מה יעשה בן אדם עם פתח תקוה משלו?

תחשבו רגע על האיש שירוויח את כל הכסף הזה מהגז. את עשרות או מאות המיליארדים. או אפילו את המיליארדים הבודדים. נגיד שקוראים לו יצחק תשובה, לאיש הזה.

תחשבו על יצחק לרגע. אדם שפורבס כבר קבע שיש לו 2.2 מיליארד דולר. מה אפשר לקנות עם 2.2 מיליארד דולר? לא יודע. בטח איזה 500 מטוסי מנהלים. או צבא פרטי. או את פתח תקוה. תגידו לי אתם כי אני לא מבין: מה יש לבן אדם לעשות עם פתח תקוה? אני, אם קונים לי פתח תקוה ישר אני מוכר אותה ומסתפק במשהו קטן. איזה גבעת עדה או גן יבנה. גג ראש העין. גג. אבל פתח תקוה? מה, לא סבלתי מספיק?

ועכשיו נגיד שהאיש הזה יביא הביתה עוד עשרה מיליארד דולר. או עוד חמישה מיליארד. לעזאזל, שיביא הביתה עוד שש שקל ארבעים לאוטובוס. מה ההבדל? ממילא הוא לא צריך את זה יותר.

הוא לא צריך את זה.

הילדים שלו לא צריכים את זה.

הנכדים שלו לא צריכים את זה.

הנינים שלו לא צריכים את זה.

אפילו שרון גל, שדבוק לו לסוליה כמו שלשול של פודל כבר לא צריך את זה.
אז בשביל מה? כדי לעבור את סטף בטבלת המיליארדרים? את שרי אריסון את עידן עופר? כדי להקים מונומנט היסטורי של הזין הכי ארוך והכי רחב באגן המזרח התיכון? מה נהיה?

הרי הכסף הזה מבטיח את השחתת המידות של בניו, של בני בניו, של ניניו, ושל 14 דורות קדימה. אנשים שמרגע לידתם לא יצטרכו לעשות דבר. אפילו כדי להוציא את האצבע מהתחת יהיה להם עוזר. אולי יקראו לו שרון גל. לא סגור על זה.

עוד מיליארד בסך הכל יממן את הקוק בצהריים של עוד נכד של נכד של נכד. האמת, אם הוא היה סבא טוב, יכול להיות שכבר מזמן היה מחלק את הכסף.
אבל מה אני טורח? בן אדם שכבר יש לו מיליארדים ועושה הכל כדי להרוויח עוד ועוד מיליארדים על גב הציבור שנאנק תחת המחסור, לא יבין מה זה מוסר גם אם הוא יבוא ויירק לו בעין.

ושום תרומה של מחלקה בבית חולים או מחשב לכל ילד או טישו לכל פנסיונר לא תמחוק את חרפתו. אפילו מיליארדים לא ימחקו את החרפה.

אני לא סוציאליסט, אבל העניין הזה כן מתחבר לי למס הקברים ההוא שכולם מדברים עליו, שעוד יתברר בסוף כמשהו אמיתי לגמרי. כי אם יש ארגון שכשנותנים לו הזדמנות לעשות עלינו סיבוב הוא יעשה את זה – הרי שהארגון הזה הוא חברה קדישא.

מה שמצחיק במס הקברים, זה שכמה שהוא רחוק ממה שבאמת צריך לעשות כאן, ככה הוא גם עובר קרוב לאחד הצעדים הבסיסיים ביותר בדרך לצמצום הפערים במשק. לצעד הזה קוראים מס ירושה, או מס עיזבון.

(בשלב הזה כולם נבהלים, נעמדים על הכסא וצועקים – "קומוניסט!" ואז סחבק מסביר: גם לאמריקאים יש מס עזבון. גם פדרלי וגם של 50 המדינות. שני מסי עיזבון. קומוניסטים!)

עדיף היה שבמקום לשלם על קברים, היו בוצעים חלק מכספם של המתים – בוודאי שהדברים נכונים במקרה של מתים עשירים מאוד, מסוגם של האחים עופר שהתפגרו לאחרונה, או סמי שמעון שהלך גם הוא בדרך כל בשר.

כי מה יש להם או ליורשיהם לעשות עם עוד מיליארד אחד או עם עוד אפס? מה ההבדל בין 100 מטוסים פרטיים ל-1000 מטוסים פרטיים?

לו הייתי מן רוטשילד כמוהם, הייתי מעדיף להשאיר את רוב כספי לציבור או למדינה או לצדקה, במקום להשחית עד זרא את כל יוצאי חלצי מעתה ועד עולם. אם הייתי תשובה, הייתי מוריש את כל האפסים האלה למישהו אחר ומשאיר רק חלקיק למשפחתי. אם לא מאהבת הציבור, הרי שמאהבת ילדי.

אבל עזבו אותי. אני סתם קומוניסט. תסתכלו על ביל גייטס. תביטו על וורן באפט.
ואז תראו את תשובה. במקום שבו תשובה עומד, המיליארדים טריים טריים, וכל היתר רקוב עד היסוד.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ido2267  On 13 במאי 2013 at 6:16

    רק שכחת לציין שתשובה זכה לאחרונה לתספורת קצוצה במיוחד כי אחת החברות שלו לא יכלה להחזיר את ההלוואות שלקחה.

  • עירא - Ira  On 13 במאי 2013 at 11:37

    לא שאני מתלונן שאתה כותב בבלוג, אני אוהב את הפוסטים שלך, אבל לא חידשת פה כלום, אנחנו צועקים את זה כבר 3 שנים מרגע שהתגלה הגז. אמרת שאתה עוזב את הבלוג בשביל לכתוב ספר, לא? 🙂

    • tsoof  On 13 במאי 2013 at 17:14

      למחוק?

      ואגב, זה שלא חידשתי לך לא אומר דבר על אנשים אחרים. רק אומר.

    • tsoof  On 13 במאי 2013 at 17:15

      וחוץ מזה: אני מתכנן שבוע כתיבה ביוני. מקווה לסיים את הטיוטא.

  • נקטר אבוטבול  On 13 במאי 2013 at 22:04

    "האחים עופר שהתפגרו לאחרונה"?
    ואם הם לא היו עשירים?
    גם כן היית מדבר עליהם כמו על בהמות?

  • שלמה מורד  On 14 במאי 2013 at 15:43

    מסתבר שאנשים עשירים בעלי יכולות כספיות מדהימות מתקשים לחלק , ולו חלק קטן מעט שבמעט מרכושם וכספם לנצרכים ונזקקים. כש הם באים להשקיע בעסקים מבקשים הקלות במס אחרת ינסו אל מקום אחר להשקיע.. לדעתי , שמנהלי המדיניות מנהיגי העם , חייבים להיות אמיצים ללא חש ורתיעה ,להטיל מסים ולגבות . לא לחשוש ממנוסתם של עשירים. את הזכות להתעשר, קבלו באמצעות המדינה

    הזיכיונות שקיבלו, שינוסו יבואו אחרים יתעשרו גם ישלמו מסים ואולי יחלקו חלק קטן

להשאיר תגובה

