ספינות גרמניות וגלגלי מגנזיום

מסתבר שאנחנו קונים מהגרמנים ארבע ספינות חדשות. ארבע! במבצע שחבל לכם על הזמן. הכל כולל הכל עולה 430 מיליון אירו, שזה פחות משני מיליארד שקל, ותאמינו לי, אין מצב שמישהו אחר מקבל את זה בכזה מחיר. אין מצב.

ולא סתם ספינות, כן. פטרול קורבט אחת אחת. שזה כמו ב.אם.וו. או מרצדס. לא יודע. מישהו יודע? כתוב שהן יגיעו ערומות, אבל תכלס, קנינו ארבע חתיכות, אז אני שם אתכם כסף שמקבלים אותם ברמת אבזור גבוהה. מצלמות רוורס, מערכת מולטימדיה, פלסטיקים מעץ וטלוויזיות קטנות לילדים מאחורה. וגלגלים ממגנזיום. הכל כולל הכל.

האמת, השבוע כמעט קניתי ג'יפ של יונדאי כי גם כן היה במבצע. לא מבצע סוף הדרך כמו ספינות גרמניות, כן? אבל בכל זאת, מבצע מכירות. היו אספרסו ועוגיות חלבה חינם, וגם הסוכנות קרובה אלי הביתה, אז הלכתי. לא נלך? וגם לקחתי את הג'יפ לנסיעת מבחן. למרות שאני לא יודע אם זה אני שבחנתי אותו או הוא שבחן אותי.

בקיצור, עלה איזה 155 אלף שקל לחתיכה (לא שאלתי כמה עולות ארבע חתיכות). "ואם אתה עולה עם האיבזור אז יש גם ב-165, 175 ו-185 אלף שקל," הסבירו לי. שאלתי איזה איבזור. אמרו לי, "סאן רוף," למשל. "וגלגלי מגנזיום."

"תגיד," שאלתי את האיש שבא אתי לנסיעת מבחן, "למה צריך גלגלי מגנזיום". הוא הסתכל בי במבט ארוך והסביר. "זה גם יותר קל, גם יותר בטוח וגם נותן לך יותר עבירות בשטח, למרות שזה ג'יפ עם הנעה קדמית בלבד."

אה, חשבתי לעצמי. אז גם הוא לא יודע למה צריך גלגלי מגנזיום.

כמו ספינות גרמניות. אף אחד לא באמת יודע למה צריך אותן. יש במבצע מכירות, אתם יודעים. ולחבר'ה של המשלחת רכש מארגנים אספרסו ועוגיות חלבה ופנסיה תקציבית ולופט בברלין לסגני אלופים ומעלה. אז קונים.

כמו הג'יפ של יונדאי, שהוא לא באמת ג'יפ, ככה הספינות שלנו, שהן לא באמת שלנו, שמאבטחות את הגז של תשובה, שגם הוא לא באמת שלנו.

ועולות בקושי שני מיליארד שקל. שזה כמו גלגלי מגנזיום: עוד הזדמנות לזרוק לפח כסף שיהפוך מישהו לעשיר יותר, ואותנו לטפשים ומאושרים יותר. והרבה יותר עניים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

