מר נוחי ברבי ודוקטור שושן נתניהו

והנה זה קורה לעוד מישהו.

העובדים של מעריב, שממילא מתנדנדים בין אין עבודה ליש עבודה כבר שנים על שנים, מגלים עכשיו שלא בטוח שהמעסיק שלהם הפריש את הכספים שהוא חייב היה להפריש לטובת קופות הפיצויים שלהם. כלומר, לא רק שבקרוב לא תהיה להם עבודה, ספק גם אם יהיו להם פיצויים.

ובינתיים, בארץ אחרת, ראש הממשלה מקדם חקיקה שתאפשר לו ולשריו לפטר עובדים ביתר קלות. הוא צריך את הפיטורים האלה כדי להעביר תקציב, מסתבר. ותקשיבו קטע: העובדים האלה, שהוא הולך לפטר (זה לא אנחנו. אותנו כבר פיטרו) הם בדיוק כמונו, המצביעים של ראש הממשלה הזה. לפחות אחד מכל ארבע מהם. בדיוק כמונו.

ובארץ אחרת לגמרי, אנשים שמצליחים להפסיד מיליארדים, ממשיכים להעביר אחזקות מכיס לכיס, לסחוט מתוך החברות שלהם את החובות, לספר ולקצץ אותם, להעביר את ההפסדים לציבור – ולהמשיך הלאה, לשתות דיאט קולה עם איזה מנכ"לית של בנק.

וכל זה גורם לי לתהות, עד מתי יסכים הקולקטיב שחי כאן בארץ מאוימת הטילים הזאת, לחלוקה הקטגורית הזאת של חוקים לאלה ולאלה. עד מתי נוחי יעביר לי את החובות שלו, ואני אדרש לשלם את החובות שלו ושלי? עד מתי ביבי יאפשר לפטר אותי ויזמין מאשתי עבודות, אבל לא ישלם כבר שמונה חודשים "כי אין תקציב"? עד מתי שושן ברבי יהפוך שולחן ויקבל קיוסק או חתיכת נדל"ן אחרת מראש העיר, שאחר כך תבכה על כאבו, כשהגופות עדיין ברחוב, בעוד מיליונים לא יכולים לממן לעצמם קורת גג?

בכלל, יש פה המון סטים של חוקים: יש חוקים לטייקונים, יש דין לראשי ממשלה ועוזריהם, אין דיין לברבי ודומיו, יש הטבות לחרדים ותמריצים למתנחלים. ומה, מה נהיה איתנו? איך לעזאזל נוכל להמשיך לממן את כל זה כשביבי מפטר אותנו, נוחי ונמרודי לא מפרישים לנו כסף לפיצויים ושודדים לנו את הפנסיה, כשברבי דורס אותנו וחובש כיפה, כשהחרדים מעבירים אותנו לאחורי האוטובוס והמתנחלים יורקים לנו בעין וקוראים לנו בשמות?

כשאני מקבל דו"ח מהעירייה, אני משלם אותו. כששכן מבקש ממני להוריד את הווליום, אני מנמיך. ומבקש סליחה. כשהרמזור אדום אני עוצר. כשאני מגיע לקופה אני משלם – ואחר כך אורז מהר מהר בשקיות רב פעמיות. גם כדי לדאוג למי שאחרי בתור, וגם למען כדור הארץ.

ומה אתכם, נוחי ברבי ושושן נתניהו? מה אתכם חרד ומתנחל? עד מתי אתם חושבים שאמשיך לקבל את כל האיפה ואיפה האלה? איפה עובר הקו, שבצידו האחר אני שורף ובוזז ויורק ולוקח את המגיע לי לפי הבנתי, ושתזדיין הממלכה שלכם?

הניחוש שלי: אין לכם עוד הרבה זמן. שני מיליון הישראלים בככרות יחזרו, ויהיו הרבה פחות נחמדים. ואז תתגעגעו לשמשה המנופצת בגן העיר. תתגעגעו לחרם הקוטג' ולחנבצים ברוטשילד. והאדום ברחובות כבר לא יהיה אדום של סוציאליסטים.

וזה יהיה צדק. צדק מכוער, אבל איזה ברירה יש לשני המיליון הללו?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • henrykmax  On 10 בספטמבר 2012 at 19:15

    המקום הזה מתפורר.
    לצערי אינני מסכים עם הניתוח שלך לגבי מחאה המונית ואלימה.

    • tsoof  On 10 בספטמבר 2012 at 19:32

      אני לא מנתח. אני לא פובליציסט. אלה רגשות, לא חיזוי של העתיד. אני חושש שאתה כן מסכים אתי: שנינו חושבים שהמקום הזה מתפורר.

      • henrykmax  On 10 בספטמבר 2012 at 20:29

        נכון לגמרי:
        היה צריך לצמוח כאן מראי אזרחי בלתי אלים, בנוסח מהטמה גנדי וד"ר מרטין לותר קינג.
        אלא מאי? הסובלים ביותר מתנדבים לתת כוח פוליטי למענים אותם, כאותו עבד שמוכן שיקצעו את אוזנו למשקוף.
        הלוואי ושנינו היינו טועים!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 10 בספטמבר 2012 at 21:29

      אתה מעציב ומעצבן! אין לי טלויזיה כבר המון שנים, אני חי בגליל בשלווה (קצת הגזמתי, הכל יחסי) והנה אתה מזכיר לי שוב ושוב מה שאני מנסה לשכוח (טוב, שוב פעם הגזמתי, אני כן קצת מעורב ומעורבב). בכל אופן אתה צודק לגבי השני מיליון !!! אני מקווה…

  • תור גונן  On 11 בספטמבר 2012 at 1:21

    כל כך מדויק, כל כך נורא.

  • ido2267  On 11 בספטמבר 2012 at 9:16

    השאלה היא למה אנשים מוכני שיעשו להם את כל הדברים שאתה מתאר. התשובה היא כי הם פחדנים. כי הרבה יותר קל ונוח לעצור ערבי ששוהה כאן באופן לא חוקי מאשר בעל מכה שהרביץ שוב לאשתו (שתעשה כבר שלום בית ותעזוב את התחנה לעזאזל איתה). בדיוק שמעתי מעמית לעבודה שהסודאנים שמגיעים לארץ הם חלק ממזימה של השמאל נגד האופי היהודי של המדינה. אמרתי לו שאם כך אז שניים ורבע מליון פלשתינאים הם מזימה של הימין אבל הוא לא השתכנע משום מה,למה? כי הוא פחדן. כי קשה מדי להביט בראי ולהודות באמת. כך שגם השצוללות של המון זועם ברחובות תיהיה מעשה פחדני בסופו של דבר. מעשה אמיץ יהיה להודות בשפל רוח שהמנוולים עם המשקפיים העגולים צדקו בסופו של דבר ולפעול בהתאם. לא נראה לי שזה יקרה.

  • nachum  On 11 בספטמבר 2012 at 9:38

    עד מתי אתם חושבים שאמשיך לקבל את כל האיפה ואיפה האלה? it will take a long time till the revolt. all this crime happend just becouse the many are quiet and dont want to go out and stop the criminals.

  • שלמה מורד  On 11 בספטמבר 2012 at 15:30

    יש הפקרות ,מי שאמור לפקח על מניעת הפקרות אינו ממלא את תפקידו . יש אנשים בתוך השלטון במדינה שמעוניינים בהפקרות הזאת. . איך שלא יפרישו לקופות הפנסיה של העובדים, אין מבקר שמתריע אין תוהה. היכן הביטוח הלאומי היכן מס הכנסה היכן מנהלי הקופה שאמורים לקבל את הכספים היכן ועד העובדים והביקורת המחויבת להראות . זה רשלנות פלילית והאחראים חיבים לתת דין עליה. לדעתי קימת אחריות הפיקוח על המדינה, על ההתנהלות. בסופו של דבר אנשים מתבגרים חסרי יכולת להתקיים נופלים לנטל על המדינה. זה שנותנים בידי אנשים מעטים רכוש רב השייך לעם כולו כהלוואות אגרות מניות ,מסכנים עם שלם .אפשר לנהל אחרת אם רוצים

  • מודי תולששש  On 14 בספטמבר 2012 at 13:03

    לא ניתן לקיים דמוקרטיה במדינה שרוב בה אינו רוצה דמוקרטיה.

    • גילה  On 15 בספטמבר 2012 at 14:40

      הבעיה שיש כאן שלטון שבכוונה מגדל רוב שאיו רוצה דמוקרטיה. הם עושים זאת מתוך אמונה שזה ישרת אום אבל הם לא מבינים שזה יאכל גם אותם בלי מלח.
      מחנה לאומי עלאק. זהו המחנה ההרסני ביותר למידינת ישראל המיונית והישראלית ולבטח הדמוקרטית

להשאיר תגובה

