחם עלה ל 6.45….

  • עידן לנדו  On 24 באוקטובר 2011 at 8:49

    שבחים ליונתך.

    אם אפשר להזכיר עוד ממעללי הקדוש רמי לוי – מדובר במעסיק גזען עם קבלות.

    "תעיף הביתה ערבים שמחזרים אחרי יהודיות"
    http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=3875

    "רמי לוי ירחיק עובדי תחזוקה ערבים מקופאיות יהודיות"
    http://mymoney.nana10.co.il/Article/?ArticleID=817066

    רמי לוי פיטר עובד ערבי שיצר קשר עם קופאית יהודיה
    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/223216

    וגם עובדים מאורגנים עם זכויות סוציאליות הוא שונא:
    http://www.themarker.com/advertising/1.551143

    נשאלת השאלה על כמה תועבות אפשר לסלוח בזכות 25% ההנחה של הרובין הוד – עוד לפני שהוא ביטל גם אותה. זאת שאלה רחבה יותר, כמובן, על הקשר בין הזירות השונות של המחאה החברתית (האם הכל עובר דרך חור הגרוש?).

  • yuvalrahamim  On 24 באוקטובר 2011 at 9:08

    האסטרטגיה של רמי לוי לא הייתה אף פעם פילנטרופית אלא מה שמכונה בלשון מקצועית "שיווק חברתי" והמיתוג הזה לא שונה מהותית ממיתוג יוקרתי, ספורטיבי או מגניב – מיתוג זה מיתוג והאכזבה שלך מראה כמה המיתוג הזה אפקטיבי כי נדמה לך שהוא חרג מתחום הערכים שהאמנת שהמותג מחזיק. אולי תשב עם הזוגה ותשוו את הרשתות באינטרנט לחנות האינטרנט של רמי לוי – כל הרשתות יקרות באינטרנט בהרבה מהחנויות עצמן [לא באמת יודע למה אבל זה ככה] ואולי הגיבור שלך יחזור להיות מושיע גם באינטרנט.
    תזכור שנדרש שינוי תרבותי, זה לא רק תולדה של מחאה אלא של שינוי תפיסות מהותיות בכל החברה, סגידה לכח וכסף לא באה מהטייקונים – היא צומחת ויונקת את נשמתה וחלבה מהרחוב.

    • tsoof  On 24 באוקטובר 2011 at 9:35

      אני מציע לקרוא אותי עם טיפה של מלח. אני לא מתכוון לכל מה שאני כותב, במיוחד כשאני כותב שאני מאמין לאיש עסקים או לראש ממשלה, או "מוות לערבים" או "שקט אישה".

      לגופו של עניין (וגם לגופו של העניין שלך :)) אתה צודק מאוד, המחירים באינטרנט ברשתות השיווק תמיד יקרים בעשרות אחוזים מהמחירים בחנויות. זה נכון בכל הרשתות, למרות שלכאורה, המכירה הזו אמורה להיות רווחית יותר עבורן. בעצם, כאילו אומרים לנו: הקנייה באינטרנט היא פעילות פרימיום. כמובן, זו שערוריה בפני עצמה, אבל כל דבר בעיתו. אי אפשר לטפל בהכל בבת אחת.

    • tsoof  On 24 באוקטובר 2011 at 9:42

      ועוד דבר, יובל, אני מסכים גם בהקשר הרחב של הסגידה לכוח, אם כי זו יונקת גם מלמטה, גם מלמעלה וגם מהצדדים. הרי יש אינדוקטרינציה שלמה בעניין הזה, שמחלחלת דרך מערכת החינוך והתקשורת, ושגורסת באותה נשימה שעשיר ומצליח זה טוב וצודק וציוני וגאה בעוד עני ומוחלש זה עצל.

      אפשר בקלות לשרטט את הקווים בין הגישה הזו להחלשה של מיעוטים (שחורים, עובדים זרים), מגדר ו- איך לא, כל מה שמריח מערבי. כותבים על זה כל הזמן, ואני מזדהה מאוד עם ההתנגדות לאינדוקטרינציה המבאישה, הגזענית, הממעיטה והפוגענית הזאת.

      עם זאת, אני מנסה לכתוב על דברים אחרים בבלוג הזה. וכל העניין הכלכלי/חברתי פשוט מתפלק לי פנימה שוב ושוב. עוד מעט שוב אפסיק ואחזור לכתוב סיפורים. על עוולות העם היהודי, ממשלתו, שריו וגביריו, אני ממליץ בחום לקרוא אצל עידן לנדא ושלום בוגוסלבסקי. אני מעדיף לקרוא אותם מאשר לנסות לכתוב על זה בעצמי. הם עושים את זה מצוין.

      • מוטי קריספיל  On 24 באוקטובר 2011 at 14:37

        רק בקטנה, יש סיבה הגיונית לגמרי (מראיית העסק הפיזי) למחירים גבוהים יותר באתר בהשוואה לקניה בסניף הפיזי. בסניף הפיזי באה לידי ביטוי מירבי מכונת השיווק: הקניה הספונטנית, סידור מדפים מפתה, ההפתעות בדרך לקופה, הכרוז המזמין, הריחות, העגלות הגדולות מכפי צרכיך, סינדרום הקונה הרעב, מארזים גדולים, סקסיות התפזורת, בוא תטעם את היוגורט-במבה החדש, ומה לא. בקיצור – באינטרנט אתה מממן את השכל הישר שהם לוקחים לך בהמצאך בסניף. משחק סכום אפס. כשהאפס הוא אנחנו….

  • omerka  On 24 באוקטובר 2011 at 9:36

    מגוחך. מחירים באתרים מקוונים תמיד גבוהים יותר מהמחירים בחנויות. ההשוואה צריכה להיות מול המחירים כיום בחנות הפיסית שקנית בה. אם גם שם הייתה עלייה של 25%, יש על מה לדבר.

    • tsoof  On 24 באוקטובר 2011 at 9:44

      ההשוואה היא לרכישה קודמת דרך האינטרנט. מה שעלה באותו ערוץ X, עולה כעת באותו רוץ בדיוק X ורבע.

      קודם שואלים ואחר כך כותבים "מגוחך".

  • אתי אלבכרי  On 24 באוקטובר 2011 at 9:46

    אחחחחחחחחח, גם לי קרה בדיוק אותו הדבר. עד שסוף סוף גיליתי שפתחו בראש העין סניף שלו, נסעתי, 7 דקות מכפר סבא, הקניות היו זולות בהרבה מהסל הממוצע שלי..חזרתי אחרי שבועיים וקצת..והתאכזבתי קשות…נעלמו כל המבצעים, ויינות ביתן בכפר סבא אפילו זולים יותר..

  • tsoof  On 24 באוקטובר 2011 at 13:36

    דה מרקר בעקבות גומרים הולכים:

    http://www.themarker.com/consumer/1.1529990

  • Uri Gilad  On 24 באוקטובר 2011 at 13:48

    שמע, נראה לי שאתה פשוט טועה פה. אני מסכים עם המגיב שאמר שהיה מדובר באתר הרצה עם מחירים זולים במיוחד, שאגב – סגור עכשיו. עדיין אצלו המחירים זולים. שים לב למטה.
    ולא, אין לי שום קשר לאף אחד מהתאגידים המוזכרים פה, ואין לי גם שום דרך להוכיח זאת (רעיון לסטארטאפ?). גם אני חושב שקניה באינטרנט צריכה להיות **זולה** יותר מקניה בחנות, ולא להיפך.

    בדיקה של 5 דקות:

    לחם אחיד פרוס של אנגל:
    – שופרסל: 7.15, מגה: 7.00
    לפי הבדיקה שלך, אצל רמי לוי: 6.5

    נביעות, שישיה, של חצי ליטר (הרבה יותר יקר מליטר וחצי, אגב):
    – שופרסל: 18.79, מגה – 17.99
    לפי הבדיקה שלך, אצל רמי לוי: 15

    יוגורמה 850 מל:
    -שופרסל: 25.99, מגה: 24.99
    לפי הבדיקה שלך אצל רמי לוי: 24

    • tsoof  On 24 באוקטובר 2011 at 14:03

      אורי, אתה לא חשוד בכלום, תודה על התגובה.

      המחירים באתר לא הופחתו בגלל ההרצה. גם בחודשי ההרצה הראשונים הם לא היו זולים. אין לי את המספרים, אבל אני כן "בקבוצת הניסוי" ומזמין אצלם מזה חודשים אחדים. המחירים הופחתו בספטמבר: אולי בגלל החגים, אולי בגלל המחאה, אולי כי רמי לוי הוא איש טוב.

      את הטענות שלי נגד מגה ושופרסל אתה יכול למצוא בהיסטוריה של הבלוג הזה. הטענה היחידה שלי בפוסט הנוכחי היתה שרמי לוי העלה את המחירים באתר שלו ב-25%. זה הכל. אולי הוא צדיק, אולי הוא הכי זול, אולי אמא שלו מצילה ילדים ערבים ומחזירה אותם לחיק משפחתם. הכל טוב ויפה. סביר להניח שרמי לוי זול מהמתחרים שלו. הוא עובד בזה. שום דבר ממה שאתה או מגיבים אחרים אומר לא משנה את העובדה הבסיסית, שהאיש העלה את המחירים באתר שלו ב-25%.

      ואם זה בסדר מבחינתכם, אז זהו, אין לי מה להוסיף בעניין. בישראל אנשים תומכים בגירוש ובהרג של בני עם אחר. תמיכה בהלאת מחירים בסופר נראית, בקונטקסט הרחב, כמו התנהגות סבירה לחלוטין.

      • Uri Gilad  On 25 באוקטובר 2011 at 17:48

        הממ… "חבל רק שעכשיו, איך שנגמרה המחאה, החלטת גם אתה להיות ברון שודד. ואני תמיד כמעט האמנתי שבשקמה לא תיפול שלהבת, ולא משנה כמה יצעקו דנקנרי הקיר. כמעט כמעט האמנתי לך, רמי. כמעט."
        רמי לוי (שאין לי אליו אהבה יתרה) עדיין יותר זול. הוא טוען בתגובתו בעיתונות שחלק מהעלות של הוזלת המחירים היתה על חשבונו.

        איפה הבעיה האמיתית פה, לדעתי?

        – יש שודדים אמיתיים (או לפחות גדולים יותר) , דיברנו על זה.
        – אנחנו רוצים שיפסיקו לשדוד אותנו

        אם נצעק על השודדים הקטנים יותר, הם יגיעו (בצדק?) למסקנה ש"לא משנה מה, הצרכן הישראלי תמיד צועק" ויתעלמו מהרעש. לזה קוראים אדישות, ניתוק וזה מה שקורה שם במאיון העליון.

        לא צריך לחבק את רמי לוי, הוא לא צדיק, האינטרס שלו הוא לעשות כמה שיותר כסף בכמה שפחות מאמץ והאסטרטגיה שלו ברורה. בואו נטפל בדגים השמנים באמת, שיושבים באור יום ושודדים את הקופה הציבורית והפרטית. באלו, העיתונות הממוסדת לא תעיז לגעת (כי הם מפרנסים אותה).

  • יונתן  On 24 באוקטובר 2011 at 14:10

    אני חושב שפה זה טמקא ולכן צפריר מחק את תגובתי.

    (צפריר: פה זה לא טמקא. תגובות לא ענייניות ופוגעניות נמחקות)

  • מרינה  On 24 באוקטובר 2011 at 14:13

    עכשיו כולם עסוקים בגלעד שליט, אף אחד לא שם לב כמה עולה קוטג' או ריבה…אז מה זה משנה?

  • אדוארד נורטון  On 17 בנובמבר 2011 at 16:19

    שמע, אני לא יודע כמה אנשים נכנסים לפוסט שלך, אבל בתור אחד שקונה כל יום אצל רמי לוי אתה צודק בהחלט. ויטמנצי' במבצע היה 5.90 לליטר. אחרי זה הועלה חזרה ל 8.90 ונכון להיום (17.11.2011) המחיר הינו 11.89.
    חמאת בוטנים של B&D הייתה 21 שקל וכמה אגורות, היום זה 24.99 יעני 25 ש"ח.
    פשוט מאכזב, כנראה צריך להסתובב שוב בין הרשתות כדי להוציא מחירים נורמליים.

להשאיר תגובה

