התגלות

הפוסט הקצר הזה שלהלן, אם אכן יהיה קצר – הוא ואני טרם הגענו להחלטות באשר לאורכו, אבל עוד אני כותב אותו וכבר הוא מתארך מעל ומעבר לקמעא ולמתי מעט המילים שרציתי לחלוק – אין בו תוכן של ממש. כלומר, אין בו ממשות סיפורית או איזה תוכן בעלי ערך, למעט כמובן המילים היפות שהוא מתגולל בהן (או שמא הן שמתגוללות בו?), אבל לכו תדעו, אולי עוד יפתיע. בכל אופן, לא על הפוסט באתי לדבר ולא על המילים שאני מבקש לחלוק אתכם, אם בכלל מילותי הן ויש לי רשות לחלוק אותן ולא, נאמר, רכוש, או איזשהו מצאי אחר שאינו בר ממשות, ושבוודאי אינו שלי ולפיכך מי אני שאחלוק אותו? ועוד אתכם? לא, לא על אלה באתי לדבר.

בשלב הזה אתם בוודאי משתוקקים לדעת על מה בעצם באתי לדבר. ודאי מלאים אתם במתח והתרגשות וחשש וציפייה של הנה הנה, ואתם מחכים שאפליא בכם איזו אמת אמיתית וראשונית ובסיסית על שלום או ביטחון או צדק, ומבין אני לליבכם עד מאוד, שהרי מי מאיתנו אינו מחכה לאיזו אמת אחת – אמיתית מכולן – שתבצבץ מדף או עמוד או מסך ותכה אותו באור סנוורים או לום, ושאחרי שנגלתה לו באבחה, בהרף משכר של חסד, חייו לא יהיו כתמול שלשום? או לפחות לא כמו בשבוע שעבר, כשחתך אצבעו בעת שניסה להרכיב לעצמו סלט של בריאות שיבטיח אריכות ימים או לפחות יציאות טובות.

ובכן, יש לי חדשות טובות וחדשות רעות. אתחיל, ברשותכם, מהטובות: אכן יש לי אמת כזו. אמת יחידה וטובה ואמיתית וייחודית. אמת שלא היתה כמוה. אמת שחיכיתם לה כחכות רחל לדודה, או לפחות לאספרסו הראשון של יום ראשון בבוקר. אמת ש, איך אומר זאת, שתכה שורש בליבכם ותרעיד את אמות סיפיכם, שתביא מזור למכאובכם ואור לאפלתכם. לא סתם אמת: האמת! האחת, היחידה, שאין שניה לה. ולא דקה ולא שעה לה. לא לא, האחת היחידה, שעיניה כעיני האילה ורגליה כרגלי האנטילופה, שזקופה היא כהקשב מתוח ונאה היא כחמאת בוטנים. לא, לא חמאת בוטנים. נאה היא כמשהו נאה בטירוף.

החדשות הרעות הן שזין אני אספר לכם.

(וזו היתה הדרך שלי להגיד שאני קורא את אדוארדו מנדוסה, ולהזהיר נשמות רכות מהשפעתם הרעה של סופרים לטינים)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אלדד  On 17 במרץ 2012 at 9:32

    אולי תחשוב על כניסה לפוליטיקה? פוליטיקאים מומחים בלדבר הרבה בלי להגיד כלום, וגם להגיד באותו משפט דבר והיפוכו.
    חוץ מזה התמורה שתקבל תעזור לך לעשות לביתך הרבה יותר מאשר תגובות טפשיות כמו שלי.

להשאיר תגובה

