בשביל מי אתם מצביעים כשאתם מצביעים לליכוד

לעולם, לעולם לא אבין את האנשים שם בימין. לעולם לא אבין איך אנשים מוכנים להצביע שוב ושוב לאנשים שאומרים להם "אני אייצג אתכם" ובאותה נשימה קורצים לכל עבר, משל היו וינקר מקולקל. ברצינות? ברצינות? הליכוד מייצג אתכם? אתם באמת מאמינים בזה? או שאתם פשוט נותנים לפחד שלכם מערבים (או לשנאה שלכם אליהם) לקבל החלטות בשבילכם?

לקבל החלטות מבוססות פחד ושנאה זה רע מאוד. ואין לכך הוכחה טובה יותר מהטבלה פה. ברצינות? דני דנון? מירי רגב? אופיר אקוניס? גדעון ארדן וגלעד סער? סטיב יעלון ובוגי שלום? סירייסלי? אלה האנשים שעובדים אצלכם?

אז תראו רגע עבור מי בדיוק הם מצביעים, ותגידו לי שהם מייצגים אתכם: כן, אתה, ליכודניק שפוי, את הליכודניקית שרק רוצה להשאיר את הערבים בצד השני של הירדן, תגידו לי שאתם מסכימים עם כל זה*:

איך

(אפשר להגדיל את התמונה בלחיצה)

תגידו לי שאתם לא חושבים שלקשישים חולים מגיעה הנחה על תרופות.

תגידו לי שלסטודנטים עניים לא מגיעה הנחה בשכר לימוד.

תגידו לי שחברות הענק הגלובליות יכולות להוציא מכאן 27 מיליארד שקל בלי לשלם עליהם מס. זה בסדר מבחינתכם, נכון? ולא אכפת לכם שבגלל זה אתם משלמים יותר מיסים ומקבלים פחות שירות מהמדינה.

תגידו לי שאתם נגד פיקוח על דירקטוריונים בחברות ציבוריות. כלומר, שזה בסדר שנוחי ותשובה שודדים אתכם ואת החסכונות שלכם.

תגידו לי שאתם נגד אפס מע"מ על מוצרים בסיסיים. שאתם פשוט רוצים לשלם יותר.

תגידו לי שאתם בעד תשלומי הורים מוגדלים בבית הספר. פשוט כי מתחשק לכם.

 ואתם יכולים להמשיך לקרוא את הרשימה הזאת. ולראות שאופיר אקוניס הוא בסך הכל עוד שליח של נוחי בכנסת. וסילבן שלום הוא השליח של נוני מוזס. ודני דנון עובד אצל יצחק תשובה בנפט. ומירי רגב משרתת את החרדים שרוצים בעלות על החתונות והלוויות שלכם. וגדעון סער מתנגד להכרה בתקיפה מינית כתאונת עבודה (או שהוא נעדר מההצבעה כי אסור לתמוך, חלילה), כי זה בסדר שיתקפו אותך, אבל זה לא בסדר שהביטוח הלאומי יפצה אותך. מבינה? אז ממי את מפחדת יותר: מערבים או מגדעון סער?

הליכוד ביתנו, ועמו המפלגות היהודיות לכאורה – החרדים והנפתליבאן – לא מייצגים אתכם. הם אפילו לא מייצגים את הציבור שלהם. הם מייצגים קבוצה קטנטנה של בעלי אינטרסים. חבורה של מיליונרים, זה בעל רשת סופרמרקטים וזה בעלי שדה גז, זה בעלים של חברות ביטוח וקרנות פנסיה וזה יבואן של עבדים זרים. אלה האנשים שמפלגות הימין מייצגות, והן ימשיכו, מכאן ועד עולם, לדאוג לאינטרסים הצרים של האנשים האלה.

עכשיו אתם יכולים למכור לעצמכם סיפורים מכאן ועד הודעה חדשה, ולדבר על כן שלום ולא שלום, על ערבים רצחניים ועל תמנוני ענק, אבל הנה האמת העצובה: האנשים שמקשים את החיים שלכם בארץ היפה הזאת, האנשים שרומסים את כבודכם וחומסים את שכרכם ומגבילים את יכולתכם להשתכר בצורה הוגנת ולחיות חיים סבירים, עם בית משלכם ופנסיה משלכם, הם הדנונים והבנטים, האקוניסים והאיילת שקדים, הליברמנים והאריה דרעים. אלה שלוחיהם של הברונים השודדים. אלה האנשים שאתם מריצים לכנסת.

אז תאמינו לי, באמת שאין לכם מה לפחד מערבים. כשהימין יגמור אתכם, כבר לא יישאר לערבים שום דבר לקחת.

* הטבלה מתוך הקבוצה המצוינת בפייסבוק "איך הם הצביעו".

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ido2267  On 17 בינואר 2013 at 10:05

    א. קשה לראות את הטבלה (לפחות בדפדפן הזה) תגדיל בבקשה.
    ב. אני חושב שאתה לא מבין את עומק הבעיה. דיברתי לא מזמן עם מצביע ימין (בכל זאת בחירות בפתח וכולם מדברים על זה) והטחתי בפניו את העובדה שנתניהו דיבר על 2 מדינות לשני עמים.
    'אל תדאג' הוא קרץ לי 'אצל נתניהו לא יהיו שתי מדינות לשני עמים'.
    'אז המנהיג שלך שקרן?' שאלתי.
    התשובה שלו הייתה שכולם משקרים – אני מניח שככה הוא מרגיש יותר טוב עם עצמו. הנקודה היא שאיש ימין רואה בזה שהמנהיג שלו משקר לו סיבה להצביע בשבילו ולא נגדו. מכאן אפשר להמשיך לבד.

  • שמעון בר  On 17 בינואר 2013 at 10:10

    …ויש מהבוקר. כותרת של הארץ "נתניהו לאובמה:רק אזרחי ישראל יקבעו את גורלם" מימין לכותרת, תמונה של נתניה מול 3 חיילות וחייל…באגרופים קפוצים, עם חיוכו הזחוח ושרירי הסנטר…מאגורפים אף הם. בדקתי, המילים "רק" ו"כול", הן מילים טוטאליטאריות. כלומר מילים שאינן מותירות מקום לאופציות נוספות ,לאלטרנטיבות אחרות וודאי שלא לפשרות עם הצד השני (אנחנו או הפלשתינאים או…האמריקאים) וודאי שלא להסכמים שמגיעים אליהם בתהליכים של "סחר בוויתורים".
    בדקתי שוב. אלה המילים הכי שכיחות אצל אדולף (כול האריים,רק הגרמנים) אצל בניטו (כול האיטלקים, רק האיטלקים) ואצל הקאודיליו (רק הספרדים, כול הספרדים) וזה תוך השמדה של המוני גרמנים,איטלקים וספרדים. גם צ'רצ'יל התבטא כך, תוך אלפי תחינות בבקשת סיוע והצטרפות של האמריקאים למלחמת ההשרדות של האי הבריטי.
    עכשיו…זה נתניהו, בראש 6.5 מליון יהודים, שמחציתם אינה רוצה בו. "רק אזרחי ישראל יקבעו את גורלם". בוקר טוב גטו, זה מה שאמר הגטו ב1939. הגטו צדק.
    סליחה על הארכה, זה פרץ לי.

    • tsoof  On 17 בינואר 2013 at 10:13

      תכתוב, זה טוב 🙂

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 19 בינואר 2013 at 0:05

      דמגוגיה שמאלנית במיטבה… כל כך נחמד שהלכת ובדקת מה המילים השכיחות ביותר של היטלר, כל כך מלמומד מצידך לעשות דבר כזה, שכן ככה אפשר לזהות היטלרים אחרים בקלות, כאשר גם הם משתמשים באותם מלים.
      מכל הדברים הכי מסריחים שיש בפוליטיקה, אין דבר מסריח יותר מדמגוגיה שמאלנית צדקנית מתנשאת, ולא שאני קיצוני או משהו, אני כנראה אצביע ללפיד.

  • ygurvitz (@ygurvitz)  On 17 בינואר 2013 at 10:16

    מצוין, וה"נפתליבאן" משובח במיוחד.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 17 בינואר 2013 at 10:21

    שאלה, מה לא בסדר בהגנה על הסופרים?

    • tsoof  On 17 בינואר 2013 at 10:24

      בעניין הזה הייתי מצביע איתם. ורק בעניין הזה.

    • עדיגי  On 17 בינואר 2013 at 10:36

      גם שעון מקולקל וכו'.

  • יחיאל  On 17 בינואר 2013 at 10:36

    יש לך הנחת יסוד שגויה והיא שהליכוד ביתנו היא מפלגה ימנית.
    נתניהו "שתי מדינות לשתי עמים" וליברמן "שתי מדינות לשתי עמים עם חילופי אוכלוסין" אינם ימניים.
    שאר המפלגות שהיו איתם בקואליציה נאלצו להשלים עם החלטות הממשלה לקבל או להתנגד להצעות חוק.
    ככל הידוע לי החכי"ם של הבית היהודי היו בין הפעילים ביותר בנושאים החברתיים.

    • שי ל  On 17 בינואר 2013 at 20:54

      אתה טועה בקשר לבית היהודי. הם הצביעו באופן כמעט זהה למה שמוצג פה לגבי הליכוד. מלהיות נגד מע"מ על מוצרי מזון בסיסיים דרך להיות נגד איסור הדרת נשים מהמרחב הציבורי ועד הפרטות ותמיכה במאגר הביומטרי. למעשה כמעט אין הבדל בין איך שהליכוד מצביע לאיך שחברי הבית היהודי הצביעו.
      דוגמאות אפשר למצוא בכנסת פתוחה או פשוט בתמונה הבאה:
      https://www.facebook.com/knessetvote?fref=ts

  • אורי ברייטמן  On 17 בינואר 2013 at 10:39

    גדעון סער, עם ע' – לא גדעון סהר.

    • tsoof  On 17 בינואר 2013 at 10:43

      אזוי. הבורות של הציבור! תודה, תיקנתי מיד.

  • הצועד בנעליו  On 17 בינואר 2013 at 10:40

    כן, אך מה לעשות, השנאה ל'סמולנים' גדולה אצל הג'יהאד-ימנון מאהבתו לעצמו, למשפחתו, לחייו.

  • אלון  On 17 בינואר 2013 at 10:44

    "נגד איסור על הכנסת תוסף כימי למי השתייה":-
    אתה מדבר על הפלרה?

  • דימה  On 17 בינואר 2013 at 11:29

    אני לא מפחד מערבים, וגם לא שונא אותם. אני בעיקר בז להם, כמו שאני בז לכל אוכלוסייה אחרת שנותנים לה שביב של הזדמנות להתקדם לעולם המודרני ולרווחה כלכלית והיא לא עושה 100000% מהמאמצים האפשריים כדי לדלות מההזדמנות הזאת את כל מה שיש בה.
    אני נגד סבסוד תרופות לקשישים – בשביל זה יש ביטוח בריאות, וזו חובתו של כל אזרח להצטייד בכזה לפני שהוא נעשה קשכש.
    אני נגד פטור משכר לימוד לסטודנטים עניים, כי זה מעודד סטודנטים עניים ללמוד בלי לחשוב על הכסף שהלימודים עולים. סטודנט עני צריך לקבל החלטות כתוצאה משיקולים כלכליים, ולכן לסבסד צריך רק תכניות לימוד שבוגריהן הוכיחו לאורך שנים כושר השתכרות גבוה (מקצועות ההנדסה, ראיית חשבון, סטטיסטיקאים, עורכי דין, רופאים, אחים וכו' וכו', לא "מדעי הדשא" ולא מדעים טהורים (פיסיקה, כימיה))
    אני נגד הקמת מאגר ביומטרי מחייב, אבל לא רואה שום בעיה במאגר ביומטרי שאינו מחייב. מי שרוצה לתת את האצבע, שיבושם לו.
    אני נגד איסור על הוספת תוספים כימיים למי השתייה שמיטיבים עם כלל האוכלוסייה. למה רק העשירים צריכים להינות ממשחות שיניים עם פלואוריד?
    אני בעד חוק הגנת הסופרים.
    אני נגד העלאת משכורות צבאיות, כי גם ככה תקציב הביטחון מנופח מעבר לכל פרופורציה, וכי אני לא מאמין שהעלאה במשכורת של חיילים תשפר את מצבם בטווח הארוך, זה כמו לתת מוצץ לתינוק.
    אני נגד ביטול תשלומי ההורים, כי אני מאמין שבתור בן מעמד הביניים צריכה להיות לי הזכות להעניק לילד שלי חינוך טוב יותר, וזה שיש כאלה שלא יכולים להרשות זאת לעצמם, לא אומר שצריכים לאסור את זה עליי.
    אני בעד חוק הרווחים הכלואים, כי אני מאמין לשטייניץ שהוא עשה את המאקסימום כדי שאפשר יהיה לקבל כמה שאפשר מהכספים האלה, ואת מה שאפשר, צריך לקבל, ולסגור את הסאגה המלוכלכת הזאת (אני מקווה שהמשפטן שעזר לנסח את החוק המקורי לעידוד השקעות הון פוטר כבר מזמן).
    אני נגד דמי אבטלה לעובד עצמאי, כי אני לא מאמין ביכולת של המדינה לאכוף את זה ש"עובד עצמאי" הוא באמת מובטל, ולא פשוט עובד בשחור/מרכז את ההכנסות שלו לשנתון הבא (תרחיש קל להחריד לביצוע – חותמים אבטלה במשך חצי שנה, ועובדים כל הזמן הזה. רק אחרי שנגמרת החצי שנה מגישים את העבודה שעשית, ומרוויחים מלא כסף. במשך השנה הבאה ממשיכים לעבוד כרגיל, ואז יוצאים שוב לאבטלה עם דמי אבטלה גבוהים בצורה מלאכותית כי בשנה האחרונה בעצם קיבלתי משכורת על עבודה של שנה וחצי).
    אני בעד התרת הארכת משך יום העבודה באישור שר התמ"ת (שזה הניסוח האמיתי של החוק) כי יש מקומות עבודה שבהם יום עבודה באורך ה"חוקי" גורם לאינסוף בעיות שנכנסים אליהן רק כי יש איסור על יצירת יום עבודה שנוח יותר גם למעסיק וגם לעובדים. זה טוב שהחסם הזה ירד.

    אני לגמרי בעד מעצר של בעלים שמפרים צו הרחקה. מי שהצביע נגד החוק הזה צריך להתבייש בעצמו, וזו אכן תעודת עניות לליכוד שזו היתה עמדתו. פה אני מסכים איתך לגמרי. זה ביזיון.

    אני גם נגד פירוק חברות שיסרבו לעבוד מעבר לקו הירוק, אבל לא לגמרי ברורה לי משמעות המושג "פירוק" בהקשר זה, ולא נשמע לי הגיוני שהמדינה תסגור על דעת עצמה חברות פרטיות, יש לי חשד שחסר פה איזה משפט…

    אני בעד חוק הוד"לים (כמו כל שאר הרוב השפוי במדינה הזאת שמעוניין בהורדת מחירי הדירות)
    אני נגד אפס מע"מ על מוצרי המזון הבסיסיים, כי החוסר הזה יצטרך להגיע מאיפשהו, וייקר לי משהו אחר. מוצרי מזון בסיסיים גם ככה מאוד מאוד זולים אז אני לא רואה סיבה שהמע"מ עליהם יהיה 0.

    אני בעד חובת שירות מלא לכל אזרחי המדינה, אבל ברור לי שמדובר באידיאל לא ריאלי. לא החרדים ולא הערבים לא יילכו לצבא בהמוניהם רק כי הכנסת חוקקה חוק. לחוקק חוק שידוע מראש שאין יכולת לאוכפו זה אחלה מתכון לביטול שלטון החוק. לכן לו אני הייתי מצביע, גם אני הייתי מצביע נגד.

    אני נגד הטבות מס לתושבי רמת הגולן (נקודת הבדל שלישית ביני לבין הליכוד ביתנו)
    אני נגד פיקוח על דירקטוריונים כפי שהוצע בחוק המדובר.
    אני בעד הקשחת הקריטריונים להרס מבני דת (בעיקר כי אני דואג מפני התנכלות של עיריות של ערים מעורבות לתושבים הערבים/מוסלמים)
    אני נגד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, בגלל שאני מאמין שזה צריך להיות המאבק האחרון של החילונים נגד החרדים, ובשום פנים ואופן לא הראשון.

    אני לא בטוח איך נוסח החוק של איסור הדרת נשים ולכן אין לי דעה לגביו.

    אני בעד איסור ייבוא של מוצרי קוסמטיקה שנוסו על בע"ח
    אני נגד החלת חוקי אתיקה על חברי ממשלה. בפועל הם גם ככה כפופים לשיפוט אתי של ועדת האתיקה של הכנסת, ולשיפוט הציבור, זה מספיק. לא צריך לסנדל אותם עוד יותר.
    אני בעד הפרטת הגנים הלאומיים, כי כרגע הם לא מכניסים כסף לקופה הציבורית, והפרטתם תכניס כסף.
    אני נגד הכרה בתקיפה מינית כתאונת עבודה, כי אני חושב שלהכריז על תקיפה מינית כ"תאונה" זה דבר מזעזע. זו לא תאונה, זה פשע פלילי, וזה צריך להיות מטופל כמו כל פשע פלילי אחר, במלוא החומרה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 17 בינואר 2013 at 14:34

      ״ ותנים להם אפשרות להתקדם והם נמנעים״.. נניח וזה היה נכון מה שאמרת, ההכללה הגזענית והגורםת הזו, אבל על חרדים זה לא תקף? להם זה בסדר להיות נעול בעולם שלהם ולא לדעת חשבון אפילו. סתם, על מי אני עובד, אני מריח את הצביעות שלך דרך האינטרנט.
      וגם ההתנגדות שלך לסבסוד לימודים ותרופות? אתה רציני? כי אתה בעצם אומר שזה באחריותו של האדם עצמו להיוולד למשפחה עשירה ואם לא, עליו לקבל את גורלו כעבד נחות עד שימות מקור , מרעב או ממחלה.
      זה אכן, ללא צל של ציניות, התיאור המזעזע ביותר ששמעתי לישראל, ואפשר לנגן את הטיעון ״כולנו צריכים להיות יהודים בארץ ישראל!״ עד מחר, כי אני לא רואה סיבה להקים במדינה כמו שתיארת בית או משפחה. אני מעדיף להתנצר ולעבור לפרו ואפילו אמליץ על כך לחבריי.

      • דימה  On 17 בינואר 2013 at 15:16

        נהדר שאתה מריח את הצביעות, אבל לידיעתך, אני בז לחרדים בדיוק באותה המידה שאני בז לערבים, ולא רק. יש מספיק חילונים ומסורתיים שחושבים שהשכלה זה נחמד אבל לא מה שבאמת חשוב, או שמשכורת זה רק מספר, אז הם שולחים את הילדים שלהם לעבוד במלצרות ישר אחרי הצבא, או ללמוד פילוסופיה, ואז הם מוצאים את עצמם בגיל 40 בלי נסיון תעסוקתי בשום תחום משמעותי, בלי מקצוע, בלי משכורת ובלי עתיד. אז מה נשאר להם לעשות? לשבת ולקטר על "מדינה מושחתת". כזה אני, ימני שמצביע עבודה, מה לעשות?
        סבסוד לימודים – ציינתי מפורשות שאני מאמין שצריך לסבסד לימודים, אבל רק בתחומים שמספקים גם תעסוקה. מה הטעם לסבסד לסטודנט עני תואר במדע המדינה אני שואל אותך? כדי שיוכל לתלות את הדיפלומה על הקיר של דירת החדר שהוא חולק עם ההורים ועם שני האחים שלו ועם אשתו? לא עדיף לספק לו תמריץ ללמוד במקום זה לימודי תעודה להנדסאי חשמל, שיילך להיות טכנאי מזגנים, יקבל משכורת הוגנת וישכור דירה עם אשתו?
        סבסוד תרופות – ברור, פשוט חייבים להיוולד לאבא עשיר כדי שיהיה לך ביטוח במדינת ישראל. אתה בכלל לא מחוייב בחוק לשלם ביטוח בריאות מהמשכורת שלך מדי חודש (אה, אופס, אתה כן!) והביטוח המשלים כל כך כל כך יקר (אה, אופס, הוא עולה בערך 100 שקל בחודש, שזה בערך כמו המנוי פלאפון שיש ל- 75% מהמשפחות בעשירון התחתון בארץ [קראת נכון – 75% מהעשירון התחתון!!!]).
        אני לא יודע מה מזעזע אותך, ואני לא ראיתי שום תיאור לישראל בטקסט שלי, אבל בהצלחה בפרו. רק שתדע, במדד הפיתוח האנושי (מדד שמשלב תוחלת חיים, השכלה והכנסה ריאלית של התושבים), ישראל נמצאת במקום ה- 17, ופרו במקום ה- 81.

    • ido2267  On 17 בינואר 2013 at 20:16

      תשמע אמריקה זה אחלה מקום, בשבילך לפחות.
      קח למשל את עניין הקשיש עם הביטוח המשלים. כשאותו קשיש היה צעיר ובמלוא אונו לא היה בכלל ביטוח משלים, הוא עבד וחסך והאמין שהמדינה תדאג לו כשם שהיא יודעת לקחת ממנו מיסים בשביל לממן את הזקנים של אותו זמן. עכשיו כשהוא כבר תשוש וחולה אתה מוציא לו לשון ואומר לו 'למה לא דאגת לעצמך לביטוח משלים טמבל?'.
      למה למשל הוא הלך לעבוד בעבודת כפיים כי שטפו לו את המוח שככה בונים מדינה ולא הבין בזמן שרק פראיירים מלכלכים את הידיים?
      למה אימא שלי שהייתה אחות יכלה להחליף חיתולים לזקנים ולרוקן סירי לילה ולקבל על זה משכורת מגוחכת? הרי אם היה לה קשרים להתברג לחברת החשמל או רשות הנמלים כבר היינו מסודרים טוב טוב. היא גם האמינה בשליחות שבעבודה שלה ולא הלכה להיות למשל קוסמטיקאית, פראיירית כבר אמרנו ? בתור קוסמטיקאית היא הייתה אולי דופקת קופה ויוצאת לפנסיה מכובדת ולא חיה מגרושים בשנים האחרונות של חייה.
      בתור איש מחשבים אני יכול להגיד לך שאין דבר כזה 'מקצוע שמספק תעסוקה' , אי אפשר לדעת מה יספק תעסוקה בעוד עשרים שנה כי העולם משתנה במהירות ובהחלט יכול להיות שמתכנתים כמוני יהיו נחלת העבר בקרוב (כשהמחשבים יהיו משוכללים כל כך שלא יצטרכו יותר מדי מתכנתים) לעומת זאת יכול מאד להיות שעובדות סוציאליות יהיו מאד מבוקשות וגם אחיות סיעודיות כי יחס הקשישים באוכלוסיה עולה בהתמדה ואז פתאום אותם מקצועות שפעם הלכו אליהם רק מחוסר ברירה יהפכו למאד מבוקשים.
      אבל כל עוד אתה צעיר, מחזיק במקצוע מבוקש ובריא בגופך, אין לך בעיה להתעצבן על כל הטפילים שלוקחים את הכסף שלך. נראה מה יהיה עוד עשרים שנה.

      • Dima Venger  On 18 בינואר 2013 at 2:09

        תודה, אבל אמריקה קצת מפגרת מדי בשבילי, ובכלל, הכלכלה שלה לא משהו (יחסית לזו של ישראל) וגם איכות החיים שם לא מזהירה (יחסית לישראל).
        אגב, אחלה איש קש בנית פה – מי זה הבחור הזה שמעודד נשים להיות קוסמטיקאיות ולא אחיות? מה שאני אמרתי, הוא שאנשים שתלויים בהשכלתם לפרנסה (בניגוד לבני עשירים שיכולים להרשות לעצמם לחיות על חשבון אבא) צריך לעודד לרכוש מקצוע ולא ללמוד תחום אקדמי תיאורטי. אם היתה עומדת על הפרק הצעת חוק שהופכת לימודי מקצוע לחינם עבור נערים עניים, הייתי תומך בה בשתי ידיים, ויש סיכוי לא רע שגם ביבי היה תומך בה, כי מדובר בתכנית שתיטיב עם כלל האוכלוסייה.
        לגבי אי קיומו של הביטוח המשלים בתקופה שהזקן של היום היה צעיר – זו למעשה נקודה לא רעה בכלל. לא חשבתי על זה. אני לא מכיר את הנתונים לגבי כמה זמן קיים ביטוח משלים, ומה היה הגיל המירבי שבו היה אפשר להצטרף אליו כשהן התחילו. אם באמת יש שכבה משמעותית של אנשים שלא היתה להם ההזדמנות הזאת, אז המדינה צריכה למצוא להם פתרון.

    • ido2267  On 17 בינואר 2013 at 20:25

      אה כן , לגבי החיילים. לא עניינך אם זה ישפר את מצבם בטווח הארוך או לא. אני כמי שגם מילואים כבר לא עושה חושב שצריך להעלות את המשכורת הצבאית של כל חייל לגובה שכר המינימום במשק (עם תוספת לקרביים ). כשאתה מגייס אדם בכפיה לצבא אתה , בין היתר, גובה ממנו מס. מצד אחד מונעים ממנו להשתכר ומצד שני מעבידים אותו בשביל סכומים מגוחכים. כך שקודם כל מדובר בצדק בסיסי. אם תגיד לי שאי אפשר להרשות את זה כלכלית – מילא. אבל אם אפשר ולא נותנים זו חזירות ממדרגה ראשונה.
      לעצם השיפור במצב – ברגע שחיילים ירוויחו משכורת אמיתית יפסיקו הרבה ממעשי השחיתות בצה"ל. חיילים מבתים עניים לא יצטרכו ללכת לעבוד אחרי הצהריים ופתאום הם יוכלו להתגייס לקרבי בראש שקט ויהיו לך בני עניים בסיירות וביחידות העילית הרבה יותר מאשר היום. כמובן שצריך לחשב להם את השבתות, היציאות הביתה וכן הלאה, אני לא נכנס לזה. אני כן אומר שכל עוד המצב הוא שחייל מקבל משכורת סימלית יש בהגדרה אפליה בין חייל מבית עשיר לחייל עני.

      • Dima Venger  On 18 בינואר 2013 at 2:13

        תשמע, אם היה אפשר להרשות את כלכלית, אז ברור שמדובר בצעד נהדר. אבל ברור הרי שאי אפשר, וההצעה שהוצעה לא היתה מועילה לעניים, כי זה לא שחייל מבית עני יכול לפתע לעבור לסיירת לקראת השנה האחרונה שלו בשירות (שרק בה הוא היה מקבל משכורת מינימום).
        השאלה כאן היא לא שאלה מוסרית כללית לגבי משכורות משרתי החובה, אלא שאלה פרטנית – האם היה נכון להצביע בעד או נגד הצעת החוק שהוגשה כפי שהוגשה? אני חושב שהיה צריך להצביע נגד, כי היחס עלות/תועלת של ההוצאה הזאת היה נמוך מאוד, בגלל שהיא תקפה רק לשנה השלישית. אם לעומת זאת היו מגדילים את המענק והפיקדון, זה היה עוזר הרבה יותר.

  • Gal Granov גל גרנוב (@galg)  On 17 בינואר 2013 at 12:11

    הבעיה עם מצביעי ימין זה שהם לא מצביעים לפי המציאות של היום אלא מהלב (כי שכל אין להם). חבורה של מטומטמים שבגללם המדינה נראית ככה.אני בז להם.

    • ido2267  On 17 בינואר 2013 at 20:17

      גם לא מהלב. מי שיכול להתעלם מהערבי שמנקה לו את הרחוב ובונה לו את הבית וחוזר בערב למחנה פליטים שלא יספר לי על הרגשות העזים הפועמים בחזהו. הבדיחה שלנו בשמאל היא שמצביע ימין ממוצע לא גמר תיכון כי הוא גם לא ריאלי וגם לא הומאני.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 17 בינואר 2013 at 13:01

    בואנה יחתיכת אפס מאופס מזה אין להם שכל
    כשהשמאל שלט לא זכור לי שהם קידמו שירות צבאי לכולם או את כל אחד המסעיפים הנ"ל.
    ומטומטים אלו שחושבים ששלי יחיימוביץ יכולה לכהן כפאקינג ראש ממשלה..
    ואלה שחושבים לעשות שלום עם ארגון טרור חמאס.. שדופק כדורים בראש לתינוקות יושנים..

    • רועי  On 17 בינואר 2013 at 13:24

      ללא ספק הוכחת שיש לך שכל בתוגבה הזו.

      • לירן  On 17 בינואר 2013 at 17:55

        הוא אמר דברים נכונים? יש לך מה להגיב עליהם או סתם לקטול?

      • ido2267  On 17 בינואר 2013 at 19:59

        אה לא. הוא לא אמר דברים נכונים.
        הימין, כפי שציין יחיאל, בעצם מודה שהשמאל צדק כל השנים אבל ממשיך לקרוא לעצמו ימין.
        ולמה בדיוק שלי יחימוביץ' לא יכולה להיות ראש ממשלה?
        רק להזכירך בקדנציה הראשונה של נתניהו הוא הגיע לארץ אחרי שאת רוב חייו הבוגרים בילה מחוץ לגבולותיה והצטיין בעיקר כסוחר רהיטים ב'רים'.

  • זיו  On 17 בינואר 2013 at 13:23

    מוכי הליכוד, לא מצביעי הליכוד
    http://colaholic1972.wordpress.com/2013/01/14/rightvoters/

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 17 בינואר 2013 at 13:45

    הוויכוח עם מצביעי הליכוד נידון לכישלון מראש. ההוכחה מעלה… השאלה המהותית בעיני היא – איך עושים קפיצה קוונטית ברמת החינוך וההשכלה בארץ (מה שמנוגד לחלוטין לאינטרס של השלטון הקיים) כדי שכלל הבוחרים יוכל לבחור באופן מושכל יותר?

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 17 בינואר 2013 at 14:19

    אז למי אתה רוצה להצביע? לבל"ד? לשלי וחבורת הקוקסינלים שלה? אולי לציפי שלא יכולה לקשור נעליים מבלי להתייעץ קודם עם אייל ארד. הבעיה שלכם השמאלנים הקיצוניים והפאשיסטים היא צרות העין הקנאה. אתם רואים שביבי מצליח והעם תומך בו חד משמעית הן בגלל שהוא ראש ממשלה לא כזה גרוע כמו שהתקשורת עושה אותו והן כי כבר ראינו מה יש לשמאל להציע (גופות מרוטשות גרעונות ענק וכו') ואני מסכים שעד שלא יקום מישהו חזק ביבי יהיה ראש ממשלה. אבל המישהו החזק הזה ואת זה תכניסו למוח שלכם יהיה אך ורק מהימין
    אני לא מצביע לביבי אגב פשוט סתם נמאס מהזיוני מוח שלכם והשטיפות מוח שלכם
    זה המצב תאכלו את הכובע

    • ido2267  On 19 בינואר 2013 at 18:49

      מסכים. אם בולדוזר כמו ליברמן יהיה בשלטון הוא יפנה את ההתנחלויות ביו"ש תוך כדי גידופים מלאי שנאה כלפי השמאל הרקוב. מנהיג מהשמאל לעולם לא יקבל לגיטימציה למהלך כזה.

  • notlance  On 17 בינואר 2013 at 16:10

    זה בגלל שאנחנו כל כך מטומטמים, ולא מבינים מה שהשמאל מסביר לנו כל הזמן. אנחנו מצביעים נגד מה שטוב לנו, כי אנחנו טפשים.
    תודה לך צוף היקר שחלקת איתנו מחכמתך. אולי פעם נצביע מרץ.

    • ido2267  On 17 בינואר 2013 at 20:00

      לא , לא טיפשים. צבועים.

  • איתמר  On 17 בינואר 2013 at 18:49

    אתה לא מבין ימניים ולא נראה שאתה מעוניין לשמוע אותם. הפוסט הזה נוטף התנשאות וזלזול שמעודדים את אנשי הימין להצביע, רק בשביל להראות לך.
    יש סיבות טובות להצביע ליכוד:
    ראשית, הבעיה המרכזית של ישראל היא איראן. מדינה המכריזה על כוונתה להשמיד את ישראל ומפתחת נשק גרעיני. אתה רוצה לסגור את הפינה ב"הפחדות", זכותך. אותי זה מפחיד ויותר מפחיד אותי ראש ממשלה שיתעלם מזה.
    הליכוד לא ליברלי, אבל הוא גם פחות סוציאליסט מהשמאל. מדיניות סוציאליסטית מפילה את אירופה ואת ארה"ב ואם נמשיך גם אנחנו בכיוון הזה החיים יהיו הרבה יותר קשים.
    אני לא מצביע ליכוד, אבל לפחות מכבד את מי שכן.

    • ido2267  On 17 בינואר 2013 at 20:05

      ואני לא ראיתי את נתניהו עושה משהו בנושא האיראני (ואולי באמת אין מה לעשות). אבל למשל אם הייתי רוצה ליצור קואליציה נגד איראן ולתת לאמריקה לגיטימציה לתקוף שם הייתי מתחיל במתנה גדולה לנשיא האמריקאי שתיתן לו הרבה קרדיט בעולם הערבי ויוצא מיד מהשטחים.
      יותר ויותר מתעורר הרושם שכמו שישראל שימשה כתירוץ לערבים כדי להזניח את ארצם כך משמשת איראן לממשלת ישראל באותו תפקיד בדיוק :
      http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=3220

      • איתמר  On 17 בינואר 2013 at 21:27

        איך אתה אומר שהוא לא עושה?
        עצם העובדה שכל העולם עסוק בסנקציות זה הרבה בזכותו.
        אני לא מאמין שכניעה לדרישות אובמה או דרישות פתח לנשיגה מהגדה ישנו משהו בנושא התקיפה. מלחמה עם איראן זה דבר רציני לאמריקאים, לא משהו שיקבע ע"י מתנות לאובמה או בניית עוד כמה דירות.

  • אוהד  On 17 בינואר 2013 at 19:46

    הפוסט הזו הוא עוד דוגמה למחלת השמאל בארץ- היכולת להתבשם מהסנפת בתי השחי של עצמו, להניח שהאמת מונחת לו בכיס האחורי של הג'ינס ושכל האחרים- אלו שלא חושבים כמוהו- הם עדר נבער של מטומטמים שטופי תודעה כוזבת. טוב שבסוף הדברים לא הכנסת גם איזה איום מרומז לעזוב את הארץ אם רק ביבי ייבחר שוב\בנט יקבל יותר מ-10 מנדטים\גדעון סער ימונה לקדנציה נוספת כשר חינוך (מחק את המיותר). אין מה לומר- באמת הכנסת להם. (מה היינו עושים בלי הימנים הדבילים האלה,הא? מה עוד היה גורם לנו להרגיש כה מוצלחים, חכמים ויפים??)

    גילוי נאות: בבחירות הקרובות אני מתכוון להצביע מר"ץ, כפי שעשיתי בכל מערכות הבחירות עד כה (למעט אחת, בה הצבעתי לעבודה בראשות עמיר פרץ).

    • tsoof  On 17 בינואר 2013 at 19:50

      אוקיי, אמרת שאני שמוק מתנשא. וולקאם טו דה קלאב. מה עוד רצית להגיד?

    • tsoof  On 17 בינואר 2013 at 19:52

      ועוד אגב אחד, הבלוג הזה הוא – בין היתר – המקום שבו אני מביע את דעתי. אני באמת מקווה שזה בסדר מבחינתך.

  • אוהד  On 17 בינואר 2013 at 22:19

    לא הייתה לי שום כוונה להעליב או לפגוע, אני דווקא חושב שאתה כותב מוכשר (זו לא הפעם הראשונה שאני נכנס לבלוג), גם אם הסגנון הוא לא תמיד לטעמי. כמובן גם שזכותך המלאה לכתוב בבלוג שלך כל שעולה על דעתך, אין חולק על כך. מה שבאמת רציתי להגיד- ואולי זה יצא מעט עקום- זה שלטעמי אם באמת רוצים לשנות ולהשפיע, צריך להתחיל בשינוי הסגנון והשיח. כלומר, אם אני מנהל וויכוח עם אדם כלשהו (מצביע ימין, לצורך העניין) מן הסתם ברגע שהסבטקסט שלי הוא משהו כמו "אתה אידיוט ואני יודע טוב יותר ממך מה נכון לך ומה לא" איבדתי אותו. לצערי, הסגנון הזה נהפך לשיח השגור בקרב רוב השמאלנים שאני מכיר. זה בסדר אם המטרה שלי היא לשכנע את המשוכנעים ולהרגיש צודק, יחיד ומיוחד, בים של שוטים, זה פחות מוצלח אם באמת יש לי רצון וכוונה להשפיע, ולו על אדם אחד.
    בתגובה הקודמת שלי חטאתי, מן הסתם, בדיוק בגישה שכנגדה יצאתי. באותו הרגע זה היה לחלוטין לא מודע מצידי, כמובן, אבל מעניין לראות כיצד זה גרם לך להגיב אליי- נחסמת ותקפת, כמו שכל אחד אחר היה עושה, מן הסתם, במצב דומה.. וככה זה עובד. תמיד.

    • tsoof  On 17 בינואר 2013 at 22:32

      תקרא שוב את התגובות שלי. זה לא שלא הסכמתי אתך. אתה מדייק מאוד, ואני לא ממש מכיר פתרון. כלומר, אולי אני כן מכיר, אבל אני לא בטוח שאני יכול לשחק את המשחק הזה כשאני כותב. העניין בבלוג הזה הוא בסופו של יום הכתיבה שלי, ובכתיבה אני לא מצליח לרמות.

      תודה על המילים הטובות.

    • מאיר אוחנה  On 25 בינואר 2013 at 12:39

      אוהד, תגובתך מיום 17 בינואר אומרת הכל סגנון הדו שיח (אם קיים) הוא מילת המפתח !!!

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 18 בינואר 2013 at 9:53

    בקיצור אתה הומו תומך טרור ואין מנוס מלהצביע לעצמה לישראל כי בכנסת הבאה הולכים להיות יצורים לא פחות גרועים ממך (יחימוביץ מיכאלי גידול שפיר וקוקסינלי מרצ ויש עתיד)

    • tsoof  On 18 בינואר 2013 at 16:47

      לייק.

    • איציק הימן  On 12 בפברואר 2013 at 19:53

      עוצמה לישראל גייז, רק תמנון ענק יציל את המצב – פי 1000 יותר עוצמה לישראל!

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 20 בינואר 2013 at 1:12

    היי צפריר, אני מאוד מסכים עם מה שאוהד כתב לך, לגבי סגנון השיח בין מצביעי שמאל לימין. דווקא אתה, שניחנת ביכולת כתיבה בהחלט יכול לנסות להעביר את המסרים בצורה הרבה יותר טובה ולא שוב ליפול לסגנון של "כל מי שמצביע ביבי הוא מטומטם". כי חבל, בסופו של דבר זה הפסד של כולנו.

  • איציק הימן  On 12 בפברואר 2013 at 19:52

    היה פעם ימין שפוי כאן. לדעתי כמצביע שמאל – אני לא בהכרח מזהה עצמי כאיש שמאל ולו רק מפני שאיני מאמין ב"שיוך", איני חלק משבט כלשהו – יש אינטרס לכל אזרח שפוי, כולל בשמאל, שהימין יהיה חלופה שפויה ולא קיצונית, דמוקרטיה בנויה על התמודדות וכל המשתתפים בהתמודדות צריכים להיות ראוים, לפחות לעמוד בדרישות סף – הימין השפוי הולך ונעלם.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: