מילה טובה

אתם מכירים אותי. אני, רק דברים רעים יש לי להגיד. כזה אני. ממורמר. ציני. סרקסטי. מדכא. וגם כן לא כל כך אינטליגנטי.

אז אני רוצה לחרוג רגע ממנהגי, ברשותכם. לא להיות אינטליגנטי, חלילה. פשוט להגיד משהו טוב על מישהו.

היום פורסם שאברהם הוסטל בירושלים נבחרה כאחת מחמש האכסניות הטובות בעולם. אחד הבעלים של הכנסייה הזו הוא מעוז ינון. אותו מעוז ינון ששותף גם באכסניית פאוזי עאזר בנצרת.

לפני כמה חודשים הייתי בפאוזי עאזר ואכלתי עם מעוז צהריים. לא סתם הייתי. הוא הזמין אותי. "בחיים אני לא כותב על אנשים שמזמינים אותי", הזהרתי אותו מראש. "אל תכתוב. רק תבוא לראות," אמר לי. באתי. לסוף שבוע עם אשתי. לא כתבתי, למרות שהיה נפלא.

באנו ופגשנו אדם שבמו ידיו מביא שלום וידידות ושגשוג. אדם שעשה את הבלתי אפשרי והפך את השוק המוזנח, העני ומוכה הפשע של נצרת לשכיית חמדה. לא לבד. תמיד ביחד עם אחרים. תמיד עם אנשי המקום. אף פעם לא במדון. תמיד בחיוך. פגשנו אדם שהמקומיים בנצרת מחבקים אותו וקוראים לו "המוכתר" של העיר.

בלי דאווין, בלי פוזה, בלי מילים גדולות, בלי האני ואני ואני של העידן הזה, מעוז מחבר יהודים, מוסלמים ונוצרים, ויוצר תעשיית תיירות אמיתית מאנשי המקום – תעשייה שמייצרת ומפתחת את העיר ואת תושבים, ומביאה ברכה לעוד ועוד עסקים ומשפחות.

בלי פאתוס ובלי הבטחות. מעוז באמת משחק משבת לשבת, ומביא את הדו קיום והאחווה במו ידיו ורגליו. אותן רגליים ומוח קודח שהגו וסללו את שביל ישו, שמפרנס היום עסקים מכל הדתות באזור הצפון. תסתובבו בשוק בנצרת. לכו לבקר שם. אני ממליץ לכם בחום לשהות באכסניית פאוזי עאזר, מקום יפהפה ונעים ולא יקר. בלי ג'קוזי ובריכה, אבל עם ים של נשמה ואכפתיות.

וכן, כנראה שאת הקסם הזה מביאים מעוז וחבריו גם לאכסניית אברהם בירושלים. אני בטוח שאין אף אחד מבין מכריו שמופתע מהבחירה הזו.

(בתמונה: יש עתיד)

מעוז

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ayelet  On 13 בפברואר 2014 at 19:12

    כ"כ צודק! התארחנו בפאוזי-עאזר, כל המשפחה לפני 5 שנים, והיה נהדר!! לפני מס' חודשים שהינו באכסניה הסמוכה "אל- מוטראן", אף היא נעימה ומסבירת פנים. כה לחי- מעוז ינון

  • שמעון  On 15 בפברואר 2014 at 10:57

    "מחוז חפץ" אמיתי, האכסניה הזו.היינו שם, לפני שנים. חבורת פליטים…מ"תולדות הישוב היהודי בארץ ישראל" .היו כאן ,בנצרת,כאלה לפנינו. כמו היהודי האחרון שחי כאן ומכאן דיבר על יהדות אחרת. האיש הזה,מעוז ינון, נראה שיננו "משלנו". זה מה שעושה אותו נפלא כול כך.
    עכשיו, לחיפוש אחרי אכסניית אברהם.

  • יונתן  On 15 בפברואר 2014 at 19:27

    בשן היקר, אני חושב שקצת טעית בנו..
    זה מובן מאליו שאם מדובר באנשי כנסיה ו/או בני עם רודף שלום אחר לא יהיה מי שיעצור אותך מלשבח.
    זה ברור שמררתך מופנית אך ורק כלפי בני עמך הגסים, והחמסנים.

להשאיר תגובה

