מחלקים דירות לכולם!

"יש פוליטיקאים טיפשים, יש פוליטיקאים חסרי יכולת, יש פוליטיקאים חסרי עמוד שדרה וחלשים, אבל מה לעשות, ככה עובדת דמוקרטיה."

(אחד, י. לפיד. עובד במשרד אוצר)

1. אני רק שאלה. אני מה אני מבין? כולה אזרח מודאג, אני. גם זה בקושי. אהוד ברק אזרח מודאג. איפה אהוד ברק ואיפה אני? מקסימום אני אזרחון. בקושי. וגם, לא הייתי אומר מודאג. חושש כן, מפוחד כן, חרד כן. אבל מודאג? זה לשועי עולם. אז אני רק שאלה.

נגיד, חסר מוצר בשוק. כולם רוצים את המוצר אבל אין מספיק, אז המחיר של המוצר עולה ועולה. אם ניתן לכולם עוד כסף, יהיה יותר מוצר? והוא יעלה פחות?

(סחבק מתחזה שנייה למישהו שמבין משהו: לא. אם יש יותר כסף אבל המוצר נשאר בכמות מוגבלת, המחיר שלו דווקא יעלה. וכן, גם דירות זה מוצר.)

2. לחרדים אין מצוקת דיור. וגם לערבים אין. ובכלל, יש עכשיו שוויון בנטל. כולם פה עכשיו בשירות לאומי או שוכבים במארבים. ככה, כולם כולם יקבלו הנחה של כמעט עשרים אחוז במחיר הדירה. נכון? לא יכול להיות שמדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה בדרום אמריקה, תבדיל בין דם לדם, בין גזע לגזע, בין חרדים למצביעי יש עתיד, נכון?

באמת כל הכבוד לנו. לא מבין למה משרד השיכון האלה, סמולנים משביתי שמחות, אומרים שמההטבה הזאת ייהנו כולה שמונה אחוזים מהאוכלוסיה.

3. אה, כן, שנייה, שאלה: נגיד שעשיתי צבא. 36 חודש. ומורדוך וייגנשטט-דנינו השכן שלי הבן ישיבה עשה 16 חודש שירות. אז גם הוא וגם אני מקבלים את ההנחה, לא ככה? אני כי שירתי שירות מלא והוא כי הוא מלח הארץ?

(זה לא באמת קשור לעניין, אבל לא הצלחתי להתאפק.)

4. מכירים את הטיפוסים האלה שסובלים ממחלה כרונית, למשל, שהצבא לא מגייס? מכירים את הבררה האנושית הזאת? זין שהם יקבלו הנחה על חשבוני! צודק השר. וכל הכבוד לו גם. חירשים? עיוורים? אוטיסטים? סובלים מעקמת בגב? תסתדרו! מה, מדינה זה בשביל ערבות הדדית? אם לא טוב לכם תעברו לעזה.

5. אם יש הוכחה ניצחת לחוכמתו של י. לפיד, הרי היא התמיכה הגורפת של הקבלנים. אם הקבלנים בעדך, בטוח שאתה צודק. הם הרי מבינים בנדלן. וההנחה שהם יודעים שאת ההטבה הזאת הם יקחו לכיס? פופוליזם של כלכלנים סמולנים מסוגו של יוג'ין קנדל!

6. בנימין נתניהו מלמד אותנו כבר שנים שיעור באמת מאיר עיניים: אם אתה מוקף באידיוטים, אתה לא צריך כלום כדי לצאת גאון. מספיק שתשב, תשתוק ותגלגל עיניים. האידיוטים שמסביבך ידרכו על השרוכים של עצמם לגמרי לגמרי לבד.

בתמונה: גאון

יאיר לפיד מרץ 14

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שמעון  On 19 במרץ 2014 at 6:47

    הפעם אתה פאנץ' ליין. יותר. קצר ,פוגע (יותר מנוגע), סדור. אין מילת תואר מיותרת. תענוג. סלח על הביקורת. אנחנו לא אוהבים אותה גם כאשר היא חיובית משום שהיא …ביקורת.
    כרגיל, כול מילה בסלע…כלומר כל מילה ,סלע. אין חול . אין אחרות. וגם,עיקר שכחתי…כל מילה אמת. אבל את זה כבר ידענו,אפילו אמרנו.
    תודה.

  • יחיאל  On 19 במרץ 2014 at 8:28

    תגובה לפי סעיפים:
    1) צודק לחלוטין. כששמענו אתמול בחדשות אשתי שאלה אותי מה תהיה ההשפעה. אמרתי לה כי אם מוכנים היום לשלם 1,400,000 עבור דירה של 4 חדרים אז הקבלנים יקחו את הכסף. עכשיו רק ישאר להם עוד כ-200,000 שקל ביד.
    סעיפים 2) 3) ו-4) זה סתם דמגוגיה. המדינה קובעת כי מי שעומד בתנאים מסויימים מקבל. מי שלא עומד בהם לא מקבל ולא משנה אם זה בגלל השקפת עולם של לימוד תורה או ערבים שרוצים להרוג אותי ולא מוכנים לתת כלום למדינה או אנשים שמסיבות בריאותיות או אחרות לא יכולים לשרת. כמו שנתניהו אומר: נתת – קיבלת. לא נתת – לא קיבלת.
    5) ראה תגובתי לסעיף 1. ברור שהם בעד.
    6) זה מתאים למוטו שלי: אם זה לא מקולקל אל תתקן.

  • שלמה מורד  On 20 במרץ 2014 at 17:49

    מתנות חינם לא מסיעות לפתור בעיות גם מובילות לדרך רעה והפקרות . הורה שנותן לילדיו הכל עד שמביא אותם לא לעבוד כדי להתפרנס , עושה אותם מסכנים . המדיניות הזאת עושה את הדור הצעיר לדור כזה. הממשלה במקום לקחת את הכספים שהיא מציעה כמתנות לדור הזה, לקחת ולבנות להם מקומות דיור ומשכן בשכר דירה מוזל , מעניקה להם כביכול מתנה , שכתוצאה של מחסור בדירות ועודף ביקוש את המתנה יבלעו הקבלנים והמצב יישאר כפי שהוא אפילו גרוע יותר

להשאיר תגובה

