שינוי בוא יבוא

הרבה אנשים ביקשו ממני לפרסם דברים שהם כתבו. וכל אלה וריח המחאה באוויר עשו לי חשק להביא דברים של יהודי אחד מטבריה בשם ברוך ספרינגסטין, שכתב לי שיר יפה נורא. שקוראים לו Long time comin', שזה "היה צריך לקרות מזמן" בעברית, או "צפוי משכבר," או אלף נסיונות אחרים לתרגם את המילים הלא עבריות האלה.

אז הנה השיר:

(אחרי השיר, הפוסט הזה ממשיך. אבל רק עוד קצת)

 

במקום בו זרימת הנחל יבשה

ומכוכב הירח חומק

ובתה עיקשת מסתערת מפסגות

הישר אלי חיק

הישר אל חיק

אני מאיץ בסוסי, בידי זר

מהבית הבאתי מפה

הולך ללבוש בגדי הולדת, לקבור נשמתי הקודמת

ולרקוד על קברה

ולרקוד על קברה

זה לקח זמן רב, יקירה

זה לקח זמן רב, אבל עכשיו

זה קורה עכשיו

אבי, איש נוכרי היה

במלון בקצה השדרה

כשהייתי ילד, הוא פשוט היה מישהו

שראיתי בסביבה

שראיתי בסביבה

הגעתי, אני פושט חולצתי

יש לנו כמה קטנים, לי ולה

ורק משאלה אחת לי אליך נערי

תעשה טעויות משלך

שחטאיך יהיו רק שלך

זה לקח זמן רב, יקירה

זה לקח זמן רב, אבל עכשיו

זה קורה עכשיו

וכעת תחת שמי כוכבים

ברקיע מונפת חרב צייד

רק את ואני, מותק, והניצוץ שבינינו

את נושמת בשנתך

את נושמת בשנתך

מהמדורה נותר רק רמץ

ולידה שני ילדים בשק שינה

ידי יוצאת לדרך, מלטפת בטנך וחשה

בעיטה קטנטנה

והפעם לא אצא בן זונה

זה לקח זמן רב, יקירה

זה לקח זמן רב, אבל עכשיו

זה קורה עכשיו.

שיר נפלא. שיר על אדם שנכשל ומוצא הזדמנות נוספת. שרואה את החיים מחדש בעיניים נוצצות, והוא שוב על גדת הנהר עם אהובתו, לעוד הזדמנות אחת, כמו "מרי ואני נפגשנו בתיכון," מהשיר העצוב הזה שכולם כולם מכירים.

 

אבל לא את השיר המפורסם של ספרינגסטין מזכיר לי השיר הקטן הזה, אלא שיר אחר, עתיק הרבה יותר ונפלא עד מאוד. שיר על בחור אחר שנולד על שפת הנהר. שיר על מאבק של מאות שנים, על חוסר צדק, על תקווה. השיר הזה נכתב לפני חמישים שנה על ידי אחד האנשים הכי מוכשרים שהחזיקו מיקרופון אי פעם, זמר באמת יחיד ומיוחד.

ואני לא אתרגם את הכל הפעם. רק את הבית האחרון. עם ה-long time coming שלו:

היו ימים שחשבתי

שלא אשרוד עוד הרבה

אבל כעת אני מאמין שאחזיק מעמד

זה עומד לקרות כבר זמן רב כל כך

ואני יודע, ששינוי בוא יבוא

כן, הוא יבוא.

צאו לרחובות. אל תגידו יום יבוא. הביאו את היום.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

