סיפור אמיתי על המורה שאני

לקראת הסדנה שלי הערב, סיפור אמיתי:

אני זוכר, כשרק התחלתי ללמד, נכנסתי יום אחד לסדנה, ובאמצע הכיתה עמד בריון קשקשים, גירבץ, עישן, אכל שניצל תירס ודפק מוחטות.

ניגשתי אליו ואמרתי לו: אתה חכם, אתה מוצלח ואני אהפוך אותך לכותב שאין דברים כאלה.

דפק לי ראסיה לפנים ושבר לי את האף.

אחרי שבוע עוד פעם נכנסתי לכיתה, ועוד פעם אני רואה אותו עם גופיית סבא לבנה, מפצח גרעיני אבטיח, מפליץ ומוריד מוחטות של מרלבורו אדום. ניגשתי ואמרתי לו: אתה חכם, אתה מיוחד, אצלי אתה תכתוב כמו דוד אבידן. כל מה שאני זוכר, זה את האגרוף שלו מתקרב אל הפנים שלי לפנים. אחרי זה הכל נהיה שחור.

בשבוע השלישי נכנסתי לכיתה והוא שם את הכסא שלו לידי. אמרתי לו "אתה ח…" סגר לי את הפה ואמר: "אף מילה או שאני שובר לך את כל השיניים." וזה היה סוג של התקדמות. גם בשבילו וגם בשבילי. אחרי זה אני לא הצקתי לו באינספיריישנלס והוא לא קרע אותי במכות. וגם הביא מוחטות רק בפח.

עד סוף השנה הצלחתי להתקדם איתו. הוא לא כתב כמו אבידן, אבל למד את האלף-בית. וגם לא הסתבך בעבירות אלימות קשות מדי.

רק סמים ורכוש.

בסוף השנה הוא ניגש אלי ושאל, "המורה, איך ידעת שככה תהפוך אותי לבן אדם? איך האמנת בי כשאף אחד מהמורים וההנהלה והמשטרה והמשפחה לא האמין בי?"

הסתכלתי לו עמוק עמוק בעיניים, גאה ומאושר מהבן אדם שהוא הפך להיות, ואמרתי לו את האמת: "חשבתי שאתה מישהו אחר."

לעמוד הסדנה היום: http://tsooff.co.il/sadna/

לעמוד סדנאות ינואר: http://tsooff.co.il/sadna/sadnaot/

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

