הסברה

הסברה אני מבין בסך הכל. הסברה זה כדי שלא יבואו הרבה הרבה גרמנים ופולנים ואוקראינים ויהרגו כמה שיותר יהודים. את זה אני מבין לגמרי. ואני אולי שכחתי מה זה להיות יהודי, אבל מה זה להיות יהודי בשואה אני עוד זוכר משום מה. בתאים הקטנים אני זוכר, ובכל פעם שאני מסתכל על קליפות תפוחי אדמה (לזרוק או לא לזרוק?)
אז אני מבין הסברה. להסביר להם שאנחנו בסדר, זה לגמרי הגיוני.
מצד שני, להסביר לעצמנו שכדור חי שהכניס לוחם למחסנית של כדורי גומי "השתרבב" לשם – את זה אני לא מבין. לשקר קצת לפריץ? נו, בסדר. אבל להסתכל לעצמך במראה ולשקר? לא יודע.
אני מבין הסברה. באמת שאני מבין. חשוב שהגויים ימשיכו לשמור עלינו מגויים אחרים ולתת לנו כסף ורובים ומכונות ירייה. מבין. לגמרי הגיוני.
מצד שני, למה שני אנשים שבועטים בראשו של אדם שחור במשך שעה וחצי מואשמים ב"הריגה" וככאלה שלא התכוונו לרצוח בדם קר אדם רק בגלל צבעו ומוצאו – את זה אני לא מבין. עוד פעם אני אומר. לקרוץ מאחורי הגב של הגויים זה בסדר, אבל ככה להכניס את כל הפנים לעווית של טיקים בלתי נשלטים כדי לטעון טענה כזאת? זה אני לא מבין למה.
הסברה זה חשוב. זה טוב ויהודי שיש הסברה. אבל מה יהיה עם המציאות לעזאזל?
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יונתן  On 6 בדצמבר 2016 at 21:58

    אני לא מבין למה לקחת איזה מקרה קיצון יוצא דופן שלא הוברר לחלוטין בחקירה ולהציגו, כאילו הוא מתרחש כך או אחרת מספר פעמים ביום, כל יום…, אז המפקד, אני לא מבין למה זה נחשב לעיוות פרופורציות מודע, למה, המפקד, למה מי שמעצים ביודעין את המקרים האלימים יוצאי הדופן ומציג אותם כשיגרה נחשב לרודף צדק ואמיץ וטהור בעוד , שבעצם, מה שהוא עושה, זה לשפוך את התינוק עם המים, ותוך כדי יריקה לבאר שממנה הוא שותה וגם יורה בתוך הנגמ"ש .
    אבל הבכיינות הצינית נמאסה עלי, ההומור האבסורדי המתנשא הוא כיסוי שקוף ל"אין לי טיעון ממש משכנע, אבל אינטואיטיבית, אני מרגיש ויודע שאני כל כך צודק ואני גם רגיש ואוהב אדם באשר הוא אדם" –

    • tsoof  On 7 בדצמבר 2016 at 23:07

      יתכן, צפריר בשן, שמדובר בעוד מקרה של “שלא יבלבלו אותנו עם העובדות” ??

להשאיר תגובה

