מה למדתי היום

מה למדתי היום

היום היה יום מיוחד, עשיר, רב מעללים, משנה משחק, משנה תודעה, משנה חיים, מה זה משנה?

היום גיליתי סופסוף מה אפשר לעשות עם גוגל אנליטיקס. גוגל אנליטיקס – ואני מספר לכם את זה כי אני יודע ואתם לא, ואני בן אדם נדיב ונורא ואכזר וסתמי – מספר לכם מה קורה באתר שלכם. כמה אנשים מגיעים לאתר, מה הם עושים באתר שלכם, כמה זמן, באיזה עמודים. כאלה. הוא אפילו מספר לכם איזה המרות הם עושים באתר שלכם.

תסלחו לי רגע שאני מתעכב על הסעיף האחרון. אני, אני בן אדם שמתעכב. אני ממש טוב בזה. עד גיל 16 היה לי עיכוב התפתחותי, ויש כאלה שחושבים שזה עוד לא עבר. אז אני אתעכב על העניין של ההמרה. כשאנשים אומרים "המרה", הם מתכוונים שהגולשים עשו משהו באתר שלכם. קנו, נרשמו, עברו לעמוד הסודי של הבונים החופשיים, השאירו הודעת נאצה. כאלה.

אצלי זה לא ככה. אצלי זה המרה באמת. אול דה וויי. מוסלמי נכנס אצלי לאתר – ויוצא בודהיסט. אול דה וויי, אני אומר לכם. וזה לא פלא. זה לא פלא. אני הרי בן אדם אפקטיבי. אמרו לי תביא המרות, אני מביא המרות. נו נונסנס.

הבעיה שלי זה שאין לי שליטה אמיתית על ההמרות, וככה לפעמים נכנסים נוצרים ויוצאים יהודים, אבל לפעמים גם נכנסים שמאלנים ויוצאים ימנים. לפעמים נכנסים אוהדי בית"ר ויוצאים נהגים באגד. פעם נכנס לי לאתר אחד שקונה זהב במזומן. יצא מתמודדת באקס פקטור.

סיפור אמיתי.

אז בקיצור, אחרי שהתעכבתי על מה שחייב אותי בהתעכבות, ואחרי שהבנתי שאי אפשר באמת לעקוב ככה אחרי המרות, כי זה עושה לך אי סדר בהיפוקמפוס, אני יספר לכם את מה שלמדתי היום (ניסיתי רגע לכתוב ככה יספר במקום אספר, בשביל להישמע בן אדם אותנטי. לא יודע אם זה עבד. תעדכנו אותי): למדתי להסתכל על האנליטיקס. באמת באמת להסתכל.

כן כן, יש באנליטיקס עמוד של זמן אמת, ושמה כתוב כמה אנשים יש לך באתר בכל רגע נתון ובאיזה עמוד הם נמצאים ואיזה דברים מוזרים יש להם במגירה של העבודה. וככה היתה אצלי רואת חשבון שיש לה מברגה, והיה אצלי מנהל משרד שיש לו משחת שיניים במגירה וגם כן מנהלת זוטרה שיש לה חבילות לגו קטנה כזאת ב-29.90. ושתי אצבעות של קולגה. קנתה ספר.

ככה זה האנליטיקס בזמן אמת, זה כמו סדרת טלוויזיה, אבל כזאת שאתה לא מבין. כמו הסמויה, אתם יודעים. כמו סרט סטודנטים אמנותי. ומה שממש מגניב, זה שבזמן שאתה מסתכל על האנליטיקס, האנליטיקס מסתכל עליך בחזרה.

וככה, הוא משדר למישהו בטיבט או בבולגריה שהוא רואה עכשיו בן אדם בן 46 עם קצת משקל יתר וזיפים בצד אחד ואצבע באוזן, עם ערגליות במגירה, שמסתכל על האנליטיקס שלו.

וזה מה שלמדתי היום. שבאמת, לא משנה כמה זמן עבר מאז שמת את זה שמה, ולא משנה אם יש לך מנעול ולא משנה אפילו אם לא התכוונת בכלל לשים את זה במגירה וזה סתם התפלק: יום אחד. יום אחד כשלא תהיה מוכן. יום אחד, כשתחשוב שסוף סוף הילדים עזבו את הבית ועכשיו הכל הכל בסדר.

אז יום אחד מישהו יגלה מה שמת במגירה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

