פוסט ארוך מדי

יש הרבה דברים שאנשים לא יודעים עלי. באמת הרבה. אני, אני כמו האנשים האלה, האנדרדוגים שבאו מלמטה וטיפסו כל הדרך לצמרת. אותו דבר אני. פונקט. גם כן באתי מלמטה כמוהם, רק שגם נשארתי למטה.

ואתם יודעים למה זה? זה הכל בגלל הרגשי אשמה. כן כן, עוד פעם רגשי אשמה. רגשי אשמה 2.0, כמו שסטיב ג'ובס היה אומר. אבל למה להקדים את המאוחר? קודם כל, קצת היסטוריה.

כמו שאתם רואים, אני נחשף פה. עירום ועריה. מספר הכל. באומץ בל יתואר, אם יורשה לי להוסיף. בצניעות, כן? אז הגיע הזמן להודות שהשם המקורי של המשפחה שלי זה לא בשן. במקור היינו באומגרטן-שיינפלדפרנץ-ניימיכן, אבל עברתנו. גם כדי להיקלט יותר בקלות פה בארץ המובטחת, וגם כי באומגרטן-שיינפלדפרנץ-ניימיכן לא נכנס בטפסים של משרד הפנים, יימח שמם. עד היום לפעמים אשתי לוחשת לי במיטה "באומגרטן-שיינפלדפרנץ-ניימיכן". נראה לי. בכל זאת, לוחשת, איך אני ישמע?

שמתם לב שלא כתבתי אשמע? זה גם כן כדי להיות יותר מעורה בחברה. יותר עממי. אנשים קוראים לי עילאי ומתנשא. וגם כן עודאי וקוסאי הם קוראים לי. אבל אני מנסה, אחים שלו. מנסה להיות קצת יותר אחד מכולם. זה לא קל, ככה להיות יותר אשכנזי מפוטין. לא קל.

זה לא קל כי זה בא עם רגשי אשמה. הבטחתי רגשי אשמה והנה אני מקיים. כזה אני, כל הזמן עושה למען הציבור. לא ישן בלילות מרוב עזרה לזולת ואתרי פורנו וצורך להעצים אוכלוסיות מוחלשות. ואתרי פורנו גם.

למה רגשי אשמה אתם שואלים? הו הו. כאלה אנחנו. באים עם רגשי אשמה בילט אין. גם כי לא ברחנו מהשואה וגם כן כי לא שרפו אותנו עם גזים במיידנק וגם כן כי לא נפלנו במלחמות ישראל וגם כן כי לא השתמשנו בכל הדי די טי והשארנו למרוקאים וגם כן כי חטפנו תינוקות תימנים וגם כן כי זרקנו את התרומות דם של האתיופים וגם כן בגלל שאהוד ברק התנצל בפני עדות המזרח וגם כן בגלל אהוד ברק וגם בגלל רבין וגם בגלל רצח רבין.

וגם כן בגלל גדעון לוי. ואמנון לוי.

אתם מבינים, הרגשי אשמה זה בגלל האשמה. נראה לי.

אבל למה אני מספר לכם את כל זה, אתם שואלים. וזאת באמת שאלה טובה. וטוב שאתם שואלים אותה ושדווקא אותי אתם שואלים. גם כן כי יש לי תשובה וגם כן כי הנה הנה אני בא לספר לכם למה אני מספר לכם את כל זה. איזה הצטרפות מקרים, הא?

בקיצור, אני רוצה לדבר אתכם על אפליה. ולא סתם אפליה, אלא אפליה של אשכנזים. אנחנו, שלא רק שאין לנו ח' ע' וסבא שלנו לא היה יועץ של מלך מרוקו ואין לנו פיגמנט אחד ספייר וככה אנחנו נראים כמו תחת של טונה אחרי עשר דקות בשמש של נובמבר, ושגם כן אמנון לוי מאשים אותנו בכל הפשיעה והעיירות פיתוח והמוות של הרבובדיה, אך על פי שהיה שיפור דרמטי במצבו – כאילו כל זה לא מספיק – גם כן כולם מפלים אותנו. ולרעה מפלים. לא תגידו לטובה. לרעה. רק לרעה.

הנה למשל, סחבק, שכבר אמר לכם שיש לו צבע של סדין של פולניה, נכנס למכולת של כורדים ומבקש סנדוויץ' חביתת ירק, אוטומט מעלים לו את המחיר ב-34 שקל בגלל הבלונד. וזה עוד כלום. מכירים את האלה מקנייה טובה ומקנייה בטוחה וכל החוברות של ויזה? אלה מתקשרים אלי 34 פעם בשבוע ומציעים לי מכשיר לעיסוי צוואר שהוא גם שואב אבק, גם טוסטר אובן (שני קומות!) וגם ויברטור, והכל במחיר מבצע של 23 אלף שקל ב-36 תשלומים ללא ריבית. ולא לכל אחד הם מציעים את זה ככה ביוקר. הנה, שכן שלי בוזגלו קיבל את אותו מכשיר, בקושי ב-22 וחצי אלף שקל וגם כן ב-48 תשלומים וסט מצעים מתנה.

בגלל הרגשי אשמה הזמנתי שניים. בכל זאת, בוזגלו סבל במעברה וראה את הכבוד של אבא שלו נרמס והצביע ליש עתיד. מגיע לו שירגיש טוב עם עצמו שדפק את המערכת ואת סחבק.

ככה כולם: דופקים אותי כי אני אשכנזי.

והכי גרוע זה במוסך. נגיד, שבוע שעבר נשרף לי הפלאג של הווליום של הרדיו בטויוטה, אני נכנס למוסך, דבר ראשון הפועל אומר תביא לי 400 שקל. אחר כך שואל אותי למה באתי. הסברתי לו שנשרף הפלאג, אמר לי 3458 שקל לפני מע"מ ועבודה. אמרתי לו שבזאפ כתוב שהפלאג עולה 60 שקל. לא מצמץ. הסביר לי שבזאפ לא מכלילים עמלת פירעון מוקדם ויתרת שארים וגם כן שכחו את המחיר של אום תפס הקנה, שהוא חלק בלתי נפרד מהעסקה.

שאלתי אותו כמה זמן זה ייקח. אמר לי שבוע, ושלח אותי להביא לו לאפה עם משהו מהפינה. הבאתי לו קיגל, אז הוא הביא לי סטירה. וככה זה היחסי גומלין שלי עם עדות המזרח. אני מביא לשולחן את הרגשי אשמה ואת הצער בעיניים, והם מביאים לי סטירה.

אז אני אומר כאן, כי כולם פה בפייסבוק מקשיבים לי בגלל שאני ככה כותב יפה בלי שגיאות קטיב. מה אומר? אני מבקש. ככה, עם כל הגוף והנשמה, מתחנן: בחייאת אמנון, אנחנו יודעים שסבלת הרבה בילדות שלך בערוץ 10, אבל בחייאת דינאק. קצת רחמים. תעשה לסחבק טובה, ותביא עוד איזה תוכנית אחת ותגיד למוסכניק שלי סוויסה שלפחות על המע"מ יוותר.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אליהו  On 28 באוקטובר 2013 at 18:30

    לא צוחקים על אפליה , לך תבין אנשים.
    לפני הרבה שנים טלמסר עשה קמפיינים להופעות קיץ עם קוקה קולה. אני הייתי הקולגה מבזק שעזר עם התשתית …בקיצור ..התקשרו להציע לי כרטיס חינם להופעה אמרתי מצויין – הכרטיס היה של אייל גולן..מה לעשות שאני אומנם מרוקאי אבל לא אוהב מוזיקה מזרחית.
    בשיא הצחוק ומתוך קונדסות לשמה אמרתי מה זה כל האשכנזים מקבלים שלמה ארצי ואני מקבל את גולן.
    בקיצור מהומת אלוהים. ..אחד הליצנים בטלמסר אמר למכל כי הועד של בזק שכולו ספרדים נפגע בשמי והולכים לנתק למבצע את הקווים….מי לא התקשר להתנצל ..
    האמת שלא היה צריך להתנצל כי את כל ההופעות חילקו ללקוחות ואף אחד לא התלהב בזמנו מאייל גולן ..בגלל שנתקעו עם הופעה חצי ריקה הציעו לכולם כרטיסים
    אבל מה זה מהומה …יש עוד כאלו שיחשבו שהם באמת מקופחים

להשאיר תגובה

