ברוס ספרינגסטין בלוס אנג'לס, 15 במרץ 2016

(אני מעלה לבלוג באיחור מה, יען כי זנוח הוא הבלוג ושכוח. אבל יש דברים שאני צריך פה. כדי לזכור)

איפה מתחילים? שום רגע בחיים לא דומה לקודמו. אני חושב. אולי בשביל מי שעובד בקו ייצור זה אחרת, אבל אני לא משוכנע. לא, אין רגע אחד כקודמו. אף פעם.

ההופעות של ברוס גם הן אף פעם לא דומות. אין הופעה שהיא כמו תמיד. אין תמיד. יש רק עכשיו. ואיזה עכשיו, אלוהים.

לפיכך, מה שקרה אתמול לא יקרה יותר. הוא גם לא צריך לקרות יותר. הוא פשוט התרחש. ומה שעבר לי בלב בשלוש וחצי שעות האלה, אני לא בטוח שאפשר לשחזר את זה ככה, מהראש, עם מקלדת.

אבל ננסה.

ברמה הטכנית, הטור הזה של ברוס שונה מאוד מכל קודמיו. בדרך כלל אין לך מושג מה יהיה השיר הבא. בטור הזה הוא מבצע בכל הופעה את אותו תקליט כפול, כך שאתה יודע בדיוק מה יהיו 21 השירים הראשונים. האלתור נשאר ל-13 או 14 השירים האחרונים.

זה עלול להישמע כמו חילול קודש, אבל כששמעתי שהטור הזה יהיה ככה, התאכזבתי. אני אוהב את המתח וההפתעות והציפייה לשירים ספציפיים שאף פעם לא שמעתי בהופעה. הפעם הציפייה כל כך הרבה יותר מוגבלת. זה לא זה, חשבתי.

אז חשבתי. אף רגע בחיים לא דומה לקודמו. אף הופעה של ברוס לא דומה לאחרת, אפילו אם השירים הם אותם שירים בדיוק. הוא קוסם.

ולא משנה כמה פעמים זכית להיטען באנרגיה האינסופית הזו שלו, זה תמיד מפתיע מחדש. כמה כוח, כמה עוצמה, כמה שמחה ואהבה. כמה עכשיו יש בעכשיו שלו.

וכל זה זרם לי בגוף. כמעט שלוש שעות וחצי של הטוב המוחלט הזה, של רגש גולמי. ואפילו זכיתי לעשות את זה עם אנשים שחשו, כנראה, משהו מספיק דומה, כדי שהרעות איתם תהיה אפילו יותר מיוחדת מכפי שהיתה מלכתחילה.

זו היתה הפעם השביעית שלי, וזו היתה הפעם הראשונה. לגמרי. אמרתי לארנון כשזה התחיל, שדברים כאלה קורים אולי פעם בחיים.

"כן," הוא ענה לי. "ולפעמים גם פעמיים בשבוע".

אתמול היה היום הכי נפלא בחיים. ומחר? מחר אגשים את החלום האחד הזה שמלווה אותי כבר כל כך הרבה זמן.

מחר הולכים לראות את ספרינגסטין.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

