אף אחד לא מחכה לעניים

תשמעו קונץ: לוקחים כביש צפוף, נגיד, נתיבי איילון, מפקיעים ממנו נתיב והופכים את הנתיב המופקע לנתיב מהיר בתשלום. נכון מעולה? לוקחים מוצר חינמי, ועושים עליו כסף. זה טוב לעירייה, זה טוב לחברה הממשלתית, זה טוב לממשלה וזה טוב למי שמספיק ממהר כדי לשלם. מה רע? אותם יודעים מה, בואו נחפש איזה טייקון שירד מנכסיו וניתן לו להיות הזכיין של הנתיב המהיר. בכל זאת, אם לא נעזור לטייקון הוא עוד עלול לעזוב את הארץ, לקחת את המשרות שלנו ולהשאיר אותנו פה לבד עם ההסדר חוב שלו, לא ככה?

ובכלל, בינינו, העשירים ממהרים. יש להם מקומות להגיע אליהם ועסקים לעשות. לעניים אף אחד הרי לא מחכה בסוף הנסיעה. שישמעו גלגלץ, או משהו. לפחות עד שנעשה גלגלץ פרימיום ונשאיר את העניים עם איל גולן והג'ירפות. נעשה ערוץ פרימיום עם נינט ומשה פרץ. בינתיים העשירים על הנתיב המהיר יגיעו, יעשו מיליונים, והצמיחה תחלחל למטה לשכבות החלשות, לא ככה?

ואם זה עובד כל כך טוב בכבישי אגרה, אולי ננסה את זה גם בכנרת? נגיד, 50 שקל כניסה לחוף פרימיום ושהעניים יצטופפו בביוב של טבריה. אה, יש כבר? טוב, אז אפשר, נגיד, ברפואה הציבורית: מי שיכול לשלם יעקוף את התור לניתוח. לעניים יש סבלנות ואפשר לחלק להם בינתיים ישראל היום, שיפחדו קצת מהאיראנים והסודנים. גם עשו כבר? ראבאק! ככה זה עם יזמות, כל הרעיונות הטובים כבר תפוסים.

בכותרת הראשית של דה מרקר יש היום סיפור על איזה קבלן שעשה מיליונים בנדלן ותיירות ובנקאות ומאפיית לחם, וחוץ מזה יש לו זמן לנהל חברה שמגלגלת רבע מיליארד שקל. אחלה סיפור. קראתי את הכותרת אבל לא נכנסתי פנימה. רק חשבתי לעצמי שאיזה מוזר זה שאין שם סיפור על כמה מאות אלפי אנשים, אולי מיליונים, שבקושי הצליחו להתפרנס ועיקלו להם את האוטו ויש להם שעבוד על חשבון הבנק והם מחכים להוצאה לפועל שיזרקו אותם מהבית. ככה זה עניים. אין סיפור. מה העניין שיעמדו עוד קצת בפקק באיילון?

ובינינו, הגיע הזמן שכל העסק הזה יחלחל לביטוח לאומי ונגמור עם הסיפור: נעשה מסלול מהיר לגמלאות וקצבאות למי שמשלם, והיתר שיחכו עוד קצת בתור. יחכו לצמיחה שתחלחל, לתוספת יוקר שתחלחל, למשרות החדשות שכל האנשים שמעקלים להם נתיבים בכביש מייצרים במהירות מסחררת. מהירות מסחררת של אאודי וב.מ.וו ומרצדס ולקסוס שטסות בנתיב המהיר באיילון.

(בתמונה: בקרוב בגלגלץ פרימיום)

נינט

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אליהו  On 19 בינואר 2014 at 16:16

    לצערי בחודשים האחרונים כמלווה של בני משפחתי, אני מכיר את מערכת הבריאות ממקור ראשון החל בחדר מיון, דרך מרפאות וכלה בניתוחים.
    חדרי המיון עמוסים, אבל במרכז החדר הצוותיושבים במרכז החדר ומפטפטים. כן יש איזה תורן בצד אבל זה נראה כמו אירוע חברתי. שאתה מציק לו בלקבל כדורים נגד כאבים או לבדוק מתי מגיע הרופא המתמחה… ממתין לרופא מתמחה באורטופדיה ה …אתה בהמתנה ארוכה כי הבחור צריך מדי פעם לישון. למה לתת לרופא מתחה משמרת של 26 שעות אם הוא הולך לישון באמצע. למה אין רופאים מומחים גם בלילה ….כן הוא בחור טוב … רק שהוא לא מחליט על כלום ….

    יש מספיק אורטופדים שמשמרת עד שתיים בחודש תביא לכך שיהיו רופאים מומחים בזמן אמת.

    אפשר להעביר אותך מחדר המיון למחלקה לניתוח….אז זהו שבשבת לא יביאו מומחה לבית החולים…מה נעשה נשחרר אותך הבייתה..
    תצטרך לחזור לצילום סיטי …כן, כך נקבל תשלום עבור הצילום מקופת החולים….תנסה לקבוע תור למרפאה….יקח זמן אבל תמיד עומד לרשותך הנתיב המהיר שנקרא שר"פ.
    הגעת למרפאה ועכשיו צריך לקבוע ניתוח …לוקח שבוע …בעצם אחרי כמה ימים מתקשרים לומר שהניתוח נדחה בעוד שבוע…. אלא אם כן זה דרך השר"פ….
    הפאקינג שר"פ בהנחה שיש לך מכבי זהב עולה 2500 שקל השתתפות עצמית….וכל השנים שילמת 5 אחוז מהשכר שלך כי פעם תזקק באמת לשירותי בריאות…….וכאשר אתה בודק את פוליסת ביטוח הראל מתברר שלזה אין כיסוי בפוליסה למנתח לבן שלך….לא נורא נמתין בתור….רק שברור לך שאתה קיבלת דחיה כי מישהו שם את הכסף לשר"פ……

    תשארו בריאים כי המערכת חולה

  • Mosheshy  On 19 בינואר 2014 at 19:53

    יישר כח צפריר.אוהב לקרוא אותך. חד וישר.
    אליהו, את אבי רצחו בבית חולים במרכז הארץ לפני 13 שנה. מה שראיתי שם במשך השבועיים שהייתי שם היה מספיק להבין שהמצב רק יילך ויחמיר.
    מי שאשם במצב הם הנתינים. הנתינים בעלי מנטליות העבד ,הבוחרים הלוך וחזור בנוגשים המתעללים בהם.

  • shunra  On 19 בינואר 2014 at 21:26

    את הרעיון האחרון אולי הגשימו בתור פנסיה תקציבית במקום פנסיה צוברת, למיוחסים?

  • דודי  On 19 בינואר 2014 at 23:05

    כביש הוא לא "חינמי". הנהג משלם על המכונית ועל הדלק, הציבור כולו, בין אם הוא נוהג או לא, משלם על זיהום האוויר, על הקרקע, על סלילת הכביש ועל תחזוקתו; מי שמשתמש בכביש משלם גם על הפקקים.

    לעניים בישראל (ארבעת או חמשת העשירונים התחתונים) כלל אין רכב.

    לא יודע לגבי איילון, כיוון שמדובר על שינוי מצב קיים ולא על כביש חדש, אבל כעיקרון מדיניות שמעודדת נסיעות משותפות ותחבורה ציבורית, כמו בנתיב המהיר בכביש 1, (חינם לתחבורה ציבורית, לכלי רכב עם 3 או 4 אנשים, תלוי בשעה) היא הדרך הנכונה להילחם בפקקים, ולא תוספת של עוד נתיבי "חינם".

    • tsoof  On 19 בינואר 2014 at 23:32

      לא מדובר על תוספת של נתיב, אלא אל הפקעה של נתיב קיים לטובת "נתיב אגרה". אני מסכים שאם כבר משקיעים, עדיף להשקיע בתחבורה ציבורית.

  • יחיאל  On 20 בינואר 2014 at 8:45

    הסיפור הנכון הוא שמדובר כרגיל במעשה חלמאי. התכנון הראשוני היה שכביש מספר 1 ישאר שלושה נתיבים ויוסיפו לו נתיב רביעי – נתיב מהיר. אמהמה אף אחד לא בדק כמו שצריך. רק באמצע הבניה התברר כי בגשר האחרון אי אפשר להוסיף נתיב מתחת לגשר. אבל כבר חתמו חוזה – אז הורידו נתיב אחד מהציבור והעבירו לנתיב המהיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: