ניסיון מקצועי

היום שמעתי איך מציגים כותבים. יש לכותבים עניין כזה, שהם תמיד עשו דברים מעוניינים ומגוונים ומופרכים לחלוטין. אני חושב שאמרו היום על בועז לביא שהוא היה עוזר לשליח. בספר הראשון של אחותי היה כתוב על הכריכה שהיא היתה רועת צאן. זה תמיד ככה, אפילו על הכריכות של אורוול והמינגווי.

אני לא יודע אם אני יכול לקרוא לעצמי כותב. תמיד אני מתלבט בעניין הזה. בטח שזה נכון אחרי שמזכירים את המינגוויי ואורוול, אבל גם כשאני חושב על סופרים מהיום. ואני מוקף בסופרים. יש לי אחות סופרת ומכרים סופרים וקצת חברים סופרים. ואני, מי אני ומה אני לידם? זו לא התקטננות או פישינג פור קומפלימנטס או משהו. רק משהו ביני לביני.

אבל אני מתפרנס מכתיבה, אז כנראה שזה מה שאני על אף כל הלבטים וההתחבטויות. כותב. נכון, לא סופר או תסריטאי. בקושי כותב של אתרי אינטרנט ועיתונים וכריכות של מוצרי צריכה וסיפורי חיים, אבל כותב. אני לא נוהג את זה ולא מנגר את זה. אני כותב את זה. אפילו עכשיו.

ואני יושב פה, לבד בסלון עם גבר קטן – תיכף בן 15 – שהוא הבן הפרטי שלי. ערב נדיר שכזה של שני גברים בלבד (הבנות התפזרו לחברות בתל אביב ובבריסל), ונזכרתי פתאום גם באבא הפרטי שהיה לי פעם, עד לפני 16 שנה, וגם בעבודה הראשונה שלי.

הייתי מאבטח. פרש פרום דה ארמי. 1993, מוסדות החינוך חיפשו מאבטחים עם רובאי שבע מהצבא, ואני הייתי כזה. גבוה וגדול וצעיר וקרבי מאוד ומחפש עבודה. אז שלחו אותי ליום וחצי הכשרה ומשם דרך איזה חברת עבדים מצאתי את עצמי שומר בפנימיה בהוד השרון.

רק שגרנו בכפר סבא. אז איך מגיעים להוד השרון? סחבק רק השתחרר, תפרן כמו ילד בן 22 בלי הורים עשירים, איך יגיע למשמרת לילה בהוד השרון. הרי בהון השרון אפילו האוטובוסים הולכים לישון ברבע לשמונה.

אבל היה לי אבא. עם אוטו של נכה צה"ל. שברולט של פעם, קפריס קלאסיק, 5.7 ליטר מנוע. כזה שיש רק לעשירים. או לנכים. וככה, סחבק, עוד לא כותב, בקושי מאבטח בשכר מינימום בפנימיה פקקטה בהוד השרון, אבל בא לעבודה עם אוטו של מנכ"ל.

וכמה זמן לכתוב היה בלילות ההם בפנימיה. כמה זמן לכתוב! אפשר רק להתגעגע ללילות ההם. ולבקרים ההם, שבהם היית חוזר הביתה בשברולט ענקית, והיה לך אבא להחזיר לו את האוטו.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • eli amar  On 24 באוקטובר 2015 at 5:35

    אהבתי

להשאיר תגובה

