לפתע נזכרתי: כמה טוב שבאת הביתה

אני אף פעם לא הייתי טיפוס של הרבה נשים. נכון שאולי היתה לי איזה פאזה תל אביבית פרועה, אבל היא היתה קצרצרה, וממילא הייתי ונשארתי קורבן של הקונפורמה המונוגמית.

או סתם טמבל שאישה אחת זה כל מה שהוא יכול לציית לו בזמן נתון.

בכל אופן, כל נשותי המעטות נחשפו לאהבה שלי למוזיקה, כי לא היתה להן ברירה ואכלתי להן את הראש. וסיפרתי להן, לכל אחת לחוד ואולי גם לכולן ביחד, שאני נורא נורא אוהב את כמה טוב שבאת הביתה, והן כולן נאנחו ואמרו לי, "אוי, אני מתה על אריק איינשטיין!"

עכשיו, דונט גט מי רונג, גם אני מת על אריק וקצת יורדות לי דמעות כל פעם שאני חושב עליו, מהגעגוע, אבל יש שני שירים שהגרסה של אריק אליהם היא לא הכי טובה. הראשון זה ההוא של אלתרמן עם הפתאומית לעד עיניבךהלומות. השני זה כמה טוב שבאת הביתה.

השיר הזה הוא רק שלום. רק ההופעה ההיא מצוותא מ-77 או שמונה, עם הנה נה נה נה של אדם בתוכצמו והאיפה?! (אצלה בדירה) של תפסתי ראש עלבר. ומכל ההופעה הזאת, זה השיר הכי הכי הכי נהדר. זה השיר שתופס את הסבנטיז והבלונד והתלתלים והסן טרופה והחירות והפנטזיה של תל אביב בחורף תל אביב בקיץ הכי הכי בעולם. כמו חבורת לול, אבל בלי הטרדות מיניות. נטו אסתטיקה.

ואיך נפתח לו הקול! איך הוא שר יפה וגדול, לפני הקטן והצרוד. כמו ה"למה לא עכשיו" באבשלום וה"תסתכלו בעיניים ותראו" בתמוז. ככה אתה נזכר ששלום זה לא רק האיש שכתב את לילה ומחכים למשיח ושיר ללא שם ועל פני האדמה והוא נביא וגאון והתגלמות הרוק הארצישראלי. הוא גם זמר נפלא.

ואיך שבבית האחרון הוא שר את הזכר לזכר ב"באמת חשבת עלי?!" הדמיון שלי מקבל את צבע החום-תה-כתום של פולארויד וסבנטיז, ואני מוצא את עצמי בחדר של הורי בקיבוץ עם השמש שעוד מעט מבצבצת בין התריסים לתוך שלושים המטרים הרבועים שהם לנצח הסלון הכי גדול והכי עשיר של חיי, עם עשן הסיגריות והצמריריות של הספות, עם דלתות חרוזים תלויות ובובות אינקה על הקיר ואגוזי אחד מחולק לשלושה ילדים.

וזה רגע אחד קצר ובטוח שבו העניין של משפחה וזוגיות עובד. באמת. אפשר לסמוך עליו. ובאמת טוב שבאת הביתה. ועוד אין את האמביוולנטיות של נשבר השרב ועולה הלחות ואת ההתרסה הסמוקה של "ובדרך למיטה נתפשט".

עוד לא.

יש שם עוד רגע אחד של תמימות. רגע שיינעץ בנצח. כמה טוב לחזור הביתה.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

להשאיר תגובה

