כחלון ולפיד – העימות

מראיין: ברוכים הבאים לעימות ההיסטורי שאנחנו עורכים בין שני המועמדים הבולטים משני צדי המפה הפוליטית: מולי ניצב נציג המרכז המוחלט מר יאיר לפיד, ומולו גיבור המרכז הקיצוני, מר משה כחלון.

 

ללא דיחוי, נפנה לשאלות הבוערות על הפרק. מה עמדתכם לגבי יוקר המחיה? מה יש לעשות?

 

לפיד: קודם כל, אנחנו חייבים מעמד ביניים חזק, וכדי להשיג מעמד ביניים חזק במדינה הזאת, אנחנו חייבים להחליש את יוקר המחיה. מאוד. כדי לעשות את זה, אנחנו חייבים להגדיל משכורות ולהוריד מחירים, והכל מבלי לפרוץ את מסגרת התקציב ובלי לפגוע בספקים וברשתות השיווק.

 

כחלון: אני מאוד לא מסכים עם עמיתי. ראשית, חובתנו להחליש את יוקר המחיה ולבסס את מעמד הביניים. כדי לעשות את זה, אנחנו חייבים לפעול בעוצמה. אנחנו חייבים לשלם יותר לשכירים תוך שמירה על ריסון תקציבי, ובה בעת להוזיל את המוצרים ולשמור על יציבותם של הגופים המסחריים בישראל.

 

מה דעתכם בסוגיית הפערים בחברה?

 

כחלון: בעיני זה דבר נורא. חייבים לוודא שכל צעיר וצעירה בישראל זכאים להזדמנות שווה, וזה לא משנה אם הם מהפריפריה או מהמרכז. לא ייתכן שאנשים חיים מ-3,000 שקל בחודש בעוד אחרים יונקים הטבות ומרוויחים מיליונים. עם זאת, חייבים לזכור שההון הוא מייצר המשרות במדינה ולא לפגוע בו בעת שאנחנו מחזקים את החלשים. אסור לשפוך את התינוק עם המים, שחלילה לא יכבה לו הסיגר.

 

לפיד: אני דוחה את עמדותיו של עמיתי בשאט נפש! חברה תקינה והוגנת לא יכולה להתקיים בישראל מבלי שנעצים את המוחלשים, במרכז ובפריפריה, ונאפשר ניידות חברתית אמיתית! וכמובן, באותה נשימה אנחנו חייבים לחזק את התאגידים במשק, שהרי כל בר דעת מבין את תיאוריית החלחול: יותר כסף למעלה בפירמידה, משמעו יותר כסף גם בשכבות התחתונות. שנאמר, וגר טייקון עם עמחה, ותשובה על תפרן ירבץ.

 

ספרו על הישגיכם הקודמים.

 

כחלון: קודם כל, כמובן, אני חייב לציין את רפורמת הסלולר. לא רק שהורדתי את החשבון הסלולרי של כל ישראלי במאות אלפי אחוזים, אם לא מיליונים, הרי שהובלתי את פיתוח האייפון, הגלקסי והמכונה הזאת של נספרסו עם הקצף בצד. בזכות המאמצים שלי ושל חברי לדרך, הישראלים היום משלמים פחות על הטלפון שלהם ועל הטלוויזיה הרב ערוצית שלהם, וגם כן יכולים להצביע למועמד המועדף עליהם במירוץ למיליון במחיר שווה לכל נפש. אני, אגב, בעד המזרחי והרוסייה.

 

לפיד: ובכן, אפשר לזקוף לזכותי ולזכות רעי את השוויון בנטל. עכשיו, לא רק שהחרדים לא משרתים בצבא, הם לא משרתים בזמן שאנחנו אומרים שהם כן משרתים. זה שינוי שמשפיע על כל בית ישראל. חוץ מזה, כמובן, הבאנו ארבעה מיליארד שקל לניצולי שואה, ורק 3.97 מיליארד שקל מתוכם הועברו בסוף להתנחלויות. וגולת הכותרת, מספר מבקשי הקצבה מקרב ניצולי השואה פחת בתקופתי ב-20 אלף, ורק 22 אלף מתוכם נפטרו. אה, דבר אחרון, ואני לא אוהב לנפנף בזה כל רם, אבל אני דפקתי את מוחמד דף.

 

כחלון: כל הכבוד על זה, יאיר, באמת. מזכיר לי את התקופה שבה דפקתי את רנטיסי, שהיה פי אלף יותר מסוכן מדף.

 

לפיד: כן, ואני כתבתי שצריך לחסל את יאסין, שהיא פי אלף יותר מסוכן מרנטיסי.

 

תודה לכם, תודה. אני חייב לעבור הלאה. כל הכבוד על ההישגים! והשאלה האחרונה שלי, בעניין שולי אמנם, אבל חייבים לתת את הדעת גם על כמה הזויים שמאמינים שיש כאן עם נוסף בין הירדן לים. מה עמדתכם לגבי הסכסוך עם הפלסטינים?

 

לפיד: קודם כל אני רוצה להגיד שירושלים היא בירת ישראל לנצח נצחים.

 

כחלון: לנצח נצחים ובחזרה!

 

לפיד: אני לא הפרעתי לך!

 

כחלון: סליחה. אני מאוד לא אפריע לך מעכשיו. בעוצמה!

 

לפיד: לנצח נצחים. כן. כמו כן, אנחנו לא נשב בממשלה שלא תקדם את תהליך השלום, אבל נפרוש מכל ממשלה שלא תשמור על הנכסים האסטרטגיים של ישראל, כמו בקעת הירדן וארקפה, למשל. אני גם מתנגד לנסיגה מגושי התנחלויות, אבל לא שולל ויתור על התנחלויות מרוחקות, כמו ראש העין ומודיעין.

 

כחלון: אני חייב לצאת נגד העמדות שהוצגו כאן. קודם כל, להבדיל מעמיתי אני חושב שירושלים היא בירת ישראל מאז ולתמיד. בעניין התהליך המדיני, אני כמובן אוודא שיחודש התהליך, אבל בד בבד אעמוד על כך שלא נדבר עם הפלסטינאים. בעניין ההתנחלויות, אני חושב שאסור להרחיב אותן בשום אופן, כדי למנוע התגרות בבעלי הברית שלנו, האנטישמים. מלבד זאת, כמובן, אקדם מכרזים כדי להציע הזדמנויות נדל"ניות חדשות ביישובים כמו פאתי נזק, חורבן עלית וחלם ג'.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נדב  On 11 בדצמבר 2014 at 16:31

    מצויין!

  • אסף ברקת  On 17 בינואר 2015 at 10:37

    אופס איך ראיתי את זה רק עכשיו – מהטובים שלך – לא נעים להגיד אבל התגלגלתי מצחוק.

להשאיר תגובה

