בשקט בשקט

לפעמים צריך לשים את כולם בצד. אפילו שבוקר. אפילו שהלקוחות מחכים. אפילו שפרנסה. אפילו ואפילו. את כל התסריטים, המאמרים, האייטמים השיווקיים, אתרי האינטרנט. את כל המילים הטובות והחכמות והמשכנעות, את כל ההבל האפקטיבי והשירותי והתועלתי. את כולם לזרוק רגע הצידה, לאיזה פינה עמוסה בבית המבולגן שלנו. להעיף אותה, את ערימת המילים הזו שעומסת על הכתפיים ומנקרת במצח וברקות – ולתת לו להשתולל, לכישרון הבן זונה הזה.

בוקר בוקר אני גובב את גבב המילים הזה. עורם אותן ערימות ערימות, עומס אותן בחבילות וצורר אותן בצרורות, שופך אותן למיכלים ושופת אותן לכוסות ולמרקיות, איש איש לפי טעמו, לקוח לקוח לפי מידותיו ותקציבו. אני טווה ותופר ורוקם אותן מעדנות זו לזו, לזה ולזה, להוא ולהיא, לתאגיד, לתנועה, למפיק, למהנדס. לכל אחד ואחת אני מניח את גביע המלל המעודן שלו, באריזות בונבוניירה קטנות, צבעוניות ומפתות, שבתוכן ממתינים להם המתוקים מתוקים שלי, כשניחוחות האפייה עודם אופפים אותם.

ורק לי לא נשאר.

והרי בפנים בפנים, יש לי קצת יותר מזה. יש לי מילים שרוקדות, ששרות, שנוקשות את עקביהן באוויר ושעושות שתי סלטות באוויר עם בורג וצוקהארה. והן ממתינות שם למטה, בתחתית הבטן, וצופות בכל ההבל האפקטיבי והתפעולי והפרנסתי שיוצא לו כמו נמלים עמלות מאצבע אל מקלדת. ומקנאות.

החיים טובים. הם מסודרים יפה, עם פרנסה טובה והרבה עבודה. עם לקוחות מרוצים וטקסטים מצוחצחים והרצאות מבריקות ואינטליגנטיות. עם אשה יפה וילדים ייצוגיים. החיים לא צריכים הרבה יותר.

ורק המילים שם, אלה שזנוחות בתחתית הבטן, רק הן רוצות קצת יותר מכל זה. הן רוצות להטיל שקיות מים מהחלון ולזחול תחת ספסל בשדירה. הן רוצות לשדוד סניף של בנק או לחפון איזה איסור עסיסי. הן רוצות לירוק בפניו של הסדר ולזרוע המולה. הן רוצות לדעת מה אתם רוצים לשמוע, ולהגיד בדיוק – אבל בדיוק – את ההיפך.

והן נוהמות את כאבן, שם למטה בתחתית. ותיכף תיכף הן יסתדרו בשורות ובמשפטים ופסקאות, ואולי יפרצו ויגידו משהו חדש לגמרי. בשקט בשקט, שכל העולם ישמע.

הלוואי שכבר יגידו.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

להשאיר תגובה

